Det förekommer att vissa kan dölja sådant sålänge det inte spårar.
De kan dölja det för andra som inte brukat samma substans själva.
Så det talar helt enkelt för att många inom SD inte brukat vilket också är logiskt.
Däremot vi som brukat substanser kan se det från långt håll. Vi är duktigare än de flesta poliser, vårdare osv på att se sådant.
VARJE dag ser jag flertal som är påtända på olika saker som andra inte märker, jag kan även troligtvis se vad de är påverkade av exempelvis fint, fult, gräs, eva eller tabletter.
Samma typer av människor som brukar kunna dricka balanserat har även möjligen enklare att knarka balanserat. Kattja verkar vara sådan.
Med balanserat menar jag inget positivt bara att det är svårare att märka, lägg därtill att hon är kvinna, de brukar vara bättre på att dölja.
Lägg därtill hennes spetskunskaper från karriären.
Så hennes missbruk skulle säkert gå att dölja. Sen så kanske hon "bara" partyknarka då är det inte lika ofta heller. Finns många faktorer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kjome-och-Renvall
100% (Henrik Jönsson med flera) kommenterade Katja och förundersökningen.
Bland annat att hårproverna visar att hon knarkat i flera år. Hur har SD inte kunnat upptäcka det här? Ett annat är Katja ljuger konstant. Hon vägrar säga några namn om vilka som deltog på festen där hon kom ifrån. Inga kommentarer säger hon hela tiden i polisförhören. Klassiskt modus operandi av återfallskriminella och gängkriminella.