2026-05-20, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Han har väl sökt och sett bilder på nätet på andra som liknar Wilma Andersson.

Och när han har namnet på de offer han sett ut, kan han köpt lösenord på Darkweb till henne och andra och själv kommit in i mobilen eller köpt info från någon annan som är inne i mobilen, och följt deras konversationer och kanske även till flera andra potentiella offer som liknar Wilma Andersson, och på så sätt sett att hon var hemma och hur hon rörde sig.

Och han valde Rönninge-offret för att demonstrera makt, att han tänker utföra det han känner för, i hans geografiska revir och inga lång-ditresta som är emot homofili/pedofili och vill få bort pedofiler från området ska påverka honom.

Här är ett gammalt fall från 2023;
” A 22-year-old man is accused of using Snapchat's location-sharing feature to try to kidnap a woman and another person on the Blue Ridge Parkway in North Carolina, according to an indictment filed in federal court, WSOC reported.

Evan William Blankenship, of Whittier, North Carolina, drove to the Water Rock Knob Overlook on Sept. 28 and pointed a pistol at the two who were in a parked vehicle, according to court documents.

The indictment says he tried to pull the woman out of the car by her hair, then threatened both before hitting the woman in the face, which caused her to temporarily lose her hearing. He also allegedly fired the gun into the air.

According to federal court documents, a second victim convinced Blakenship to let them go.

The woman said she knew the assailant through Snapchat and he used the app's Snap Map feature to find her on the Blue Ridge Parkway, according to the indictment.
(…..). ”

https://abc7chicago.com/post/evan-william-blankenship-attempted-kidnapping-snapchat-app-social-media/13946982/

Nej alldeles för långsökt det där! Bara glömma.
Senast redigerad av sylla 2026-05-20 kl. 12:13.
Citera
2026-05-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det är klart du får länka, men var gärna tydlig med att det är dina egna spekulationer.

Kollade själv på MP men hittade inga som stämde in geografiskt eller åldersmässigt.

Ja okej! Här är vad jag snappat upp angående försvinnanden som jag tycker är intressanta, och som självklart är mina egna spekulationer.

Inte alltför långt bort geografiskt heller.

Han åkte ju runt den hel del på paintball mm!

Den ena försvunna är lik Robin tycker jag!

https://www.missingpeople.se/efterlysningar/desiree/

https://www.missingpeople.se/efterlysningar/emma/
Senast redigerad av sylla 2026-05-20 kl. 12:47.
Citera
2026-05-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laholmsss
Jag undrar varför det tar lång tid att åtala? Alltså WA tog det kanske 5 månader för att fallet skulle nå till åtal efter att det hänt. LH i oktober och det hände i juni.

Känns väldigt sinnesjukt allt detta, tror ni att vi kommer få ta del av FUP och ev nån som vill begära ut slasket? Finns det någonsin nån som har begärt ut sidomaterialet på ett känt rättsfall och fått detta?

Blir väldigt illamående när jag tänker på alla unga tjejer som mist sitt liv

Nej, i WA-fallet så mördades hon i november och åtal väcktes i maj.
Citera
2026-05-20, 16:06
Medlem
Bananhalkarens avatar
Citat:
Jag jämförde bild på Wilma och på My och ja det är för lika för att vara en slump.

Han kanske använde AI för att söka igenom bilder i flöden för att hitta någon som liknar Wilma.

Och han röstade SD enligt ett tidigare inlägg och har nog genom åren läst en del på nätet och fått mer information om olika känsliga fall som annan media inte skrivit lika mycket om och som transa varit extra kritisk till muslimsk invandring.

Och kan ha identifierat sig med mordoffret Wilma Andersson som levde under Tiskhos hedersförtryck. Och sökt med AI för att få träff på någon i närheten som vill ha muslimsk invandring och liknar mordoffret Wilma Andersson och fått träff på My Törnblom som hade offentliga bilder och kanske han köpte lösenordet på Darkweb till My’s snap, kunnat följt henne och sett att hon är för invandring, som Wilma Anderssons mördare Tiskho är en av och därför tycker det är rättvisa att mörda My Törnblom som ville ha invandring.

Och målet är att hamna i fängelset med Tiskho för att med namnet Wilma Andersson, ge henne upprättelse och ge Tiskho dödsstraffet han borde fått.

