Citat:
Ursprungligen postat av
no-more-scam
... Och nämner man experterna som faktiskt har testat regn, snö, jord osv för dessa metaller, barium, strontium, aluminium, så pladdrar du på ny och på ny att "han testade från nån mudderpytt", och pratar bara om alu, tills jag frågar varför du ignorerar dom andra testerna och metallerna m.m. ...
Ännu mer om barium:
Sveriges geologiska undersökning (SGU) har systematiskt mätt och dokumenterat barium i naturen sedan början av 1980-talet. Dessa mätningar visar att genomsnittshalten av barium i vanliga svenska bergarter ligger stabilt på runt 400–500 ppm. Det råder alltså ingen som helst tvekan om att barium finns naturligt i miljön.
Ett exempel:
SGU:s kartering i Dalarna startade under 1980-talet och på den tiden mätte de följande mätvärden
- barium i markens finfraktion: Medianvärde: ca 300–450 mg/kg (ppm)
- högsta naturliga värden: Upp emot 1 000–2 000 mg/kg i områden med kalifältspatrika och felsiska bergarter
Dessa mätningar gjordes långt innan teorierna om "chemtrails" existerade. De bevisar att hundratals milligram barium per kilo jord är
ett normalt och naturligt tillstånd i svensk natur.
Förekomsten av Barium i naturen är således
inte ett bevis för "chemtrails".
Citat:
Ursprungligen postat av
no-more-scam
... varför du ignorerar dom andra testerna och metallerna m.m. ...
Mig veterligt har jag aldrig ignorerat några tester som påvisar att Barium finns i naturen. Vad jag har gjort är att ifrågasätta slutsatsen att Bariumet måste komma från chemtrails - och detta speciellt med tanke på att Barium fanns i naturen långt innan chemtrails ens var påhittat.