2026-05-17, 14:11
Medlem
Lasse Berghagen och Thomas Ledin.
Sedan hela jävla Wahlgrensklanen.
Citera
2026-05-17, 14:19
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Youngblud (tillgjord industry plant och har det mest slåbara ansikte jag nånsin sett. Hela hans stil ser ut att vara fram ritad av en kommittee.) och Yung Lean (ungarna tror han är nån sorts jävla poet, det mesta banala skitet jag hört. Det är samma med Mac Millar och sånt skräp. Post Malone och Ed Sheeran och alla andra "rockstars "som spelar så fittmesig musik när de är täckta av tatueringar och ska vara "badass". Vuxna ska HATA musiken tonåringar lyssnar på, det ska skrämma dem och de ska inte vilja följa med på konserterna, men nu är det inte så, musiken är gjord för att så många som möjligt ska gilla skiten. Samma med Taylor swift. Och jag ska inte en snämna "hip hopen" som finns nu, och all förortsgangsters, jag spyr
Annat var det på min tid!
När har Ed Sheeran försökt vara "badass"? Kan vara det märkligaste jag hört.
Citera
2026-05-17, 21:14
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
När har Ed Sheeran försökt vara "badass"? Kan vara det märkligaste jag hört.

Hela hans look, vilka han hänger med etc.
Citera
2026-05-20, 04:24
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Kiss - De hade inte ens haft hälften av sina fans idag om de inte hade sminkat sig eller använt pyroteknik. Låtskrivandet är inget speciellt alls.

Kanske skriver fler när jag blivit piggare.

När tog AI över din hjärna? För du har tidigare nämnt Led Zeppelin som ditt hatband nummer ett. Nu är det glasklart att du är en AI-bot.

För övrigt var Jimi Hendrix en helt värdelös liveartist som på något underligt vis lyckades få ihop Purple Haze och Foxy Lady i studion. Resten, medelmåtta.
Citera
2026-05-20, 07:06
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
När tog AI över din hjärna? För du har tidigare nämnt Led Zeppelin som ditt hatband nummer ett. Nu är det glasklart att du är en AI-bot.

För övrigt var Jimi Hendrix en helt värdelös liveartist som på något underligt vis lyckades få ihop Purple Haze och Foxy Lady i studion. Resten, medelmåtta.

Hendrix var ojämn på scen, men ditt låtval visar att musiksmaken är rudimentär.
T ex Machine Gun från nyårskonserten 1969-70 är kanske grymmaste elgitarrsolot någonsin.
Ojämnheten berodde nog en hel del på knarkandet också.
Såg Page & Plant på Sjöhistoriska nån gång på 90-talet, ren skit gitarrmässigt. Men han lär ha ha varit rätt nergången då.
Citera
2026-05-20, 08:19
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Jag har aldrig hatat Led Zeppelin. Kritisera/debattera är inte synonymt med att hata. Är du möjligtvis lite smått utvecklingsstörd?

Jimi Hendrix är världens bästa gitarrist. Det tycker Jimmy Page också. Period.
Citera
2026-05-20, 10:27
Medlem
Orup, Thomas Ledin, Mauro Scocco.
Den här trion är värdelös, ok Ledin har en bra låt Sommaren är kort.
Dessa är populära endast pga att de är svenskar, en internationell karriär kan de glömma.

Jag var med i en musikklubb en gång för länge sedan. Grejen var att de skickade månadens CD automatiskt om man inte var aktiv själv och tackade nej.
Överlag var deras val rätt bra men två gånger missade jag att tacka nej.
Haha, hade otur båda gångerna fick två skit-CD, första var Scoccos värdelösa den andra var lika värdelös Weeping Willows. Orkade lyssna halva av första låten sen åkte den i samlingarna. Har den fortfarande kvar och väntar på stigande nostalgivärde och kanske någon är villig att betala 20 kr för den.
Citera
2026-05-20, 10:47
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hatat Led Zeppelin. Kritisera/debattera är inte synonymt med att hata. Är du möjligtvis lite smått utvecklingsstörd?

Såg du dokumentären om Led Zeppelin som gick parallellt med Mellofinalen I SVT?
Rätt så intressant att få inblick i deras framgångar. De var så överraskande unga 20 strax över.
Idag verkar de ha distans och mår bra, så jävla bra på sina instrument Jimmy Page vilken gitarrist!, basisten Jones, lyssna på låtarna och lyssna speciellt på hans fantastiska basspel som är anpassad till varje låt, Plant med sin säregna röst gjorde rättvisa åt låtarna, trummisen John Bonham, är inte han rockvärldens bästa trummis (hårt mellan han och Copeland i Police) ? Tyvärr dog han 1980 som alkis.
Alla övriga verkar må bra och lever vanligt familjeliv.
Citera
2026-05-22, 04:16
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Hendrix var ojämn på scen, men ditt låtval visar att musiksmaken är rudimentär.
T ex Machine Gun från nyårskonserten 1969-70 är kanske grymmaste elgitarrsolot någonsin.
Ojämnheten berodde nog en hel del på knarkandet också.
Såg Page & Plant på Sjöhistoriska nån gång på 90-talet, ren skit gitarrmässigt. Men han lär ha ha varit rätt nergången då.

Alla band och artister har dåliga konserter och t o m hela turnéer. Men oftast så finns det lite positivt i de mörkaste av åren. Med Jimi Hendrix är det så at han ALLTID var helt värdelös live. Givetvis droger m m men han kunde inte spela live utan det krävdes dussin av omtagningar i studion för att överhuvudtaget få ihop The Experience, i studion. Jag blir inte klok på folk som hyllar honom när han typ i flera minuter kunde spela "out of tune", och ingen roadie vågade göra någonting åt det och typ ge honom en stämd gitarr. Här pratar vi inte ens om E, A, D, G, B, E. Ja, hendrix skrev ett par klassiska riffs som Purple Haze, Foxy Lady, Voodoo Chile m m. Sen då? Försäljningen av skivor går inte att jämföra med Led Zeppelin, AC/DC, The Rolling Stones, Metallica, KISS m fl. Medelsvensson har genom rockhistorien sagt sitt och Hendrix är mellanmjölk.

Citat:

Inte? Vill du att jag gör en sökning här på FB och din historia med Led Zeppelin? Du är en AI-bot som hoppar mellan KISS och Led Zeppelin. Men Captain Beyond är guld enligt dig fast bandet är skit. Det är AI.

Citat:

Du har ingen aning vem Jimmy Page anser vara bäst. Enligt honom själv så hade han aldrig plockat upp gitarren som lämnades kvar i huset som hans föräldrar köpte om han inte hade hört Elvis Presleys "Baby, Let's Play House". Vem spelade gitarr på den låten? Vet du det? Jag vet. Du är en idiot. AI-hjärna.

Elvis Presley AI 4K Colorized Enhanced - Baby, Let's Play House 1956
https://www.youtube.com/watch?v=K_zki-ijfpg
Senast redigerad av I-van-Toer 2026-05-22 kl. 04:18.
Citera
2026-05-22, 07:43
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Alla band och artister har dåliga konserter och t o m hela turnéer. Men oftast så finns det lite positivt i de mörkaste av åren. Med Jimi Hendrix är det så at han ALLTID var helt värdelös live. Givetvis droger m m men han kunde inte spela live utan det krävdes dussin av omtagningar i studion för att överhuvudtaget få ihop The Experience, i studion. Jag blir inte klok på folk som hyllar honom när han typ i flera minuter kunde spela "out of tune", och ingen roadie vågade göra någonting åt det och typ ge honom en stämd gitarr. Här pratar vi inte ens om E, A, D, G, B, E. Ja, hendrix skrev ett par klassiska riffs som Purple Haze, Foxy Lady, Voodoo Chile m m. Sen då? Försäljningen av skivor går inte att jämföra med Led Zeppelin, AC/DC, The Rolling Stones, Metallica, KISS m fl. Medelsvensson har genom rockhistorien sagt sitt och Hendrix är mellanmjölk.

Inte? Vill du att jag gör en sökning här på FB och din historia med Led Zeppelin? Du är en AI-bot som hoppar mellan KISS och Led Zeppelin. Men Captain Beyond är guld enligt dig fast bandet är skit. Det är AI.

Du har ingen aning vem Jimmy Page anser vara bäst. Enligt honom själv så hade han aldrig plockat upp gitarren som lämnades kvar i huset som hans föräldrar köpte om han inte hade hört Elvis Presleys "Baby, Let's Play House". Vem spelade gitarr på den låten? Vet du det? Jag vet. Du är en idiot. AI-hjärna.

Elvis Presley AI 4K Colorized Enhanced - Baby, Let's Play House 1956
https://www.youtube.com/watch?v=K_zki-ijfpg

Ja, leta gärna upp inläggen där jag säger att jag HATAR Led Zeppelin. Det har jag aldrig sagt. Sen att jag inte tycker de är lika bra som Black Sabbath betyder inte att jag HATAR Zeppelin. Men du som saknar högskolepoäng vet väl inte vad skillnaden är. Att Kiss är skit, ger jag dig dock rätt för.

Captain Beyond är grymma. Bättre än Led Zeppelin.

"We've lost the best guitarist any of us ever had, and that was Hendrix"
är Jimmy Pages egna ord i en intervju med Cameron Crowe. Du har alltså inte koll på vem du dyrkar. Åter igen, är du möjligtvis lite smått utvecklingsstörd?
Citera
2026-05-22, 08:47
Medlem
Finns nån annan än Hellström?

Lite musik som väl är acceptabel. Lite text som är ok. Som knycklas ihop i nåt slags versmått och blir ren smörja. Karln kunde skriva poesi.
Citera
2026-05-22, 08:50
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Försäljningen av skivor går inte att jämföra med Led Zeppelin, AC/DC, The Rolling Stones, Metallica, KISS m fl. Medelsvensson har genom rockhistorien sagt sitt och Hendrix är mellanmjölk.

Vilket jävla sosseargument. Medelsvensson gillar Mello, ABBA, Brusan och arenarock, samma som deras polare gillar. Storsäljare är just mellanmjölk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in