2026-05-03, 12:23
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hela den filmen är ju också i fel timeline.

Om det skall utspelas 1996 måste kärringen ha varit över 120 år gammal iochmed att Titanic sjönk 1912.
Du har helt fel. Hon var 17 när hon överlevde katastrofen, och ungefär en månad från att fylla 101 när hon besökte vraket. Det nämns i början av filmen när den utspelar sig under 90-talet. Varför i helvete skulle tanten vara över 120 år gammal? Tror du att Kate Winslet och hennes karaktär är cirka 40 i den filmen, eller är matematik inte din starka sida?
Senast redigerad av kuddenchristo 2026-05-03 kl. 12:25.
Citera
2026-05-03, 14:33
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
en sak jag stör mig på, är att ett helt gäng springer runt o skjuter mot hjälten som direkt får fram en puffra o tar alla skurkarna i tur o ordning med typ ett skott var..

eller när nån polis skaklippa kablarna på en bomb o ALLTID bestämmer sig för den sista kabeln o timern stannar såklart.....

eller att ett magasin aldrig byts ut, det finns ALLTID ett evighetsmagasin i en del filmer.....

mvh
Lite lustigt också att alla hemmagjorda bomber har en stor och tydlig timer och olikfärgade kablar.
Citera
2026-05-06, 16:05
Medlem
Figzys avatar
Dessa sci-fi-filmer och TV-serier, där utomjordingar representeras som EN kultur, med ETT språk och ETT statsskick (väldigt ofta absoluta monarkier) för hela deras planet och utan någon etnisk variation.

Ett exempel skulle kunna vara:
"Greetings humans, we are gorgonians from the planet Gorgia. Us gorgonians are a peaceful people who loves music, exploration and trading with other species".

Jag kan tänka mig att det här blev en vanlig metod i sci-fi-genren, enbart för att man inte orkar bemöda sig med att skapa en mer utvecklad historia för utomjordiska raser.

Men det blir oundvikligen en stor kontrast till oss på planeten Jorden, då vi människor utgör en stor mångfald utav etniciteter, språk, nationer och kulturer.
Citera
2026-05-06, 20:58
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Alla ljudeffekter när någon får en käftsmäll...
Citera
2026-05-06, 21:05
Medlem
Sexscener!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

Det ska väl ändå gå att se en vanlig jävla film utan att det ska knullas i filmen?
Nu helgen som gick så satt jag, bror, min syrras kille plus hennes barn, och min mamma hemma hos morsan och såg en film.
Allt frid och fröjd fram tills dom börjar pussas och sen skulle det minsann knullas, jag gick därifrån när dom började pussas för jag klarar fan inte av att sitta och kolla på sånt med min familj.
Citera
2026-05-06, 21:09
Medlem
Citat:
Hela den filmen är ju också i fel timeline.

Om det skall utspelas 1996 måste kärringen ha varit över 120 år gammal iochmed att Titanic sjönk 1912.

nja, hur gammal säger dom att rosie är 1996?
Och hur gammal är hon när hon är på titanic?

Verkar som hon är i 20 års åldern när hon är på titanic så hon borde vara kring 100-110 vid år 1996.
Citera
2026-05-07, 07:50
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejochhej06

Verkar som hon är i 20 års åldern när hon är på titanic så hon borde vara kring 100-110 vid år 1996.
(FB) Vad stör dig mest i filmer?
Citera
2026-05-07, 07:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Alla ljudeffekter när någon får en käftsmäll...

Vissa är verkligen dåliga, se Hassel filmerna, riktigt dåliga ljudeffekter.

Förr använde de fläskbit från gris och slog med basebollträ eller näve.
Citera
2026-05-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejochhej06

Klart människor kan bli 100 år men känns inte som att 100 åringar orkar gå.
Citera
2026-05-07, 10:05
Medlem
Citat:
Klart människor kan bli 100 år men känns inte som att 100 åringar orkar gå.

haha, va?
Finns 100 åringar som tävlar i fysiska sporter så jo
Citera
2026-05-16, 19:48
Medlem
Figzys avatar
En vanligt förekommande scen i främst thrillers och skräckfilmer, är när en av karaktärerna ensam letar efter något i t ex ett kylskåp, en garderob eller bara vänder sig om några sek för att plötsligt överraskas av att en annan karaktär helt plötsligt bara står framför dem.
Det brukar sen ofta följas med en klyschig replik som: "Oh, I didn't mean to scare you"

Såvida man ej medvetet smugit sig på någon för att skrämmas, vilket inte alltid är fallet i dessa filmer, så gör ingen normal människa så där i verkligheten.
Citera
2026-05-17, 12:50
Medlem
Att dom aldrig äter upp sin mat, eller petar i den eller om dom får en drink eller dryck håller dom den i handen ett tag och gör inget mer med den. Som om vad ska den som hällde upp ett glas göra med den sen då? Hälla ut? Vilket slöseri! Här tycker jag att Hollywood borde agera exempel och gott föredöme så folk inte tror att det är OK att slänga mat och dryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in