2026-05-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Du menar att det var fel av henne att upprepa hans skämt framför kameran? Jag kan förstå den synpunkten. Det var kanske svårt för henne där och då att avgöra exakt hur detaljerat hon skulle svara på frågorna hos terapeuten. Men det kunde ha klippts bort i efterhand.

Ja, det anser jag. Ansvaret ligger främst hos svt, men hon har såklart också ett ansvar för vad hon säger där och då. Sen kan jag fatta att i stundens hetta kan det va lätt hänt att råka säga för mycket och de filmas ju typ hela tiden. Men då kanske hon inte heller ska utveckla det hon sa då nu sin egen kanal. Nu har hon ju haft chansen att bearbeta det som hände.
Citera
2026-05-16, 22:44
Medlem
JuniorDahlens avatar
Amanda borde titta på hur det gick för LiB-Milly som också försökte slå mynt av att hon fick en sopa till fästman i tv. Hennes ältande och låten hon spelade in (lol) fick till slut även hennes sympatisörer att tröttna på henne.
Citera
2026-05-16, 23:22
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
På vilket sätt har han varit manipulerande? Inte ens Amanda har ju sagt att hon tycker han varit det. Hon har sagt att han inte lyssnade och tog in vad hon sa och att han inte förstod/respekterade hennes gränser.

Jag tycker det är väldigt svårt att bedöma hur illa Sebastian har betett sig. Vi har bara ihopklippta korta delar av en helhet och det är svårt att veta vad som egentligen har hänt mellan dem.

Jag håller verkligen med dig om svt och klippningen. De borde helt enkelt inte ha tagit med dessa delar. Utan istället erbjudit både Sebastian och Amanda stöd i att gå vidare.

Jag tyckte det framgick att han var vänlig och respektfull framför kamerorna och pressande, tjatig, respektlös och kränkande utanför bild. Och sen satt han och "grät" för att Amanda blev ledsen, trots att han hade fått flera chanser att sluta. Han gav inte heller några genuina ursäkter, han var bara ledsen över hur det "upplevts" .

Svt behöver allmänt börja ta mer ansvar med både casting och klippning, och vara snabbare med att bryta när deltagarna går över varandras gränser. De var iaf mer på alerten med detta nu än vid Jimmi-gate.

För övrigt vill jag be alla i tråden om ursäkt då jag såg att jag skrev "förstådde" istället för "förstod" i mitt förra inlägg. Fjortis deluxe 🤣
Citera
2026-05-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Ja, det är klart att andra människor skulle vara nöjdare om hon höll tyst och inte gjorde nåt väsen av sig. Klart att folk gillar en sån kvinna mycket mer. Har man som målsättning att tillfredsställa sin omgivning ska man givetvis göra som du föreslår.

Håller däremot inte med om att hon trycker ner eller hänger ut Sebastian.

Det handlar inte om att tillfredsställa andra människor, vad är det för trams du hittar på? Riktigt feminist-resonemang. Det handlar om en själv och sitt egenvärde! Det handlar inte heller om någon mall för kvinnor. Respekten till en själv och till andra gäller lika mycket för båda könen. Värdesätter man sig själv går man vidare - bara förlorare ältar vidare om något som är så pass dåligt. Om målet är att vara en stark kvinna, så har hon precis bevisat motsatsen. Svag och omogen.
Citera
2026-05-17, 01:01
Medlem
Nån som känner igen? Hör på GVFÖ kanske? https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=bruno+k+%c3%b6je&&mid=3A3D177652B6C C5ACAD23A3D177652B6CC5ACAD2&churl=https%3a%2f%2fww w.youtube.com%2fchannel%2fUCJMmkN76pZuhY9dMDlfdfRw &FORM=VRDGAR
Citera
2026-05-17, 01:04
Medlem
Någon som känner igen? https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=bruno+k+%c3%b6je&&mid=3A3D177652B6C C5ACAD23A3D177652B6CC5ACAD2&churl=https%3a%2f%2fww w.youtube.com%2fchannel%2fUCJMmkN76pZuhY9dMDlfdfRw &FORM=VRDGAR
Citera
2026-05-17, 11:26
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det hon säger i den där videon är nästan exakt samma sak som hon sa i samtalet med psykologen (när de valde att åka hem). Vi som förstår, förstådde redan då att han betett sig för jävligt, och att han manipulerade, och de som istället tyckte synd om honom tycker ännu mer synd om honom för varje video hon lägger ut. Hon har så klart rätt att säga vad hon vill men som jag skrev innan blir det bara kontraproduktivt.

Jag förstår inte varför trådens skribenter känner ett behov av att ta någons rygg i det här scenariot. Amanda förkroppsligar "skittråkig och lättkränkt", medan Sebastian förkroppsligar "sliskig incel". Ingen av dem vann någon sorts gunst genom att medverka i det här programmet.

