2026-04-27, 18:33
Medlem
Man söker den mest potenta sorten, men dom kan vara väldigt små.
Jämför Giganteum och Persian White, skillnaden på potens är inte jättestor.
Har frö på typ 15 sorter inkl x247. Den skulle pollineras fram och tillbaka med Giganteum = en stor potent.
Jag söker en duktig botaniker som var riktig fena på eterneller.
Han beställde vackra saker från Turkiet och gjorde fantastiska arrangemang av detta. Jag köpte av honom ett par gånger. Tror det var han som introducerade x247 faktiskt. Hoppas han ser detta, eller om någon annan som vet vem denna duktiga botaniker och eternell fantast är. Skulle vilja att han hör av sig.
Citera
2026-05-06, 12:28
Medlem
Såg att det kommit ut flera annonser på Tradera nu
Citera
2026-05-15, 21:56
Medlem
Beställde från MyF**** 1 kg av deras 2025 Large batch.

Tog ETT vallmo huvud, malde ned det i en kaffekvarn till fint pulver.

Hällde ned pulvret i en stor mugg, sedan ca 0.5 - 1 matsked citronsaft, (för att omvandla opium alkoliderna till dess vattenlösliga citratform) och hällde sedan på kokande vatten. Rörde om flera gånger och lät det stå och dra i 10 min.

Började sedan sippa på teet och jävlar vad det började dra på efter bara halva koppen. Blev riktigt skön.

potenta grejer. Livsfarligt och mycket beroendeframkallande.

Jag ger det 8/10 kanyler.
Senast redigerad av Jagsagpappakyssa 2026-05-15 kl. 22:40.
Citera
2026-05-16, 04:35
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagsagpappakyssa

Hällde ned pulvret i en stor mugg, sedan ca 0.5 - 1 matsked citronsaft, (för att omvandla opium alkoliderna till dess vattenlösliga citratform) och hällde sedan på kokande vatten. Rörde om flera gånger och lät det stå och dra i 10 min.

Började sedan sippa på teet och jävlar vad det började dra på efter bara halva koppen. Blev riktigt skön.

Vad har du provat tidigare? Jag tar typ två till tre rejäla matskedar för att känna någon effekt ally
Citera
2026-05-16, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Vad har du provat tidigare? Jag tar typ två till tre rejäla matskedar för att känna någon effekt ally
Du måste mala ned det till et pulver och tillsätta citronsyra för att få full effekt.

Om du är oxytorsk kanske du har sabbat dina opiat receptorer i hjärnan?

Jag har låg tollerans men har druckit opium te i ca 10 år. Har tidigare köpt från blomsterbutiker i stan eller plockat själv från koloniträdgårdar. Detta är första gången jag beställer från utomlands.

Jag skulle uppskatta att denna batch är 2-3 gånger mer potent än vad jag testat tidigare. När du kollar deras hemsidan verkar andra som kommenterar hålla med om att det är en potent batch.

Misstänker att det är någon typ av medicinsk strain med extra kodein/morfin alkaloider
Citera
2026-05-16, 07:28
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Du måste mala ned det till et pulver och tillsätta citronsyra för att få full effekt.

Jag har låg tollerans men har druckit opium te i ca 10 år. Har tidigare köpt från blomsterbutiker i stan eller plockat själv från koloniträdgårdar. Detta är första gången jag beställer från utomlands.

Jag skulle uppskatta att denna batch är 2-3 gånger mer potent än vad jag testat tidigare. När du kollar deras hemsidan verkar andra som kommenterar hålla med om att det är en potent batch.

Misstänker att det är någon typ av medicinsk strain med extra kodein/morfin alkaloider

Jag mal det redan till fint pulver
Citera
2026-05-16, 07:30
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:

Sen ska du passa dig för tebain det vill du inte få för mycket av
Citera
2026-05-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Sen ska du passa dig för tebain det vill du inte få för mycket av
Bra och använda citronsyra också.

för några år sedan körde jag på vallmofrön som jag sköljde, de hade massa tebain och fy fan vilka krampor i magen jag fick.

Jag häller alltid bort fröna innan jag kokar te.

Kände ingen tebain i denna batch
Citera
2026-05-17, 20:03
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:

Suger att den sorten är slut nu Nån annan sort du kan rekommendera eller brukar produkter kommer tillbaka igen
Citera
2026-05-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Suger att den sorten är slut nu Nån annan sort du kan rekommendera eller brukar produkter kommer tillbaka igen
De har krossade vallmo huvuden (potpurri). Kolla recensioner för mer info.

Problemet är bara om du beställer det och tullen plockar det så kommer det bli ajja bajja. Svårt att övertyga tullen att du ska dekorera lägenheten med krossade växtdelar. De skickar från Holland så stor risk att tullen kollar extra noga.

Annars kommer nog 2026 batch om några veckor eller månader.
Citera
2026-05-19, 00:01
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
De har krossade vallmo huvuden (potpurri). Kolla recensioner för mer info.

Problemet är bara om du beställer det och tullen plockar det så kommer det bli ajja bajja. Svårt att övertyga tullen att du ska dekorera lägenheten med krossade växtdelar. De skickar från Holland så stor risk att tullen kollar extra noga.

Annars kommer nog 2026 batch om några veckor eller månader.
Så dom andra Varianterna från samma skörd 2025. Typ Small Medium xxl som finns inne det är inte samma styrka??? För de kommer väl från Samma sort Papaver etc. Uppfattat ska undvika Krossade Hur lång var leveranstiden???
Citera
2026-05-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Så dom andra Varianterna från samma skörd 2025. Typ Small Medium xxl som finns inne det är inte samma styrka??? För de kommer väl från Samma sort Papaver etc. Uppfattat ska undvika Krossade Hur lång var leveranstiden???
Ingen aning, men enligt kommentar på vissa produkter så verkar de vara potenta, sen verkar några inte alls ha någon effekt.

Läs noga innan du beställer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in