Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymHingst
Att ge bort sina pengar är för sig inget olagligt som Olle gjort här. Men man blir inte arvlös för det.
Handlar om mycket pengar, Olle hade sålt huset dom bott i, sedan lovat att dom skulle köpa nytt, men han gjorde det aldrig o mamman kunde inte sluta bråka om det, hon bråka på han ända in tills han gick bort. dvs dom skilde sig även.
Det var just varför det var så förvånande att han inte hade några pengar, högt anställd, bra lön, satt även med i politiken, jobba hela sitt liv, gick bort lite tidigare genom sjukdom, mest troligt därför han kunde planera o ge bort pengarna, närmsata anhörig var just hans bror o hans familj, verkar som han gav allt till dom, just för mamman sluta aldrig bråka på han, minns när jag fyllde 40år Olle o jag kom bra överens, han kom o mamman starta bråk, olle men snälla margareta det har gått 20år kan du inte ge dig, nej hon kunde inte ge sig.
Anledning mitt ex blev förbannad på mig var just för jag ungicks med Olle, han betala även en hus grund åt mig, dels för han jobba högt upp inom PEAB o fick strålande priser, detta gjorde mitt ex förbannad på mig, pappan lämna inget arv till dom men till mig hade han betalat uppskattat ca 60000kr.
Men så enkelt var det o trolla bort vad dom uppskatt minst 1,5 milj i kontanter han fick som vinst för huset 20 år tidigare.