Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Det ingick i hans ”mordplaner” som hittades nedskrivet på en lapp: offret skulle vara kvinna + en beskrivning hur hon skulle se ut.
Kan vara så enkelt att han gått efter Missing white woman syndrome.
Vi alla minns bl.a Elin Krantz, Lisa Holm & Wilma Andersson + deras förövare. Nu även My.
Har det framgått att det stod
hur hon skulle se ut? annat än "kvinna" ?
Igår och i morse satt jag och lyssnade igenom Rättegångspoddens 4 avsnitt av "Fallet Wilma".
Det fick mig att åter igen tänka på Robin och att namnvalet omöjligt är en slump.
Ditt inlägg fick mig att tänka på ett inlägg jag gjorde i Dec (
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26) ) om likheten mellan Wilma och My och där jag gjorde en bildlänk med bådas foto bredvid varandra. :
https://imgur.com/a/06VOmzK
Kanske det var meningen att det tilltänkta offret ska ha så många likheter som möjligt med just Wilma.
När infon om hans "lista" kom ut spekulerade några lite kring varför han varit tvungen att skriva ner "kvinna" då det borde varit lätt att komma ihåg utan lista så att säga om det nu var en kvinna han ville ha.
Själv spekulerade jag lite i att det kanske var en "önskelista" ihop med en handlingsplan.
Men om det framgått att det även fanns beskrivning
hur kvinnan ska se ut så är det fullt möjligt att han skrev ner det för att få med alla, och komma ihåg, liknelser med just Wilma.
Skulle det stämma kommer ju frågan om och hur länge han varit ute och spanat efter det rätta offret ihop med det rätta tillfället.
Kan möjligheten finnas att han sett My på sociala medier, alternativt i Rönninge området tidigare och hållit span på just henne?
Kanske vetat att hon var ute och festade och suttit och väntat i timmar på att hon äntligen skulle ta sig hem?
Det låter lite för osannolikt för att jag ska tro på det men inget skulle förvåna mig när det kommer till Robin.
Mest troligt är det en slump att det blev just My och att det blonda håret räckte för att kvala in sig på hans nedskrivna "lista".
Ska bli intressant att se när FUP kommer om det kommer finnas "Wilmakopplingar" i han sökningar.