2026-05-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Intressant! Det skulle kunna förklara det smärsamt skavande skiftet i pedofil åtrå av offer i 10-årsåldern till en ung kvinna i 26- årsåldern. Kan det oförklarliga växelbytet väckts av sin namnes Wilmas makabra öde samt att Nekrofilin trumfat Pedofilin?

Det är faktiskt inte alldeles ovanligt med överlappande drivkrafter hos denna typ av gm, som dessutom kan förändras över tid. Av det som tidigare framkommit plus den begränade info kring aktuellt mord, så tror jag det centrala hos Robin är kontroll, fascination för död med sexuella inslag och troligen återkommande tvångsmässiga fantasier.

Om vi nu utgår från att han är nekrofil så säger en del studier att det egentligen inte handlar om ålder, utan om att ha total kontroll, rädsla för avvisande, samt med en skör självkänsa i botten hos gm.

Det första försöket som misslyckadess, kan även det haft som mål att ha ihjäl en person i syfte att få tillgång till kroppen. Alltså inte att förgripa sig sexuellt på ett barn som förmodligen om flesta trodde.
Citera
2026-05-19, 15:46
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag minns när artikeln publicerades men ingen hann citera innan den låstes. Kanske ngn i tråden har Aftonbladet plus & kan citera?
Det står om detta (kvinna & hur hon ska se ut) i följande inlägg (#20696):
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26) & sedan är det några andra inlägg efter det om att det skulle ske långt bort, han var i annat område & letade offer först osv.

Namnet är givetvis ingen slump. Men jag tror inte han letade efter ngn som var lik Wilma el. var besatt av henne på ngt sätt.
Jag tror mer det har att göra med att han vill orsaka smärta, lidande, få uppmärksamhet etc.
Han vet precis vad han gör. Det känns ganska tydligt.

Har man ingen stabil identitet finns det heller inga statiska preferenser. Därför går det inte att säga att han föredrar ditt el. datt - det är föränderligt precis som hans skepnader.

Jag roade mig med att läsa statistik över styckmord men det är svårt att applicera här & det är inte jättemånga fall där förövare & offer är obekanta + att det inte sker hemma hos ngn av dem.
Det är inte omöjligt att han stalkat My & sedan attackerat - även om jag inte tror att så är fallet.

Intressant är att han tidigare varit väldigt mån om att dölja samtalsloggar, meddelanden etc men inte gjort ngn större ansträngning att gömma undan mordplaner el. barnporr.
Jag tänker som så att han kanske "inspirerats" av Tishko.
Eller själva styckningen av Wilma.

Vi har ju diskuterat tidigare om "könstillhörigheten" och vi var några som pratade om möjligheten av att han "vill vara/identifiera sig" det han åtrår.
Iom det barnlika utseendet, gosedjur i lastbilen, fjärilsörhängen osv.

Kanske det är samma här?
Han åtrår små flickor -> identifierar sig som en "liten flicka"
Han åtrår styckmord -> identifierar sig efter en styckmördad flicka.

Stor ironi om han skulle hamna på samma fängelse som Tishko.

(Obs, påhittat scenario )
"Tishko: Vad sitter du för då?
Robin med pipig röst: (Det läktes från psykutredningen att han pratade så) "Jag styckade en tjej"
Tishko: Åh fan, jag med, vad heter du?
Robin: Vilma Andersson."
Citera
2026-05-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

(….).
Det fick mig att åter igen tänka på Robin och att namnvalet omöjligt är en slump.
(……).
Kanske det var meningen att det tilltänkta offret ska ha så många likheter som möjligt med just Wilma.
(…..).

Kan möjligheten finnas att han sett My på sociala medier, alternativt i Rönninge området tidigare och hållit span på just henne?
Kanske vetat att hon var ute och festade (…..).

Jag jämförde bild på Wilma och på My och ja det är för lika för att vara en slump.

Han kanske använde AI för att söka igenom bilder i flöden för att hitta någon som liknar Wilma.

Och han röstade SD enligt ett tidigare inlägg och har nog genom åren läst en del på nätet och fått mer information om olika känsliga fall som annan media inte skrivit lika mycket om och som transa varit extra kritisk till muslimsk invandring.

