2026-05-18, 15:22
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Finns det ingen kontroll på människor som söker sig till kungahuset? Chris, Sofia...vad är det för trash?

Det säger ALLT om deras extremt dåliga omdöme. Finns inget land i världen bortsett från Sverige och möjligtvis Norge där en kunglighet skulle gifta sig med den lägsta formen av golddigger från Paradise Hotel.

Även fru Trump ligger i lä!
Sofia hade ett mål, ta sig in i kungahuset vilket hon lyckades med.

Hade hon misslyckats med det hade hon varit en avdankad influenser som knullar med kändisar i jakt på pengar och fame.
Citera
2026-05-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Sofias entourage, och hon själv, siktade ju in sig på den absolut svagaste länken i Europas kungahus. Jag kan inte komma på ett lättare offer. Dessutom har inte övriga familjen rent mjöl i påsen: känsliga ämnen har undvikits.
En mycket skicklig planering.
(Anser inte mig själv vara konspiratoriskt lagd, men som någon sa: Det är som att skala en lök - och vem dirigerade Epstein?)

Sofia sköt väl sina pilar så högt hon bara kunde. Hon fick en snygg man, som hon kan öva inflytande över och manipulera. Dessutom fick hon en finfin bostad, tillång till 'fine dining and shopping', access till fantastiska juveler, blev tilldelad massor av ordnar och hedersbetygelser från flera andra länder, egen tiara med minst fyra typer av utbytbara äldelstenar, tjänstepersonal och enorma rillfällen att stå i rampljuset. Hennes familj gynnades också.

Hon hade icke kunnat få allt detta utan en velig man (och även svärfar, speciellt i denna angelägenhet). En man med mer karaktär, mognad, personlighet och visdom hade tackat nej efter den första privata nakenposeringen i sovrummet.
Citera
2026-05-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Det säger ALLT om deras extremt dåliga omdöme. Finns inget land i världen bortsett från Sverige och möjligtvis Norge där en kunglighet skulle gifta sig med den lägsta formen av golddigger från Paradise Hotel.

Även fru Trump ligger i lä!
Sofia hade ett mål, ta sig in i kungahuset vilket hon lyckades med.

Hade hon misslyckats med det hade hon varit en avdankad influenser som knullar med kändisar i jakt på pengar och fame.

Undrar om inte Soffan och Mrs.Trump har råkats.
Trumpskan träffade ju 'den Onämnbare' genom Eppe.

D. O. var f. ö. i samma veva involverad i ett längre förhållande med kronprins Haakons gamla flamma (tillika hans första officiella flickvän, Celina Middfart -- bara namnet måste ha gjort henne minnesvärd i USA).

Sofia flögs ner D. O.:s Floridahus för att närvara vid (åtminstone) ett stort party där, den gången involverande lanseringen av en lyxbil.

Kan tänka mig att kungen och drottningen blev litet impade över att Soffan hade mäktiga vänner. Vet ej hur mycket man visste om 'the Donald' (i amerikansk press även ofta kallad 'The best sex I've ever had' efter ett officiellt uttalande från hans älskarinna och senare fru i ett års tid, ultra-bimbon
Marla).

Innan 'sexet' blev president var han ökänd kvinnojägare och affärsman. Han var känd för sin svaghet för skandimaviska kvinnor och hade ett mycket dåliht rykte och laga processer involverande kvinnor som stämde honom, bankrutt-affärer och annat smått och gott ien evig karusell.
Citera
2026-05-19, 07:24
Medlem
2023 vid nobelmiddagen valde Sofia att bära ett Swarovski halsband istället för äkta hovjuveler till sin tiara. Jag tror det var en ren och skär trots. Swarovski kristaller är syntesiska stenar.

Familjen Erik Hellqvist med döttrars utnyttjande av kungafamiljen
Privata bostäder
Adress till E - handelsbolag

Sofias syster Lina Hellqvist och dennes partner har sålt sitt hus och planerar antagligen att flytta in i något hus på Djurgården. De är för tillfället skrivna hos Carl Philip och Sofia på Djurgården. För att mörka har de kanske redan flyttat. Verkar mycket konstigt med två barnfamiljer i denna fastighet.