De påminde mig på många sätt om Dennis och Jannika, d.v.s. människor som jag hellre hade ätit arsenik än att behöva umgås med.
Citera
2026-05-17, 13:18
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Jag förstår inte varför trådens skribenter känner ett behov av att ta någons rygg i det här scenariot. Amanda förkroppsligar "skittråkig och lättkränkt", medan Sebastian förkroppsligar "sliskig incel". Ingen av dem vann någon sorts gunst genom att medverka i det här programmet.

De påminde mig på många sätt om Dennis och Jannika, d.v.s. människor som jag hellre hade ätit arsenik än att behöva umgås med.

Vi har väl inga egna liv att engagera oss i 😳🤣

Skämt åsido, lämnar Seb-gate här och laddar för morgondagens avsnitt. Vilket par kommer krisa nu? Känns som det skulle kunna vara på G för Henke och Jasmine.
Citera
2026-05-17, 13:34
Medlem
Citat:
Jag tyckte det framgick att han var vänlig och respektfull framför kamerorna och pressande, tjatig, respektlös och kränkande utanför bild. Och sen satt han och "grät" för att Amanda blev ledsen, trots att han hade fått flera chanser att sluta. Han gav inte heller några genuina ursäkter, han var bara ledsen över hur det "upplevts" .

Svt behöver allmänt börja ta mer ansvar med både casting och klippning, och vara snabbare med att bryta när deltagarna går över varandras gränser. De var iaf mer på alerten med detta nu än vid Jimmi-gate.

För övrigt vill jag be alla i tråden om ursäkt då jag såg att jag skrev "förstådde" istället för "förstod" i mitt förra inlägg. Fjortis deluxe 🤣

Hur vet du att han var pressande, tjatig, respektlös och kränkande utanför bild? Det har vi bara Amandas ord på att han var. Jag är öppen för att jag kan ha fel. Han kanske var alla de sakerna. Men jag tycker inte att det finns något konkret som tyder på att han var det. Mest sannolikt ligger kanske sanningen nånstans däremellan.

Ja, han bad bara om ursäkt för hur det upplevts. Kanske för att han inte delade Amandas bild av vad som hänt?

Sen håller jag med att svt borde ta mer ansvar. Det är egentligen helt galet vad de utsätter deltagarna för. Samtidigt sitter jag själv och kollar så jag kanske inte kan klaga för mycket heller
Citera
2026-05-17, 13:41
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Vi har väl inga egna liv att engagera oss i 😳🤣

Skämt åsido, lämnar Seb-gate här och laddar för morgondagens avsnitt. Vilket par kommer krisa nu? Känns som det skulle kunna vara på G för Henke och Jasmine.

Jag får intrycket att medan de har helt olika energinivåer så är hon, som många kvinnor i hennes ålder, väldigt mån om att bilda familj innan det är för sent, och är därför oproportionerligt hängiven till att få det att fungera. Huruvida det håller i längden eller inte kan vi men blott spekulera om. Min gissning? De klarar sig programmet ut, och möjligtvis någon eller några månader därefter. Om hon hade varit fem eller tio år yngre så hade det nog redan börjat spricka i sömmarna.

Men jag är ingen expert. Det är förvisso inte experterna heller, som vi gång på gång fått erfara.

Jag väntar fortfarande på ett Gift vid första ögonkastet där dödsknarkarnazister från Flashback ska para ihop socialfall. Det här lummiga, medelklassiga stuket blir lite lätt tröttsamt.
Citera
2026-05-17, 13:55
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Det handlar inte om att tillfredsställa andra människor, vad är det för trams du hittar på? Riktigt feminist-resonemang. Det handlar om en själv och sitt egenvärde! Det handlar inte heller om någon mall för kvinnor. Respekten till en själv och till andra gäller lika mycket för båda könen. Värdesätter man sig själv går man vidare - bara förlorare ältar vidare om något som är så pass dåligt. Om målet är att vara en stark kvinna, så har hon precis bevisat motsatsen. Svag och omogen.
Måste man vara en "stark kvinna"? Får man inte vara svag och omogen ibland?

Jag håller med om att det många gånger är destruktivt att fastna i ältande. Och jag hoppas att Amanda kan gå vidare. För sin egen skull. Inte för att bevisa nåt för nån annan eller för att nån ska tycka att hon är en "kvinna av hög kvalitet".

Jag har inte sagt att hennes inlägg på det här temat är en bra grej. Det jag motsätter mig är att hon skulle vara taskig mot Sebastian och att hon skulle ha nån sorts skyldighet att hålla tyst för att skydda honom, vilket jag uppfattar det som att folk tycker.
Citera
2026-05-17, 14:04
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Hur vet du att han var pressande, tjatig, respektlös och kränkande utanför bild? Det har vi bara Amandas ord på att han var. Jag är öppen för att jag kan ha fel. Han kanske var alla de sakerna. Men jag tycker inte att det finns något konkret som tyder på att han var det. Mest sannolikt ligger kanske sanningen nånstans däremellan.
Han berättade själv i scenen hos terapeuten att han "var nära" Amanda i situationer då hon sagt nej. Han hade möjlighet att ge sin version i Updejt så han kunde ha förklarat hur det egentligen var om det inte stämde. Det var han och inte Amanda som fick sitta där med producenten och kommentera avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in