Men då är frågan hur stod My Törnblom politiskt? Var hon för muslimsk invandring som han som transa kan uppfatta som ett hot för sin säkerhet?

Hade hon varit öppen med att röstat SD är det väl inte vanligt att som ung kvinna ha offentliga lättklädda bilder?

Hennes styvfar? Har väl ett latinsk namn?
Det här kan vara bland det mest efterblivna jag läst på länge. De är inte ens speciellt lika - givetvis är det en slump. Och all annan smörja du skrev - helt otroligt korkat och långsökt. Men grundproblemet är väl att du älskar att spekulera.
Citera
2026-05-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nej alldeles för långsökt det där! (…..)

På vilka specifika punkter tycker du att det är långsökt?

Om du var styckmördare, pedofiltransa och nekrofil som blivit misshandlad för det, och blivit uthängd och varnad för i ditt område och uthängd på nätet i de sammanhang du är bekant med som samlare av WW2 föremål, röstat SD och kallat dig själv nazist eller blivit sedd som en av andra, och troligen tagit del av den media som inte mörkar invandrares våld mot svenskar och muslimers syn på hbtq-personer.

Skulle du då vara oberörd om det var en lyckad demonstration i ditt område bestående av stolta, starka människor som du vet kan bestå av de som backar upp eller själva misshandlat dig och som inte uppskattar hbtq-personers utbredning och som du vet skulle vela se dig borta från samhället pga kidnappning av en 10-åring.
Och demonstrationen skyddades av poliser och framställdes som gått sansat i massmedia.
Det måste ju fått honom att explodera.

Det är inte långsökt, det är närsökt och är ju så tydlig koppling till valet av geografiskt offer i närtid efter demonstrationen.

Sedan har han kanske tagit både de i Norrköping, Katrineholm och Åkersberga också, men det utesluter inte att tagit ett offer som liknar Wilma i Rönninge också.

Och sociala pedofiler delar information med varandra om objekt och om han var på jakt efter offer lär han ju sökt och sett mycket som är offentligt, kanske i sitt närområde där My passar in geografiskt och de som passar honom kan han tagit reda på namn och sedan kan han sänt spionprogram och kommit åt hennes mobil eller genom hennes bekanta. Eller betalat för att någon annan skulle gjort det åt honom.

Varför skulle det vara långsökt?

Hur skulle du själv göra om du skulle välja ett objekt att stycka?

Det är ju rimligt att lagt ned lite förberedelser för något du kan få livstid för.

Att bara ta första bästa låter slarvigt, och han var ju pedant.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-05-20 kl. 16:27.
Citera
2026-05-20, 16:44
Medlem
Citat:

Om du var styckmördare, pedofiltransa och nekrofil som blivit misshandlad för det, och blivit uthängd och varnad för i ditt område och uthängd på nätet i de sammanhang du är bekant med som samlare av WW2 föremål, röstat SD och kallat dig själv nazist eller blivit sedd som en av andra, och troligen tagit del av den media som inte mörkar invandrares våld mot svenskar och muslimers syn på hbtq-personer.

Skulle du då vara oberörd om det var en lyckad demonstration i ditt område bestående av stolta, starka människor som du vet kan bestå av de som backar upp eller själva misshandlat dig och som inte uppskattar hbtq-personers utbredning och som du vet skulle vela se dig borta från samhället pga kidnappning av en 10-åring.
Och demonstrationen skyddades av poliser och framställdes som gått sansat i massmedia.

Det är inte långsökt, det är närsökt och är ju så tydlig koppling till valet av geografiskt offer i närtid efter demonstrationen.

Sedan har han kanske tagit både de i Norrköping, Katrineholm och Åkersberga också, men det utesluter inte att tagit ett offer som liknar Wilma i Rönninge också.

Och sociala pedofiler delar information med varandra om objekt och om han var på jakt efter offer lär han ju sökt och sett mycket som är offentligt, kanske i sitt närområde där My passar in geografiskt och de som passar honom kan han tagit reda på namn och sedan kan han sänt spionprogram och kommit åt hennes mobil eller genom hennes bekanta. Eller betalat för att någon annan skulle gjort det åt honom.

Det är ju rimligt att lagt ned lite förberedelser för något du kan få livstid för.

