2026-05-10, 17:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Är det ingen som har provat dubbelpacken med färdiga hamburgare med bröd? Jag vet ju att det bara är sk*t men ändå ser dom så attraktiva ut där dom ligger i hyllan.

För många år sedan fanns det frysburgare i form av dubbel burgare med ost i mitten, dom var faktiskt riktigt bra även om det låter helt galet. Samtida med microfrittar som också var godare än man tror.
Citera
2026-05-10, 19:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Är det ingen som har provat dubbelpacken med färdiga hamburgare med bröd? Jag vet ju att det bara är sk*t men ändå ser dom så attraktiva ut där dom ligger i hyllan.

För många år sedan fanns det frysburgare i form av dubbel burgare med ost i mitten, dom var faktiskt riktigt bra även om det låter helt galet. Samtida med microfrittar som också var godare än man tror.
De färdiga burgarna med bröd i tvåpack är skit, smakar skit. Köp hellre pannbiffar färska färdigstekta i 6-8pack, bröd och hamburgerslices. Eller köp två små cheese på donken för även de är godare.

De dubbla fryspuckar med ost mellan minns jag. Tyckte de var riktigt goda då en gång för länge sedan.
Citera
2026-05-10, 20:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Så länge man kommer ihåg att rosta bröden för sig och köra pucken ensam i micron, och man är med på att det inte är 100% nöt så är dom väl... nästan okej. Jag personligen tar hellre en Billy's. Dom går att äta, men så mycket mer är det inte.
Citera
2026-05-15, 16:59
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggesork
Har tänkt och handla på Lidl för första gången imorn och skulle behöva lite tips på bra och mindre bra varor. Vad rekommenderar ni och vad bör man undvika i Lidls sortiment?

Detta har kommit fram hittills..(Tackar för sammanställningen flows!)
Kommer uppdateras allt eftersom fler tips droppar in :

Köp:
Tyska korvar
Mozarellapizza
Ostbågar
Ärtsoppa
Färdigskivad ost
Kycklingfilé (färsk)
Redbullkopiorna
Köttbullspytt
Kryddorna
Frysta pizzor

Undvik:
Basvaror
Fryst fisk
Salsasåsen (Kai-nånting)
Ost 2 kg

Undvik mjölk och kött. Skulle ALDRIG köpa kött på Lidl.

Köp dricka, sylt, chips, torrvaror, bröd (TVEKSAMT) och grönsaker.

Köp GLASS, godis, tårtor, vissa frysvaror som är säsongsbaserade: de har kul halloweenmat till barnen.

Köp utländska "specialiteter" ofta tillfälligt ute i hyllor: oliver och annat.

Köp kläder i undantagsfall. Köksgeråd, t ex kaffepanna, kastruller och verktyg (Parkside funkar till enklare göromål).
Citera
2026-05-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85

Köp dricka, sylt, chips, torrvaror, bröd (TVEKSAMT) och grönsaker.

Köp GLASS, godis, tårtor, vissa frysvaror som är säsongsbaserade: de har kul halloweenmat till barnen.

Köp utländska "specialiteter" ofta tillfälligt ute i hyllor: oliver och annat.

Köp kläder i undantagsfall. Köksgeråd, t ex kaffepanna, kastruller och verktyg (Parkside funkar till enklare göromål).
Hen skulle handla 2004,får väl hoppas att hen har hittat dit?
Vaför inte mjölk och kött?
Citera
2026-05-16, 15:44
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Vad är det med mjölken och köttet ? Hur skulle man märka skillnad på svensk blandfärs eller nötfärs från lidl och detsamma säg willys eller ica? Eller för all del mjölken. Finns ingen chans att det är någon märkbar skillnad mellan icas mjölk eller lidls.
Citera
2026-05-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggesork
Har tänkt och handla på Lidl för första gången imorn och skulle behöva lite tips på bra och mindre bra varor. Vad rekommenderar ni och vad bör man undvika i Lidls sortiment?

Detta har kommit fram hittills..(Tackar för sammanställningen flows!)
Kommer uppdateras allt eftersom fler tips droppar in :

Köp:
Tyska korvar
Mozarellapizza
Ostbågar
Ärtsoppa
Färdigskivad ost
Kycklingfilé (färsk)
Redbullkopiorna
Köttbullspytt
Kryddorna
Frysta pizzor

Undvik:
Basvaror
Fryst fisk
Salsasåsen (Kai-nånting)
Ost 2 kg
Lidls Varmkorv är 🏆🏆🏆🏆🏆
Den har vunnit mot Scan mm. Låt den ligga kvar i kastrullen 10-15min!
Citera
2026-05-16, 21:26
Medlem
Mr. Flynns avatar
Citat:
Haha!

Levande varelser ska ha omsorg och inte pumpas fulla med antibiotika i massiva fabriker med fokus på att pressa priserna gentemot konsument. Allra helst ska man köpa direkt från en bondgård.

Så du köper inte mjölk eller kött från någon matvarubutik? För du inser väl att Lidl har både svenskt kött och mjölk, samma som på ICA. COOP och Hemköp/Willys?
Citera
2026-05-16, 21:49
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad är det med mjölken och köttet ? Hur skulle man märka skillnad på svensk blandfärs eller nötfärs från lidl och detsamma säg willys eller ica? Eller för all del mjölken. Finns ingen chans att det är någon märkbar skillnad mellan icas mjölk eller lidls.
Det mesta av Lidls kött är ju svenskt, och i stort sett alla mejeriprodukter är gjorda på svensk mjölk.
Citera
2026-05-16, 21:50
Medlem
VoktorDodkas avatar
Lidls osvenska nötfärs är den bästa, alltid fräsch och man får samma standard varje gång.
Citera
2026-05-16, 22:29
Medlem
Nästa vecka - mån 18/5 - har de en östeuropeisk vecka. Bla Kuljanka-serie.

Inte så jättemycket, men kan nämnas; de brukar ha marshmallows med choklad - som är en ganska bra kopia av den polska s.k. Fågelmjölken - för halva priset.

De har dumplings med flera olika fyllningar.
Jag brukar gärna köpa dom med kvarg och potatisfyllning. I sak en kopia av de polska Rusiska piroger.
Något år hade de riktiga rusiska piroger tillverkade i Polen, men under en NoName.

Kan vara kylvaror, men jag tror de är frysta (vissa år förekommer både å, kylvarorna är egentligen de bättre).

Jag brukar inte köpa korvarna, men kolla gärna... Polska korvar är kända för att vara bra, så kanske också kopiorna på Lidl.
Citera
2026-05-16, 22:34
Medlem
VoktorDodkas avatar
Nästa vecka har dom "stekfärs" av nöt, det låter jävligt skumt. När man kommer på något nytt namn som hushållsfärs så finns det någon brasklapp för att det inte får heta köttfärs. Vad kan "stekfärs" betyda? Att det är hjärna, brosk och tunga ner malt också? Hade det varit nötfärs med 30% fett hade jag köpt direkkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in