Citat:
Ursprungligen postat av
Fioehlbaerth
Hendrix var ojämn på scen, men ditt låtval visar att musiksmaken är rudimentär.
T ex Machine Gun från nyårskonserten 1969-70 är kanske grymmaste elgitarrsolot någonsin.
Ojämnheten berodde nog en hel del på knarkandet också.
Såg Page & Plant på Sjöhistoriska nån gång på 90-talet, ren skit gitarrmässigt. Men han lär ha ha varit rätt nergången då.
Alla band och artister har dåliga konserter och t o m hela turnéer. Men oftast så finns det lite positivt i de mörkaste av åren. Med Jimi Hendrix är det så at han ALLTID var helt värdelös live. Givetvis droger m m men han kunde inte spela live utan det krävdes dussin av omtagningar i studion för att överhuvudtaget få ihop The Experience, i studion. Jag blir inte klok på folk som hyllar honom när han typ i flera minuter kunde spela "out of tune", och ingen roadie vågade göra någonting åt det och typ ge honom en stämd gitarr. Här pratar vi inte ens om E, A, D, G, B, E. Ja, hendrix skrev ett par klassiska riffs som Purple Haze, Foxy Lady, Voodoo Chile m m. Sen då? Försäljningen av skivor går inte att jämföra med Led Zeppelin, AC/DC, The Rolling Stones, Metallica, KISS m fl. Medelsvensson har genom rockhistorien sagt sitt och Hendrix är mellanmjölk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Jag har aldrig hatat Led Zeppelin. Kritisera/debattera är inte synonymt med att hata. Är du möjligtvis lite smått utvecklingsstörd?
Inte? Vill du att jag gör en sökning här på FB och din historia med Led Zeppelin? Du är en AI-bot som hoppar mellan KISS och Led Zeppelin. Men Captain Beyond är guld enligt dig fast bandet är skit. Det är AI.
Citat:
Jimi Hendrix är världens bästa gitarrist. Det tycker Jimmy Page också. Period.
Du har ingen aning vem Jimmy Page anser vara bäst. Enligt honom själv så hade han aldrig plockat upp gitarren som lämnades kvar i huset som hans föräldrar köpte om han inte hade hört Elvis Presleys "Baby, Let's Play House". Vem spelade gitarr på den låten? Vet du det? Jag vet. Du är en idiot. AI-hjärna.
Elvis Presley AI 4K Colorized Enhanced - Baby, Let's Play House 1956
https://www.youtube.com/watch?v=K_zki-ijfpg