Sofias far Erik är sedan 2024 skriven på Djurgården i en lägenhet.Det är huvudsakligen staten som äger marken på Djurgården, men förvaltningen och besluten om fastigheterna styrs av Kungahuset (Kungl. Djurgårdens Förvaltning) har dispositionsrätt över området. Alltså kungen. Fastigheten är till för anställda eller fd anställda inom förvaltningen. Nu kommer Sofias föräldrar och syster med sambo också med på listan över hyresgäster.
Bostäderna har dessutom ofta kraftigt subventionerade hyror jämfört med motsvarande på den öppna marknaden.

Dec 2015 startade Sofia ett E- företag med sin far Erik för handel med Yogakläder. Idag är Sofia utbytt av syster Zara. E-företagets adress c/o H.M. KONUNGENS HOVFÖRVALTNING KUNGL, 107 70 Stockholm. Bläcket hann alltså inte torka från bröllopet förrän de slog till.

Mitt stöd till Sveriges kungahus börjar vackla betydligt. Allt beroende på kungens
hanterande av ovanstående. Kronprinsessan får en tung tegelsten att bära.

Jag kan inte tänka mig att Chris mamma Eva O'Neill behöver smöra. Det behöver hon inte. Hon har umgåtts mer med Tysklands societet än kungen och drottningen.
Av naturliga grunder.
Citera
2026-05-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
2023 vid nobelmiddagen valde Sofia att bära ett Swarovski halsband istället för äkta hovjuveler till sin tiara. Jag tror det var en ren och skär trots. Swarovski kristaller är syntesiska stenar.

Familjen Erik Hellqvist med döttrars utnyttjande av kungafamiljen
Privata bostäder
Adress till E - handelsbolag

Sofias syster Lina Hellqvist och dennes partner har sålt sitt hus och planerar antagligen att flytta in i något hus på Djurgården. De är för tillfället skrivna hos Carl Philip och Sofia på Djurgården. För att mörka har de kanske redan flyttat. Verkar mycket konstigt med två barnfamiljer i denna fastighet.

Sofias far Erik är sedan 2024 skriven på Djurgården i en lägenhet.Det är huvudsakligen staten som äger marken på Djurgården, men förvaltningen och besluten om fastigheterna styrs av Kungahuset (Kungl. Djurgårdens Förvaltning) har dispositionsrätt över området. Alltså kungen. Fastigheten är till för anställda eller fd anställda inom förvaltningen. Nu kommer Sofias föräldrar och syster med sambo också med på listan över hyresgäster.
Bostäderna har dessutom ofta kraftigt subventionerade hyror jämfört med motsvarande på den öppna marknaden.

Dec 2015 startade Sofia ett E- företag med sin far Erik för handel med Yogakläder. Idag är Sofia utbytt av syster Zara. E-företagets adress c/o H.M. KONUNGENS HOVFÖRVALTNING KUNGL, 107 70 Stockholm. Bläcket hann alltså inte torka från bröllopet förrän de slog till.

Mitt stöd till Sveriges kungahus börjar vackla betydligt. Allt beroende på kungens
hanterande av ovanstående. Kronprinsessan får en tung tegelsten att bära.

Jag kan inte tänka mig att Chris mamma Eva O'Neill behöver smöra. Det behöver hon inte. Hon har umgåtts mer med Tysklands societet än kungen och drottningen.
Av naturliga grunder.

Anar ändå att det smäller högt att få sin son imgift i ett europeiskt kungahus, även för en socitetspingla som Eva.

Nu går det väl inte att dra några paralleller direkt med vår egen Sofia, men båda har väl kommit upp sig genom att falla män i smaken?
Citera
2026-05-19, 23:30
Medlem
Citat:
2023 vid nobelmiddagen valde Sofia att bära ett Swarovski halsband istället för äkta hovjuveler till sin tiara. Jag tror det var en ren och skär trots. Swarovski kristaller är syntesiska stenar. /,,,,/

Tror inte hon fattar. Eller känner till vilka regler/traditioner som gäller.Tror kanske att "more is more" och väljer att hänga på sig bling-bling påmimnande om en skatas förkärlek till
det som glimmar.

Men visst, det kan ju vara trots. Eller så kan hon kanske försöka uppväga prislapparns på hennes kreationer genom att bära oäkta juveler. Hon tycker.nog själv att hon är en stor tillgång för hovet.
Å andra hålldt tror hon eventuellt att Swarowsky-kristaller ät ädla

enom att bära bi
Citera
2026-05-19, 23:42
Medlem
Citat:
2023 vid nobelmiddagen valde Sofia att bära ett Swarovski halsband istället för äkta hovjuveler till sin tiara. Jag tror det var en ren och skär trots. Swarovski kristaller är syntesiska stenar. /,,,,/

Tror inte hon fattar. Eller känner till vilka regler/traditioner som gäller.Tror kanske att "more is more" och väljer att hänga på sig bling-bling, påmimnande om en skatas förkärlek till
det som glimmar.

Men visst, det kan ju vara trots. Eller så kan hon kanske försöka uppväga prislapparns på hennes kreationer genom att bära oäkta juveler. Hon tycker nog själv att hon är en stor tillgång för hovet i egenskap av babysitter och språkrör för sin make. Skiter i regler och traditioner som hon själv önskar.

Å andra sidan kanske hon verkligen tror att Swarowsky-kristaller är ädla.

enom att bära bi
Citera
2026-05-20, 00:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Jo det gör det nog vad gäller det förflutna, rykten, intervjuer osv. Det är ju sånt som inte pratas öppet om, men kungen och drottningen blev säkert informerade om Chris och Sofias tidigare liv.

Att Chris blev godkänd är väl inget att säga om, en ganska lugn och beskedlig pojk, men att Sofia med sitt slaskiga liv överhuvudtaget blev accepterad övergår mitt förstånd.
Och det är nog inte så mycket klapp o kram i kungafamiljen nuförtiden.
Alla verkar ha glömt att prinsen var kronbög precis innan han träffade Sofia. Det spekulerades vilt att han var ihop med både Jöback och Ljungberg (fotbollsspelaren). Folk hade sett honom komma ut från toaletten på Café Opera med både den ena och den andra. Så i det läget var det kanske perfekt att rulla ut röda mattan för en bimbo från Paradis Hotel som var beredd att göra det hon gör och se mellan fingrarna när prinsens behövde stilla sina andra behov? Hon håller käft och alla andra också.
Eller så var det bara ett rykte och prinsen gillar verkligen sin Sofia och skiter i vad hon gjorde innan han kom in i matchen?
Citera
2026-05-20, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Alla verkar ha glömt att prinsen var kronbög precis innan han träffade Sofia. Det spekulerades vilt att han var ihop med både Jöback och Ljungberg (fotbollsspelaren). Folk hade sett honom komma ut från toaletten på Café Opera med både den ena och den andra. Så i det läget var det kanske perfekt att rulla ut röda mattan för en bimbo från Paradis Hotel som var beredd att göra det hon gör och se mellan fingrarna när prinsens behövde stilla sina andra behov? Hon håller käft och alla andra också.
Eller så var det bara ett rykte och prinsen gillar verkligen sin Sofia och skiter i vad hon gjorde innan han kom in i matchen?
Står om detta ganska frekvent i tråden.
Citera
2026-05-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Står om detta ganska frekvent i tråden.

Detta har jag aldrig hört. Aldrig och då bor jag ändå i Stockholms city. Carl Philip var ju ihop med underbara Emma innan Sofia slog sina klor i honom. På toaletten behöver ju alla gå. Kan inte tro på detta rykte.
Citera
2026-05-20, 22:46
Medlem
Citat:
Detta har jag aldrig hört. Aldrig och då bor jag ändå i Stockholms city. Carl Philip var ju ihop med underbara Emma innan Sofia slog sina klor i honom. På toaletten behöver ju alla gå. Kan inte tro på detta rykte.

Håller med. Även jag bor i Stockholm city och har varit ute och rört på mig en del. Har aldrig hört eller sett någonting som prinsen skulle ha gjort för märkligt på toa. Vem kollar?

Det har jag heller inte intresse av. Att inte Emma blev prinsessa är dock synd.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-05-20 kl. 22:51.
Citera
2026-05-20, 22:51
Medlem
P55s avatar
Citat:

Jodå, det har hörts genom åren faktiskt, om hans pojkäventyr.
Och, javisst var/är Emma en go tjej och som ev drottningämne var hon den mest perfekta. Men nu blev det inte så, utan han är nog nöjd och glad som han har det, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in