Och kan ha identifierat sig med mordoffret Wilma Andersson som levde under Tiskhos hedersförtryck. Och sökt med AI för att få träff på någon i närheten som vill ha muslimsk invandring och liknar mordoffret Wilma Andersson och fått träff på My Törnblom som hade offentliga bilder och kanske han köpte lösenordet på Darkweb till My’s snap, kunnat följt henne och sett att hon är för invandring, som Wilma Anderssons mördare Tiskho är en av och därför tycker det är rättvisa att mörda My Törnblom som ville ha invandring.

Och målet är att hamna i fängelset med Tiskho för att med namnet Wilma Andersson, ge henne upprättelse och ge Tiskho dödsstraffet han borde fått.

Men då är frågan hur stod My Törnblom politiskt? Var hon för muslimsk invandring som han som transa kan uppfatta som ett hot för sin säkerhet?

Hade hon varit öppen med att röstat SD är det väl inte vanligt att som ung kvinna ha offentliga lättklädda bilder?

Hennes styvfar? Har väl ett latinsk namn?
Citera
2026-05-19, 18:55
Medlem
Jag undrar varför det tar lång tid att åtala? Alltså WA tog det kanske 5 månader för att fallet skulle nå till åtal efter att det hänt. LH i oktober och det hände i juni.

Känns väldigt sinnesjukt allt detta, tror ni att vi kommer få ta del av FUP och ev nån som vill begära ut slasket? Finns det någonsin nån som har begärt ut sidomaterialet på ett känt rättsfall och fått detta?

Blir väldigt illamående när jag tänker på alla unga tjejer som mist sitt liv
Senast redigerad av laholmsss 2026-05-19 kl. 18:58.
Citera
2026-05-19, 19:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tänker som så att han kanske "inspirerats" av Tishko.
Eller själva styckningen av Wilma.

Vi har ju diskuterat tidigare om "könstillhörigheten" och vi var några som pratade om möjligheten av att han "vill vara/identifiera sig" det han åtrår.
Iom det barnlika utseendet, gosedjur i lastbilen, fjärilsörhängen osv.

Kanske det är samma här?
Han åtrår små flickor -> identifierar sig som en "liten flicka"
Han åtrår styckmord -> identifierar sig efter en styckmördad flicka.

Stor ironi om han skulle hamna på samma fängelse som Tishko.

(Obs, påhittat scenario )
"Tishko: Vad sitter du för då?
Robin med pipig röst: (Det läktes från psykutredningen att han pratade så) "Jag styckade en tjej"
Tishko: Åh fan, jag med, vad heter du?
Robin: Vilma Andersson."

Intressanta tankar.

Jag tänker dock att M*y är ett slumpmässigt valt offer, dvs att Robin inte kände till henne inna, utan slog till på ett offer som passade in i hans sexuella preferenser. Jag tror också att det var alltför mörkt för att kunna se en likhet med Wilma.

Det kan mer handla om att det ska vara en ung kvinna, kanske långt hår, kanske ljust hår, osv. Det kan vr kopplat till rent vanliga preferenser som en person kan ha, men det kan ju även vara kopplat till något sexuellt som han stött på och som blivit en hängup.

Sedan kan man ju inte låta bli att tänka på uppväxten och om det kan ha hänt något där som är problematiskt. Vad är hönan och vad är ägget- men flera av serievåldtäts/mördare har berättat om hur de har haft en komplicerad relation till sin mor, och några har nämnt att de har haft en sexuell tänding på modern, samtidigt som de har föraktat eller i varje fall tyckt att modern betett sig på ett sätt som de föraktat.

En ev alkoholiserad mor och sedan även som det verkar mor som blivit dement, det kan ha lett till beteenden från henne som varit direkt olämpliga att växa upp med. Inget vi vet, men spekulativt kan detta ha triggat något.

Hittade en intressant transkribering av en intervju med docent SChristoffer Rahm, som forskar på pedofili.

Läs gärna hela artikeln, även om den är lång. Den är givande och lärorik.

Men här ser man att det det inte är heltovanligt med andra parafilier som inte är sex med andra. Och inte heller helt ovanligt med en hypersexalitet runt det här med ett samlarbeteende.

"Transkribering av #194: Kan pedofili botas?"
//

"Många utvecklar också andra parafilier, alltså andra sexuella avvikelser. Det har inte varit så känt så länge, men det är väldigt uppenbart i vår forskning att utöver pedofilin så har man ofta någon eller ett par andra sexuella . parafila preferenser också. Parafili betyder alltså att man har en sexuell preferens för något som är utanför att ha sex med en annan samtyckande vuxen. Det kan till exempel vara att man vill visa sitt kön på stan eller skicka dickpics till exempel. Eller att man vill tjuvkika på folk som när de byter om eller går på toaletten och sånt där.