Helt allvarligt läs vad du själv skriver?😂

Sen att han skulle köpt hennes snap lösenord och följt henne på kartan. Nej som jag tidigare skrev glöm det där!

Men bra och bred fantasi har du iallafall.
Citera
2026-05-20, 16:51
Medlem
Citat:

Detta mord har med största sannolikhet inte drivits av de faktorer du rabblar upp på varandra, likt en invecklat krimroman, som mynnar ut i ett för dig begripligt motiv. För att du ska få ihop det, så utgår du från att han likt en normal människa skulle drivas av yttre konflikter, hämnd och upplevd förföljelse.

Det handlar inte om en social eller politisk aktion, utan snarare om att Robin har egna långvariga fantasier, fixeringar och avvikande drivkrafter.

Däremot kan han ha påverkats av div yttre faktorer negativ och fungerat som en trigger. Men det är inte deivkraften bakom mordet.
Citera
2026-05-20, 18:53
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag tänker som så att han kanske "inspirerats" av Tishko.
Eller själva styckningen av Wilma.

Vi har ju diskuterat tidigare om "könstillhörigheten" och vi var några som pratade om möjligheten av att han "vill vara/identifiera sig" det han åtrår.
Iom det barnlika utseendet, gosedjur i lastbilen, fjärilsörhängen osv.

Kanske det är samma här?
Han åtrår små flickor -> identifierar sig som en "liten flicka"
Han åtrår styckmord -> identifierar sig efter en styckmördad flicka.

Stor ironi om han skulle hamna på samma fängelse som Tishko.

(Obs, påhittat scenario )
"Tishko: Vad sitter du för då?
Robin med pipig röst: (Det läktes från psykutredningen att han pratade så) "Jag styckade en tjej"
Tishko: Åh fan, jag med, vad heter du?
Robin: Vilma Andersson."
Hmmm, vissa saker faller på sin egen orimlighet.

De relaterar inte / identifierar sig inte med andra.
Vem de är beror på vilket mål de har (t.ex lura av ngn pengar / fastigheter, makt, skaffa kontakter, sex, jobbposition osv).
Vad tjänade han på att låtsas vara Vilma?

När Robin var själv hemma var han garanterat inte sminkade ”Vilma”. Då behövde han inte fejka.
Uppträdde han som man el. kvinna när han träffade sina släktingar före jul?
Var han ”kvinna” när han attackerade My?

Om man ska prata åtrå är det mer ett begär, el. snarare beroende, efter makt & kontroll.
Vem / vad objektet är & hur det ser ut är av underordnad betydelse.

Han verkar ha gillat att titta på true crime & värre så han har nog snappat upp ett & annat
Citera
2026-05-20, 20:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Vem de är beror på vilket mål de har (t.ex lura av ngn pengar / fastigheter, makt, skaffa kontakter, sex, jobbposition osv).

När Robin var själv hemma var han garanterat inte sminkade ”Vilma”. Då behövde han inte fejka.

Om man ska prata åtrå är det mer ett begär, el. snarare beroende, efter makt & kontroll.

Han verkar ha gillat att titta på true crime & värre så han har nog snappat upp ett & annat

Jag uppfattar det som att förrövare likt Robin, bara ser sina offer som objekt.

De är objekt för hans festischer; barn, döda kvinnor eller vad det nu är. De är inga personer (som har har någon fling för, känsla för), de är utbytbara.

Det kan vara vissa krav på objektet, såsom ålder, kön, hårlängd mm. Men de personliga egenskaper som vi andra vanligen lägger på människor som vi föredrar, det är helt oväsentligt.
Citera
2026-05-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

(……)
så utgår du från att han likt en normal människa skulle drivas av yttre konflikter, hämnd och upplevd förföljelse.

(…….)

Däremot kan han ha påverkats av div yttre faktorer negativ och fungerat som en trigger. Men det är inte drivkraften bakom mordet.

Nej jag utgår ifrån att han är pedofil, eventuellt nekrofil och det är drivkraften att mörda.

Och jag tänker att han kan ha valt offer och plats av yttre händelser i nutid och jag tror att hans personlighet passar in på att om han får motstånd i sitt närområde av både de som är maxat emot pedofiler och fick medieuppmärksamheten och andra auktoriteter som polisen med statligt våldsmonopol mot pedofiler så blir han ”besatt” av att inte hindras utföra sitt begär i det området.

