2026-04-16, 00:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phrank
Jag stör mig på alla filmer med typ "The Rock" musik, fånig orkestermusik som skall pompa upp en löjlig händelse. Spelar ingen roll vilken situation, vilken film, sådan musik är alltid gay.

Woke-filmer med politiska pekpinnar stör mig mycket.
Citera
2026-04-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Det stör ofantligt mycket, ibland så till den milda grad att jag vägrar se på eländet.
Citera
2026-04-18, 22:56
Avslutad
I nästan alla skräckfilmer med hemsökta hus, gårdar eller hotell ska huvudpersonerna prompt vistas där det är farligt för dem att vara. När det spökar för fullt i ett hus och demonerna går lös, vem går då med berått mod in i källaren, upp på vinden eller i ett rum där hemsökelserna har sitt centrum? Vem hade vågat eller viljat göra det i verkligheten?
Citera
2026-04-29, 02:42
Avstängd
Merwinnas avatar
Skönhetsfilter på gamla skådespelerskor (och mer sällan gamla manliga skådespelare) blir bara pinsamt, tycker jag, när man SER att det sitter ett suddigt filter emellan. Ansiktet blir helt utslätat på ett onaturligt sätt. Det råder ju inte direkt någon brist på villiga skådespelerskor, så varför promt använda ett känt namn fast hon är 60 nu, och låta henne spela en 40-åring?
Citera
2026-04-29, 03:51
Medlem
Att alla elfel resulterar i gnistsprut á la vinkelslip.
Eller att en nedramlad elledning beter sig som en tappad högtryckstvättslang.

Som i denna scenen i meet the parents, kommer inte ihåg vad den heter på svenska nu, med Ben Stiller. Jävligt roligt film annars.
https://youtu.be/BKWhRD4QiaU
Citera
2026-04-29, 04:05
Medlem
en sak jag stör mig på, är att ett helt gäng springer runt o skjuter mot hjälten som direkt får fram en puffra o tar alla skurkarna i tur o ordning med typ ett skott var..

eller när nån polis skaklippa kablarna på en bomb o ALLTID bestämmer sig för den sista kabeln o timern stannar såklart.....

eller att ett magasin aldrig byts ut, det finns ALLTID ett evighetsmagasin i en del filmer.....

mvh
Citera
2026-04-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phrank
Jag stör mig på alla filmer med typ "The Rock" musik, fånig orkestermusik som skall pompa upp en löjlig händelse. Spelar ingen roll vilken situation, vilken film, sådan musik är alltid gay.

När de slår någon mördare med typ en hammare/golfklubba/slagträ och sedan gör inget och han stiger upp igen. Bara att slå tills fanskapet dör liksom.
Citera
2026-04-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tex?
Citera
2026-04-29, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Tänker på kärringen i Titanic.
I slutet slänger hon ner sitt halsband i vattnet. Kunde hon inte sålt det för en jävla massa miljoner och skänkt pengarna till välgörenhet?
Hela den filmen är ju också i fel timeline.

Om det skall utspelas 1996 måste kärringen ha varit över 120 år gammal iochmed att Titanic sjönk 1912.
Citera
2026-04-29, 23:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Tex?

Har du levt under en sten eller?
Citera
2026-04-29, 23:33
Medlem
Citat: