2026-05-13, 09:21
Medlem
Tivimate är stabil men så tråkig design och laddar in kanaler och VOD vid ganska långsamt. Föredrar enigma2 eller mytvonline 3/4 med Formuler Z12
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Tivimate är min favorit, dyr vet jag inte. 400 kr för lifetime + 5 enheter blir billigt i längden.

Tyvärr funkar den inte med appletv så kör iplaytv (tror den heter så). När man väl lär sig den så är den riktigt bra, men lite svårare än Tivimate. Men 79 kr och riktigt bra.
Citera
2026-05-13, 10:53
Medlem
protectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostronfiol
Vad har hänt med NordVPN och iptv? Fick en blänkare från min leverantör där de rekommenderade folk att inte använda Nord ”för de har problem” så blev lite nyfiken.

Kör med Tailscale och Mullvad själv så har inte haft några problem alla.

Gratisversionen av ProtonVpn har slutat fungera för mig, så nåt kanske är pågång :-/
Citera
2026-05-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad.Von.Viesen
MyTVOnline är gratis och mycket bra.

Var hittar du happen? Är det samma som MyTVOnline+

Har en androidtv... TCL. Hittade den inte genom att söka på appar. Hittar bara en app som heter MyTV online TV som har filmer laddade. Kan inte lägga till en egen Xtream code där.
Citera
2026-05-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskedsfest
Var hittar du happen? Är det samma som MyTVOnline+

Har en androidtv... TCL. Hittade den inte genom att söka på appar. Hittar bara en app som heter MyTV online TV som har filmer laddade. Kan inte lägga till en egen Xtream code där.
Den (+) är väl bara åtkomlig för formuler ägare (även mytvonline som är inbyggd i formuler)?
Citera
2026-05-13, 19:14
Medlem
finns denna för android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pecana.iptvextreme&hl=sv&pli=1

https://iptvextreme.eu/
Citera
2026-05-14, 10:16
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swecoke
Tänkte tipsa om en ny riktigt vass IPTV-spelare för Android som heter StreamVault.

Gränssnittet påminner mycket om Formuler (MYTVOnline 3) och TiviMate, vilket är ett stort plus. Det är helt gratis mjukvara och den flyter på riktigt bra. Tidigare körde jag Neutro IPTV Player, som också är bra, men StreamVault känns som ett rejält lyft.

Den finns att ladda ned som APK på bland annat Reddit (kolla r/AndroidTV eller r/GoogleTV). Rekommenderas varmt om ni letar efter något nytt och snyggt!

Testade den igår och den imponerar. Har inte satt mig in i den i detalj men testade nån timme, det finns ju en hel del inställningar att leka med. Lite småbuggar fann jag, catchup fungerade inte för mig. EPG skulle kunna visa fler program framåt/bakåt i aktuell kanal. Nu var det endast aktuellt program samt nästkommande. Men appen kommer säkert utvecklas rejält framåt. Plus för svenska i gränssnittet på de allra flesta ställen.
Det kanske inte blir mitt förstaval då jag har TiviMate for life men det är den bästa IPTV-appen vid sidan av TiviMate som jag hittills testat samt att den är helt gratis. Undertexter verkar fungera riktigt bra vilket ofta brister i många andra appar jag testat.

https://github.com/Davidona/StreamVault-IPTV
Citera
2026-05-14, 15:44
Medlem
Magnums avatar
Inlägget ovan från Arcticpulse64 rapporterat då det är återkommande spam.
Citera
2026-05-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Den (+) är väl bara åtkomlig för formuler ägare (även mytvonline som är inbyggd i formuler)?

Nej, mytvonline + är en app för mobiler och paddor
Citera
2026-05-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
Nej, mytvonline + är en app för mobiler och paddor
Visst men man scannar en QRkod från formuler och får då med sig sina leverantörer.
Citera
Igår, 11:20
Medlem
Nya lager - nya tider
VPN på sin box , men hur fixar man kill switch ?
Har DECO Mesh x50 router
Formular Z11
Nord VPN

Någon som har något bra tips och trix ang VPN och killswitch
(Killswitch stänger ned anslutningen och VPN droppar)
Citera
Igår, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Visst men man scannar en QRkod från formuler och får då med sig sina leverantörer.

Om man har en formuler ja, men det är ju helt oväsentligt eftersom appen enbart finns för telefon/padda.

Det är ju bara logga in i appen med sina uppgifter
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
Om man har en formuler ja, men det är ju helt oväsentligt eftersom appen enbart finns för telefon/padda.

Det är ju bara logga in i appen med sina uppgifter
Har dom ändrat, tidigare fick man listan endast via QRkoden då man vill sälja HW, har dom kostnad då för dom som inte har formuler?
Just ja, en begränsning var (är?) att man inte kunde casta, kanske den jag tänker på....
Senast redigerad av tjanska Igår kl. 14:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in