Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Ryssarna skulle med lätthet kunna göra Kharkiv till grus med glidbomber, det ligger så nära ryska gränsen, t om artilleri skulle kunna användas. Jag hade lägre tankar om Putin när kriget startade. Jag trodde han skulle vara mer brutal och säga: "nu gör ni som vi säger annars blir det parkeringsplats av delar av Kyiv och hela Kharkiv", men han är faktiskt lugnare och mindre psyko än vad jag trodde.
Kyiv däremot har fortfarande tillräcklig buffert.
Detta har hjärntvättade personer väldigt svårt att förstå (räknar inte dig till en av dem). De har byggt sin världsbild på att Putin är värre än Hitler. Så när Putin inte gör som Hitler, drar de slutsatsen att han inte kan. Men verkligheten är mer komplex.
Men jag är fortfarande inte övertygad om att han skulle ge sig och packa ihop sin armé utan att testa detta kort.
Putte och Hitler är samma typ av människa, vill förverkliga sina egna idéer oavsett kostnad. eller i varje fall utan att bry sig om kostnaderna.
Han har inte många plan kvar att kasta glidbomber med.
KOlla nedskjutningsprocenten, 80-90% skjuts ner, deppigt va?
Putin skulle klara sig bättre om han siktade på militära mål i stället för att trakassera fredliga invånare med att bomba deras hus.