Eller hela vägen till mer sexuell sadism och tankar som involverar djur och annat. Så att många med pedofili har även någon annan parafili och det är också rätt bra att veta om. Och sen så då det som ofta kan trigga fram att man till slut väljer att söka vård är att sexualiteten har skenat iväg med en. Det man kallar för hypersexualitet eller tvångsmässig sexualitet och att man känner att man tappat kontrollen. Så det där är väl några gemensamma drag bland våra patienter.
"
//
"En annan grupp av personer som kan ha väldigt stora mängder material är de som har mer, kanske ett faktiskt samlarbeteende. Alltså ett tvångsmässigt beteende. Då kan man se på deras hårddiskar också att bilderna kan vara väldigt grupperade i specifika ålderskategorier. Eller utseende detaljer på barnen eller typ av sexuella situationer. Gigantiska bibliotek kan de ha. Det är ett annat mer strukturerat angrepp som har en annan patientkaraktäristik hos oss."

https://ki.se/forskning/popularvetenskap-och-dialog/medicinvetarna-en-podd-om-kis-forskning/kan-pedofili-botas-medicinvetarna-194/transkribering-av-194-kan-pedofili-botas

Det ska verkligen vara intressant att se hur Robins sexuella täningsmönster ser ut idag.Och nu kommer han inte undan med att han "råkat" hamna på vissa sidor, och att han inte tänder på ditt och datt.
Citera
2026-05-19, 19:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laholmsss
Jag undrar varför det tar lång tid att åtala? Alltså WA tog det kanske 5 månader för att fallet skulle nå till åtal efter att det hänt. LH i oktober och det hände i juni.

Känns väldigt sinnesjukt allt detta, tror ni att vi kommer få ta del av FUP och ev nån som vill begära ut slasket? Finns det någonsin nån som har begärt ut sidomaterialet på ett känt rättsfall och fått detta?

Blir väldigt illamående när jag tänker på alla unga tjejer som mist sitt liv

Då kommer jag inte ifrån att jag misstänker att det finns svårigheter att avgöra hur M*y avlidit. Det har ju tagit väldigt lång tid innan slutsvaret kommit.

Jag tänker att åklagaren kan ha fått ett preliminärt utlåtande, som gett vid handen att det krävs mycket stödbevisning runt att det handlar om mord. Robin nekar hittills till mord.

Nu har det definitiva svaret kommit på obduktionen, och Robin kanske kommer med nya versioner; allt måste kollas upp för att motbevisa en kanske svag bevisning om mord.

Hoppas sannerligen att jag har fel.
Citera
2026-05-19, 20:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då kommer jag inte ifrån att jag misstänker att det finns svårigheter att avgöra hur M*y avlidit. Det har ju tagit väldigt lång tid innan slutsvaret kommit.

Jag tänker att åklagaren kan ha fått ett preliminärt utlåtande, som gett vid handen att det krävs mycket stödbevisning runt att det handlar om mord. Robin nekar hittills till mord.

Nu har det definitiva svaret kommit på obduktionen, och Robin kanske kommer med nya versioner; allt måste kollas upp för att motbevisa en kanske svag bevisning om mord.

Hoppas sannerligen att jag har fel.
Men åklagaren säger ju att bevisen stärkts efter slutgiltiga obduktionen, borde inte det betyda att det finns starka bevis som bevisar mord ?
Citera
2026-05-19, 22:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men åklagaren säger ju att bevisen stärkts efter slutgiltiga obduktionen, borde inte det betyda att det finns starka bevis som bevisar mord ?

Jo, man vill ju tänka det.

Men i fallet med de fyra förgiftningsfallen på Uppsala Akademiska, sa åklagaren att bevisningen hade stärkts mot den misstänkta. Och inte långt efter det, meddelade åklagren att det inte blev något åtal pga bristande bevisning. Så...

Jag tänker att även om rättsmedicin sägs ha långa kötider, finns det andra skäl till den långa tid det tagit för att få det slutgiltiga beskedet. Det kan ha behövts många kompletternade undersökningar, analyser av vävnader mm för att fastställa dödsorsak.
Citera
2026-05-20, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Jag jämförde bild på Wilma och på My och ja det är för lika för att vara en slump.