Och att han kan ha sett ut offer i förväg som påminner om Wilma, han kallar sig ju knappast Wilma Andersson av en slump och katalysatorn i December blev Salemdemonstrationen som delvis indirekt även är emot såna som honom själv.
Citera
2026-05-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att detta mordet haft ett sexuellt motiv är mycket möjligt. Men vi får komma ihåg att det aldrig funnits några formella misstankar om våldtäkt eller liknande. Gällande gravfridsbrottet (inte "griftefridsbrott" som du säger) så avser ju det styckning och ingenting annat. Så något sexualbrott ur den bemärkelsen har det aldrig varit tal om.
Brott mot griftefrid eller, som det sedan den 1 juli 2022 heter i lagboken, gravfridsbrott är precis samma sak. Så det du skriver inom parentesen är bara dumt. Såväl griftefrid som gravfrid betyder "gravs helgd". Alltså helt ok att använda den äldre beteckningen här på detta forum om man föredrar det.
Citera
2026-05-21, 08:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Nu menar jag inte att han låtsas utan att han identifierar sig med.

När det kommer till pedofili så heter det "Autopedophilia"
Citerar ett tidigare inlägg från Fleavmoe som har flera intressanta inlägg om just detta ämne:
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag tror det kan bero på många orsaker. Flera har diskuterat och spekulerat väl kring detta i tråden om du backar några sidor.

Själv funderar jag på om det docklika och barnsliga kan ha sin upprinnelse i det som på engelska kallas för "Autopedophilia", där pedofiler utöver attraktion till barn också kan attraheras av att se ut som den typ av barn de dras till.

Det kan innebära att de klär sig i underkläder för barn, använder dockor, har attribut såsom hårspännen eller tofsar i håret, låtsaspreburtelabröst, pratar som ett barn osv.

MGM ser ut som en ung flicka i sitt sätt att klä sig och agera, därav har min tanke fått vingar. Han ser inte på något sätt ut som att vilja vara en vuxen kvinna I den ålder han själv är i.

Robin pratar med gäll pipig röst ( "skvaller" från rättspsyk)
Robin utsmyckade lastbilen med massa gosedjur.
Robin har tofsar samt hårspännen med barnsliga motiv som tex fjärilar.

Jag passar på att hänvisa till ett inlägg jag själv gjorde om en engelsk författare (Alltså ingen studie eller forskning utan en åsikt som i mina ögon kan passa in perfekt på Robin)
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Han hade svarat på en fråga som lät: "Varför cosplayar alltid transkvinnor som unga flickor?"

Han skrev bland annat detta där jag fetar det jag tycker är intressant och kan stämma in på Robin.

(Jag google translatade )
https://www.quora.com/Why-do-transwomen-always-cosplay-as-young-girls/answer/Marc-Lawrence-23

"Detta är en särskild delmängd av transidentifierande personer, varav de flesta inte är transpersoner i den meningen att de har könsdysfori, vilket är den obehag som orsakas av den kognitiva dissonans som uppstår när de ser eller påminns om hur de ser ut och vad de är kontra vad de vill vara och vad de föreställer sig, utan
snarare är det män med antingen autogynefili eller, värre, pedofili.

Detta gäller inte alla transpersoner, och jag skulle inte heller säga att det är transpersoner alls, inte riktigt, eftersom att vara transperson, en psykisk störning de facto, inte är detsamma som att vara en sexuell pervers person."

"Det här är män med en ren sexuell perversion, nämligen att de blir upphetsade av att klä sig till kvinnor. När det gäller män som klär ut sig till barn är det 100 % säkert att deras enheter ska beslagtas för kriminalteknisk analys, för där det finns en vuxen man som klär ut sig till barn, finns det en pedofil som försöker normalisera sina motbjudande förkärlekar genom att använda transstumöret som en trojansk häst"

Så det jag menade är att Robin kanske identifierar sig som Wilma Andersson, där fokus ligger på att hon är styckad, (hans sexuella lustar) inte hon som person i sig.
Precis som med sitt "könsbyte", identifierar sig som en liten flicka (hans sexuella lustar)
Senast redigerad av Mercede 2026-05-21 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in