2026-05-16, 21:21
Medlem
carminaburanas avatar
Youngblud (tillgjord industry plant och har det mest slåbara ansikte jag nånsin sett. Hela hans stil ser ut att vara fram ritad av en kommittee.) och Yung Lean (ungarna tror han är nån sorts jävla poet, det mesta banala skitet jag hört. Det är samma med Mac Millar och sånt skräp. Post Malone och Ed Sheeran och alla andra "rockstars "som spelar så fittmesig musik när de är täckta av tatueringar och ska vara "badass". Vuxna ska HATA musiken tonåringar lyssnar på, det ska skrämma dem och de ska inte vilja följa med på konserterna, men nu är det inte så, musiken är gjord för att så många som möjligt ska gilla skiten. Samma med Taylor swift. Och jag ska inte en snämna "hip hopen" som finns nu, och all förortsgangsters, jag spyr
Annat var det på min tid!
Citera
2026-05-16, 21:26
Medlem
För många usla musiker för att nämna men kom direkt att tänka på bruce springsteen så fort jag såg tråden.
Citera
2026-05-16, 21:50
Medlem
Bob Dylan, Bruce Springsteen, Håkan Hellström & kent är de jag blockat på Spotify.
Citera
2026-05-16, 22:30
Medlem
-mollen-s avatar
verkligen avskyr den sveska jävla skiten som sveriges radio envisas med att spela hela jävla tiden.
oscar lindros, miriam bryant, Molly Sandén, Fanny Avonne, Håkan hellström, Tomas stenström, Miss li.
victor leksell, finns säkert fler, den här skitmusiken borde förbjudas
Citera
2026-05-16, 22:37
Medlem
TokyoBarns avatar
Har svårt för artister som:

Orup
Lisa Ekdahl
Lisa Nilsson

Hellström som många nämner kan jag endå lyssna på även om det inte är min typ av musik, men dessa 3 klarar jag verkligen inte.

Han är mest dryg som snor mycket av sin musik och inte betalar originalartisterna, när ska the killers få pröjjs för en av hans största hits liksom. Trodde STIM var hårda när det gällde låtstöld, helt oseriöst..

Magnus uggla tycker jag låter likadant sedan 80-talet men folk verkar ju uppskatta det så, inte dålig kanske men typ ingen utveckling direkt.
Senast redigerad av TokyoBarn 2026-05-16 kl. 22:51.
Citera
2026-05-16, 22:57
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Bon Jovi nu för tiden är skit, men på 80-talet var de jävligt bra. "Slipper when wet" är en av de bästa skivorna som gjorts enligt mig. "You Give Love a Bad Name" "Livin' on a Prayer" "Wanted Dead or Alive" är alla 10 poängare. Samt den gamla dängan "Bad medicine" ett par år senare.

De lämnade mig tomma då också. Alltid förstått deras hit-appeal, men kan inte komma på en BJ-låt som jag egentligen gillat. "Runaway" kommer kanske närmast.

Edit: inser, när jag kollade upp JBJ:s sologrejer, att Jeff Beck-låten jag tänkte på var "Miracles" från Blaze Of Glory, men den sololåt jag minns att jag gillat bäst var "Midnight in Chelsea" från en annan platta. Båda gillar jag nog mer än det jag hört med bandet.
Senast redigerad av Guz 2026-05-16 kl. 23:06.
Citera
2026-05-16, 23:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Carola/kanvråla, Veronica Maggio, medelålders men låter som en fjortis, Mauro Scocco, svårt att förstå hur han kunde slå igenom, sist men inte minst Michael Jackson, gick tyvärr på en av hans konserter innan sanningen kom fram.

Va? Michael Jackson. Han är ju 1900-talets top 3 bästa musiker. Det går inte annat än att älska den människan.
Citera
2026-05-16, 23:34
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Siv Malmkvist? Vad finns det för anledning att hata henne?
Att du av någon anledning inte gillar hennes musik kan jag väl på nåt sätt förstå, men Själva Sivan borde det väl ändå vara svårt att tycka illa om?
Det är dels ett trauma från min barndom då jag tvingades titta på något program på tv där hon var med.
Minns inte vad det var jag ville göra istället men något roligare var det definitivt.

Sedan uppträdde hon när jag tog färjan till Tyskland en gång för kanske 25-30 år sedan, hela resan blev förstörd.
Klarar inte av den kvinnan.
Citera
2026-05-16, 23:42
Medlem
Mikaelias avatar
Svensk förorts-hiphop, precis varenda jävla artist. Top 100 på Spotify, pöbeln har alltid fel. Melodifestivalen musik och dansband, hjärndöd musik för barn och människor med utvecklingsstörning. Slipknot, Sabaton, Takida och resten av den smörjan såkallad lättlyssnad "hårdrock" utan motstånd. Det finns otroligt mycket musik jag avskyr så att det skulle bli en hel jävla novell om jag fortsätter. Men det finns också otroligt mycket musik jag älskar.
Citera
2026-05-16, 23:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Zara Larsson mest för hur hon gör politik av sitt kändisskap. Bäst vore om hon höll käften och bara sjöng. Hur motsägelsefullt det än låter.

Typ en sådan som Håkan Hellström. Vet egentligen ingenting om honom mer än att han är Göteborg och artist.
Citera
2026-05-17, 00:15
Medlem
megacoolmans avatar
Hon Fröken Snusk, Fellatio, eller vad hon nu heter, provocerar mig jävligt mycket till den nivån att jag blir förbannad
Citera
2026-05-17, 00:37
Medlem
Adelaides avatar
Kiss - De hade inte ens haft hälften av sina fans idag om de inte hade sminkat sig eller använt pyroteknik. Låtskrivandet är inget speciellt alls.

Kanske skriver fler när jag blivit piggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in