Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Var skriver jag att man ska ha samma standard som arbetande? Jag skriver rimlig. Jag har t.ex. ingen bil idag, vilket även hindrar mig från att ta jobb där det är ett krav. Jag kan inte åka på semester, ha dyra abonnemang eller göra det många gör. På så sätt så hamnar jag även utanför då jag måste tacka nej till kostsamma nöjen. Jag gör dock det jag ska enligt Arbetsförmedlingen. Att vissa missbrukar bidrag ska inte alla andra som är beroende av dem straffas för.
Många som som jobbar heltid, eller nära heltid,
med den allra lägsta lönenivån har en lägre inkomst än dom flesta som går på A-kassa.
Så många bidragsförsörjda har faktiskt en bättre ekonomi än dom sämst betalda arbetarna, dessutom slipper dom kostnader relaterade till att sköta sitt arbete, som t ex resor.
Hur fan tänker du när du tar upp "semester, "dyra abonnemang" och "kostsamma nöjen" ?
Semester har du varje dag, till skillnad från en lågavlönad arbetare som knappast heller har råd med annan lyxkonsumtion du nämner, trots att den är tvingad att gå till ett arbete varje dag.
Det här inlägget avslöjar din inställning, att du ska ha det minst lika bra som någon som förvärvsarbetar trots att du inte gör det.
Var tänker du att motivationen till att ta ett arbete ska komma från, om man har det lika bra eller bättre utan att arbeta?