2026-05-17, 14:13
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
För övrigt vill jag be alla i tråden om ursäkt då jag såg att jag skrev "förstådde" istället för "förstod" i mitt förra inlägg. Fjortis deluxe 🤣
Även den bästa kan skriva fel. <3
Citera
2026-05-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Han berättade själv i scenen hos terapeuten att han "var nära" Amanda i situationer då hon sagt nej. Han hade möjlighet att ge sin version i Updejt så han kunde ha förklarat hur det egentligen var om det inte stämde. Det var han och inte Amanda som fick sitta där med producenten och kommentera avsnittet.

Amanda skulle väl vara med i nästa updejt tror jag? Så då får hon också möjlighet att kommentera.

Jag säger inte att Sebastian har gjort allt rätt. Men jag uppfattar det som hände som att Sebastian inte förstod när Amanda på ett trevligt sätt satte gränser, utan han förstod det först när bägaren rann över för henne. Det är såklart inte ett bra agerande av Sebastian, men jag tycker fortfarande inte att det är skäl att snacka skit och hänga ut nån med detaljer.

Om det är så att Amanda på ett trevligt sätt säger nej och Sebastian fortsätter. Då anser jag att rätt respons är att avsluta relationen.
Citera
2026-05-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Vi har väl inga egna liv att engagera oss i 😳🤣

Skämt åsido, lämnar Seb-gate här och laddar för morgondagens avsnitt. Vilket par kommer krisa nu? Känns som det skulle kunna vara på G för Henke och Jasmine.

Nej jag tror det blir lebborna. Sofie kommer nog att kicka ut Emilia för att hon inte är lebb tillräckligt mycket eller nåt.
Citera
2026-05-17, 14:59
Medlem
Vad fasen är detta? Kan det vara Sebbe hon ska dejta för hon är lite lik Amanda. https://www.tiktok.com/@julia.sisu/video/7637506995242716438?is_from_webapp=1&sender_device =pc
Citera
2026-05-17, 16:30
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Även den bästa kan skriva fel. <3

Tack raring 😘
Citera
2026-05-17, 16:32
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Vad fasen är detta? Kan det vara Sebbe hon ska dejta för hon är lite lik Amanda. https://www.tiktok.com/@julia.sisu/video/7637506995242716438?is_from_webapp=1&sender_device =pc

Om det är någon av årets deltagare så är det inte ok om det är någon annan än Sebbe! Annars outar hon i förväg att något av de andra paren spruckit.

Man ser tidigare års deltagare på Tinder då och då, kan det ha varit någon av dem?
Citera
2026-05-17, 16:33
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm

Jag väntar fortfarande på ett Gift vid första ögonkastet där dödsknarkarnazister från Flashback ska para ihop socialfall. Det här lummiga, medelklassiga stuket blir lite lätt tröttsamt.

Vi får väl hoppas att det nya konceptet, som startar nästa omgång, är baserat på detta 🤣
Citera
2026-05-17, 16:58
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222

Det är uppenbarligen Sebastian.

Att han lyckas få en dejt med en medelmåttig tjej talar för att han är elak. Annars hade han inte kunnat locka några tjejer till att dejta honom. Tjejen i fråga vill gå på dejt för att hon sett hans beteende i programmet, inte trots.

Killen är ful som stryk och hade varit oskuld om han hade varit sympatisk.
Citera
2026-05-17, 17:00
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Amanda verkar mest ha en längtan efter barn i första hand medan familjeliv med en partner verkar vara mer sekundärt. Nu gick Sebastian över gränsen ganska rejält, men jag tror att även mer harmlösa sexuella inviter inte hade varit önskvärda från Amandas sida, åtminstone så här pass kort in i deras relation. Hennes intresse för sexuellt umgänge verkar vara en bra bit under genomsnittet. För vem går annars in redan från start, innan sexlivet ens har tagit form, och med bestämdhet säger att det ska ske 1-2 gånger per månad och vid lunchtid? Jo, någon som är väl medveten om hur hon själv fungerar och vad hon vill ha på den punkten.

Det kan ju bero på en massa olika saker, låg sexlust generellt, att hon är närmare asexuell, att sex inte varit njutbart för henne tidigare, något trauma eller att det är som en biverkning av någon medicin etc.
Kanske även ska understryka, för tydlighetens skull, att det inte är något fel med att inte vilja ha sex så ofta eller inte alls. Problemet blir när man av "experter" matchas med någon som är på en helt annan nivå i det avseendet.

Det här med ”1-2 gånger om månaden vid lunchtid”. Fan tänkte på detta nu med att hon är mer sugen på barn än en partner. Men kan inte ”tiden för sex” handla mer om ägglossning, alltså tiden när man kan befrukta ett barn, än att hon är sugen?
Citera
2026-05-17, 17:01
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Fan, ingen som ligger på lite skvaller till varför det tog slut mellan Sebastian och hans tidigare fru? Eller gled de bara isär?
Citera
2026-05-17, 17:12
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Fan, ingen som ligger på lite skvaller till varför det tog slut mellan Sebastian och hans tidigare fru? Eller gled de bara isär?

Har undrat samma, och även varför han ville gifta sig igen några månader senare!
Citera
2026-05-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor

Känner dem personligen, de gled isär, vet även med mig att dom gick i terapi för att få det att funka. Men inget drama från något håll
Senast redigerad av Kaptenkroooook 2026-05-17 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in