Citat:
Även om de var kommunister så var de ateister. Ateism leder ofta till kommunism. Du kan se det delvis bland rabiata vänstergalningar, oftast är de hårda ateister också. Speciellt det där kristendomshatet är vanligt bland vänsterfolk. Högern kanske också kan vara ateister, men jag får känslan av mindre religionshat, mer acceptans på något sätt.
Men i ditt svar säger du att det är det baserades på kommunism, med sin grund i Marx. Man bytte ut en tro mot en annan. Ateism är avsaknad av tro. Så det handlade egentligen om att de förbjöd människor att ha en annan tro. Samma som i många länder som har en statsreligion. Samma som här tidigare.
Men om du i din totala enfald tror att ateism är kommunism är du förstås helt efterbliven. Problemet där var inte ateism, utan kommunism. Likadant i alla länder där den djävulska ideologin får makt. Precis som Iran och Afghanistan, gäller det att straffa alla som inte följer tron. Det är där ondskan finns.
Sen undrar jag varför de inte är här och försvarar kristendomen mot kritik på samma sätt som de gör med kritik mot Islam. Men de är förstås helt inkonsekventa rasister.
Men om du i din totala enfald tror att ateism är kommunism är du förstås helt efterbliven. Problemet där var inte ateism, utan kommunism. Likadant i alla länder där den djävulska ideologin får makt. Precis som Iran och Afghanistan, gäller det att straffa alla som inte följer tron. Det är där ondskan finns.
Sen undrar jag varför de inte är här och försvarar kristendomen mot kritik på samma sätt som de gör med kritik mot Islam. Men de är förstås helt inkonsekventa rasister.
Men det jag menar är det här med att bland kristendom så beskylls det för allt dåligt som någonsin hänt, medans bra saker glöms bort. Bland ateism är det tvärtom, bra saker skjuts upp bortom proportion, och folkmord sopas under mattan.
Det handlar egentligen inte om någon statistisk analys där man avgör vilket trosystem som lett till mest bra, utan det är helt enkelt smutskastning utan eftertanke för de hatar gud.