Han kanske använde AI för att söka igenom bilder i flöden för att hitta någon som liknar Wilma.

Och han röstade SD enligt ett tidigare inlägg och har nog genom åren läst en del på nätet och fått mer information om olika känsliga fall som annan media inte skrivit lika mycket om och som transa varit extra kritisk till muslimsk invandring.

Och kan ha identifierat sig med mordoffret Wilma Andersson som levde under Tiskhos hedersförtryck. Och sökt med AI för att få träff på någon i närheten som vill ha muslimsk invandring och liknar mordoffret Wilma Andersson och fått träff på My Törnblom som hade offentliga bilder och kanske han köpte lösenordet på Darkweb till My’s snap, kunnat följt henne och sett att hon är för invandring, som Wilma Anderssons mördare Tiskho är en av och därför tycker det är rättvisa att mörda My Törnblom som ville ha invandring.

Och målet är att hamna i fängelset med Tiskho för att med namnet Wilma Andersson, ge henne upprättelse och ge Tiskho dödsstraffet han borde fått.

Men då är frågan hur stod My Törnblom politiskt? Var hon för muslimsk invandring som han som transa kan uppfatta som ett hot för sin säkerhet?

Hade hon varit öppen med att röstat SD är det väl inte vanligt att som ung kvinna ha offentliga lättklädda bilder?

Hennes styvfar? Har väl ett latinsk namn?

Men sluta trolla! Hur skulle han hittat Bo? Och veta hon skulle hem under jul?
Citera
2026-05-20, 10:00
Medlem
Som tidigare diskuterats i tråden och även polisen tagit upp så tror jag Robin utfört liknande brott innan detta tyvärr! Hittade 2st kvinnor som är försvunna inte alltför långt från Södertälje en av dom är runt 20 års åldern, till och med lite lik Robin sminkad till kvinna . Vet ej om man får länka till missing people osv?
Senast redigerad av sylla 2026-05-20 kl. 10:03.
Citera
2026-05-20, 10:11
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Som tidigare diskuterats i tråden och även polisen tagit upp så tror jag Robin utfört liknande brott innan detta tyvärr! Hittade 2st kvinnor som är försvunna inte alltför långt från Södertälje en av dom är runt 20 års åldern, till och med lite lik Robin sminkad till kvinna . Vet ej om man får länka till missing people osv?

Det är klart du får länka, men var gärna tydlig med att det är dina egna spekulationer.

Kollade själv på MP men hittade inga som stämde in geografiskt eller åldersmässigt.
Citera
2026-05-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
(…….). Hur skulle han hittat Bo? Och veta hon skulle hem under jul?

Han har väl sökt och sett bilder på nätet på andra som liknar Wilma Andersson.

Och när han har namnet på de offer han sett ut, kan han köpt lösenord på Darkweb till henne och andra och själv kommit in i mobilen eller köpt info från någon annan som är inne i mobilen, och följt deras konversationer och kanske även till flera andra potentiella offer som liknar Wilma Andersson, och på så sätt sett att hon var hemma och hur hon rörde sig.

Och han valde Rönninge-offret för att demonstrera makt, att han tänker utföra det han känner för, i hans geografiska revir och inga lång-ditresta som är emot homofili/pedofili och vill få bort pedofiler från området ska påverka honom.

Här är ett gammalt fall från 2023;
” A 22-year-old man is accused of using Snapchat's location-sharing feature to try to kidnap a woman and another person on the Blue Ridge Parkway in North Carolina, according to an indictment filed in federal court, WSOC reported.

Evan William Blankenship, of Whittier, North Carolina, drove to the Water Rock Knob Overlook on Sept. 28 and pointed a pistol at the two who were in a parked vehicle, according to court documents.

The indictment says he tried to pull the woman out of the car by her hair, then threatened both before hitting the woman in the face, which caused her to temporarily lose her hearing. He also allegedly fired the gun into the air.

According to federal court documents, a second victim convinced Blakenship to let them go.

The woman said she knew the assailant through Snapchat and he used the app's Snap Map feature to find her on the Blue Ridge Parkway, according to the indictment.
(…..). ”

https://abc7chicago.com/post/evan-william-blankenship-attempted-kidnapping-snapchat-app-social-media/13946982/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in