2026-05-15, 17:11
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Ännu ingen uppdatering efter hela matchen som han bör ha sett klart nu.
Hans profil har ingen profilbild samt endast två st vänner vilket brukar känneteckna trollprofiler. Dock har han ju postat bilder på både VHS-kassetten samt TV-bild från matchen.

Det han konstaterade för oss blev konstaterat redan för 11 år sen. Hur orkar man trolla om detta.
Citera
2026-05-15, 17:15
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Det han konstaterade för oss blev konstaterat redan för 11 år sen. Hur orkar man trolla om detta.
Han har tyvärr inte gjort nån uppdatering än där han säger att han hade fel eller bekräftar att han hade rätt. Vi får helt enkelt vänta och se om det sker eller om han skamset kryper ut bakvägen för att aldrig mer synas. Han trollar iaf inte om att han har matchen på band och ska se den men sen skyller på annat som så många andra gjort genom åren.
En timme har nu gått sen han skrev att han skulle börja titta på förlängningen.
Senast redigerad av Magnum 2026-05-15 kl. 17:20.
Citera
2026-05-15, 17:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Ännu ingen uppdatering efter hela matchen som han bör ha sett klart nu.
Hans profil har ingen profilbild samt endast två st vänner vilket brukar känneteckna trollprofiler. Dock har han ju postat bilder på både VHS-kassetten samt TV-bild från matchen.

Vi kan ju ta och länka dem här så att alla får se:

https://gofile.io/d/LteN52
Citera
2026-05-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns ju ingen sekvens i matchen när kameran sveper över bänken och visar spelarna. Kolla själv, du har hela matchen länkad i tråden.

Vart finns matchen att se? Hittar den inte.
Citera
2026-05-15, 18:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Vart finns matchen att se? Hittar den inte.

Inlägg 7566.
Citera
2026-05-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vi kan ju ta och länka dem här så att alla får se:

https://gofile.io/d/LteN52

Ändå lite spännande att någon faktiskt bevisade att det fanns en VHS-inspelning. Har ju funnits dussintals som påstått det, men denne hade ju faktiskt en.

(Vilket stärker bevisningen ytterligare att citatet aldrig yttrats, för nu faller konspirationsteorierna om att inspelningen på arkivet är redigerad)
Senast redigerad av Burkgurka 2026-05-15 kl. 20:47.
Citera
2026-05-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det hade varit intressant att få veta vilken ålder de har som menar sig ha sett det.

Min tro är att de flesta gick i mellanstadiet eller högstadiet när anekdoten skrevs på nätet, och när Anrell skrev om det.

Själv var jag vuxen, och har inget minne av det här alls, och eftersom jag också har tittat på en sändning - som så förtjänstfullt har länkats till i tråden - kan man bara konstatera att den där inzoomningen på en bänk inte är möjlig.
Internet var nytt 1996. Det var så nytt att videor inte fanns. Det var porr i form av stillbilder, Lunarstorm och mail. Anekdoten nådde nog internet manga år efter boken skrevs.
Jag såg matchen, har hört storyn, har i många år trott att det yttrades men minns inte det själv.
Citera
2026-05-15, 22:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Internet var nytt 1996. Det var så nytt att videor inte fanns. Det var porr i form av stillbilder, Lunarstorm och mail. Anekdoten nådde nog internet manga år efter boken skrevs.
Jag såg matchen, har hört storyn, har i många år trott att det yttrades men minns inte det själv.

Ja - det blev ett problem med njosgroups när folk började skicka binära filer som inlägg.

Hur som helst fanns den här anekdoten på nätet före det att Anrell skrev om det i tidningen.
Citera
2026-05-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
(Vilket stärker bevisningen ytterligare att citatet aldrig yttrats, för nu faller konspirationsteorierna om att inspelningen på arkivet är redigerad)

Helt sjukt också att folk tror den kommentaren skulle redigeras bort, när det sagts så betydligt värre saker på TV än så. Människor är verkligen dumma.

"Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" är ju inte ens grovt på något sätt.
Citera
2026-05-16, 12:32
Medlem
Personen som "bara" skulle koppla in tv och videobandspelare för att bevisa att citat var sant skrev precis:

Då va det dags för sanningens ögonblick mina vänner. Jag ber verkligen om ursäkt för dröjsmålet! Mycket dåligt av mig, jag vet, jag skäms. Jag har då kollat på England-Kamerun VM 90, en fantastisk match, 90 minuter + förlängning. Jag satt som på nålar med spända öron och bara njöt av Hegerfors fenomenala kommentering. Ingen har någonsin varit i närheten av hur Arne kommenterade matcher. Nåväl, va citatet med. NEJ, det va det inte. Jag erkänner, jag hade fel, som så många andra här, så va snälla mot oss tack. Spydiga kommentarer undanbedes. Som sagt, jag erkänner att jag hade fel. Det kommer med högsta sannolikhet vara flera här som efter mitt "bevis" fortfarande vara lika tvärsäkra på att han sa det. Men det gjorde han alltså inte. Jag kommer lägga över matchen på datorn ifall någon skulle vara intresserad av en kopia, trots att han inte sa det kända citatet. Kan tillägga att jag även har alla Sveriges fyra slutspelsmatcher VM 94 inspelade.
Citera
2026-05-16, 15:23
Medlem
tempeZZts avatar
Vi får väl förtydliga för alla tvärsäkra i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av 4-6-7
Nåväl, va citatet med. NEJ, det va det inte.
Citera
2026-05-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Citatet existerar, är 100% säker att jag hört det. Det var endera från VM 90 eller 94, troligen England-Kamerun.

Finns säkert ett parallellt universum där Arne sa det här. Någon av guds sysadmins tabbade sig bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in