2026-05-02, 22:00
Medlem
Annars via Kina funkar jätte bra det är bara att vid vissa tider stänger dom när och uppdaterar, ibland avstängt flera timmar men kommer igång.
Citera
2026-05-03, 14:18
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
i Formuler gör jag en egen lista på exel, så när dom håller på att lägga till eller ta bort rättar jag bara alt via xl.
Visst kan man göra så men det ändå en massa jobb med att organisera om allt för alltihopa måste göras manuellt på själva boxen....blir en jäkla massa klickande.

I Dreamboxedit kunde man tanka hem XML-filen via FTP, editera den i sin dator och sen skicka tillbaka den på samma sätt. Mycket smidigt.
Citera
2026-05-05, 20:19
Medlem
eftersom alla har iptv så vill jag bara påpeka dagens CL match visar på Sky sport austria 1 också, kanske det är reklam för sky eller för iptv jag vet inte, bara informerar och ja kina löper perfekt
Citera
2026-05-06, 19:04
Medlem
Vet vi någonting om hur regeringen har valt att göra mot IPTV nu i Juni?

Funderade på att skaffa det, men om regeringen vill ändra lagen så blir det nog nej.
Citera
2026-05-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Vet vi någonting om hur regeringen har valt att göra mot IPTV nu i Juni?

Funderade på att skaffa det, men om regeringen vill ändra lagen så blir det nog nej.
Finns inget beslutsdatum presenterat, kan vara att man är oense, SD vill inte ha det samt viktigare saker att få igenom.
Citera
2026-05-09, 20:35
Medlem
Hej,

Finns det ngn app som är gratis eller mkt billig där man kan lägga in xtream codes och see alla kanaler? Vill kunna söka mellan kanaler.

Vet att Tivimate finns, men det kostar 400...

Har kollat på gratisversionen av Smartersiptv, men den ser ut att ha dålig bildkvalitet..

Tänker en androidversion

Tacksam om ngn har ett tipps eller två
Citera
2026-05-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskedsfest
Hej,

Finns det ngn app som är gratis eller mkt billig där man kan lägga in xtream codes och see alla kanaler? Vill kunna söka mellan kanaler.

Har kollat på gratisversionen av Smartersiptv, men den ser ut att ha dålig bildkvalitet..

Tänker en androidversion

MyTVOnline är gratis och mycket bra.
Citera
2026-05-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskedsfest
Hej,

Tänker en androidversion

Tivimate är min favorit, dyr vet jag inte. 400 kr för lifetime + 5 enheter blir billigt i längden.

Tyvärr funkar den inte med appletv så kör iplaytv (tror den heter så). När man väl lär sig den så är den riktigt bra, men lite svårare än Tivimate. Men 79 kr och riktigt bra.
Citera
2026-05-11, 07:14
Medlem
Amors avatar
Ser ut som att IP-tv är totalt blockerat nu hos mig. Enda som kommer fram är ruta där det står att jag är blockerad.
Citera
2026-05-11, 14:09
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Tivimate är min favorit, dyr vet jag inte. 400 kr för lifetime + 5 enheter blir billigt i längden.

Tyvärr funkar den inte med appletv så kör iplaytv (tror den heter så). När man väl lär sig den så är den riktigt bra, men lite svårare än Tivimate. Men 79 kr och riktigt bra.

Till Apple TV skulle jag rekommendera UHF, även om iPlayTV är billigare.
Citera
2026-05-11, 20:04
Medlem
För er som har blockade url:er mot ipvtv-leverantörer, som hos mig har Telenor blockat på url-nivå. Har ni en nyare router kör ni bara DoT, DNS over TLS, sen ställer ni i exempelvis Googles dns-servrar som stödjer DoT. Voilà. Ni behöver vara lätt tekniskt bevandrade för att förstå vad jag pratar om. Fråga AI eller Google om hur man gör i just din routermodell. Fungerar klockrent!
Citera
2026-05-12, 13:12
Medlem
Vad har hänt med NordVPN och iptv? Fick en blänkare från min leverantör där de rekommenderade folk att inte använda Nord ”för de har problem” så blev lite nyfiken.

Kör med Tailscale och Mullvad själv så har inte haft några problem alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in