2026-05-14, 20:22
Medlem
franges avatar
Sluta vara en sådan sexistisk gris! Du har inget rätt att bestämma över någon annans kropp.

För övrigt börjar dina trolltrådar bli ganska tjatiga vid det här laget, kom på något nytt istället.
(FB) Män/killar/pojkar som går omkring med häng - ett samhällsproblem
(FB) Män/killar/pojkar som går utan tröja offentligt - ett samhällsproblem
(FB) Män som spottar på gatan - ett samhällsproblem
(FB) Män som medvetet låter bli att knyta sina skor
(FB) Ni män i mataffären
(FB) Avskaffa rösträtt för män
Senast redigerad av frange 2026-05-14 kl. 20:26.
Citera
2026-05-14, 20:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Jag och mina kompisar har på sistone börjat se att att allt fler män går omkring med häng, dvs byxorna så långt nere att kalsongerna syns. Speciellt vita män. Vad FAN gör ni det för? Tror ni att vi kvinnor vill se era skitiga, bajsiga, svettiga, nerpissade, slitna kalsonger? Det är så tydligt liksom "Höhö, kolla här vilka snygga kalsonger jag har. Vill du följa med mig hem och hjälpa mig att ta av dem så du får se hur jag ser ut utan dem också? Höhö".

Borde män skickas på stilskola så de får lära sig hur en klär sig ordentligt?

Du verkar vara utvecklingsstörd.
Moden kommer och går, vad du fått för dig anledningen med häng är är riktigt konstigt
Citera
2026-05-14, 20:24
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Allt ni gör är för kvinnors skull.

Absolut. Det är därför ALLA män stoltserar med att som är feminister. Pajas
Citera
2026-05-14, 20:28
Medlem
Citat:
Jag och mina kompisar har på sistone börjat se att att allt fler män går omkring med häng, dvs byxorna så långt nere att kalsongerna syns. Speciellt vita män. Vad FAN gör ni det för? Tror ni att vi kvinnor vill se era skitiga, bajsiga, svettiga, nerpissade, slitna kalsonger? Det är så tydligt liksom "Höhö, kolla här vilka snygga kalsonger jag har. Vill du följa med mig hem och hjälpa mig att ta av dem så du får se hur jag ser ut utan dem också? Höhö".

Bor du i Haparanda? Har inte många förutom några kids i Göteborg iaf, det kallas Gällivare/bondhäng av en anledning!
Citera
2026-05-14, 20:30
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag satt på bussen här om dagen och såg en ung kille gå med hela kallingarna framme. Tanken på vad straffet vore för att gå fram och dra upp dem passerade genom mitt huvud.

Under vintern såg jag en snubbe (med två andra) flera gånger ute på gångtur utanför ett sjukhus. Hans byxor hängde ned, men det var inte kallingarna han visade, utan hela rövspringan! Han hade ett lite odefinierat asiatiskt utseende, som en del i vissa forna sovjetsstater (ni vet, som till exempel kazaker). Det kändes dock inte lönt att blanda sig i det, då jag misstänker att han redan satt på rättspsyk.
På min tid (ah jädrar nu har man passerat 30) där jag växte upp kallade vi hänget där byxorna slutade under pungen för gällivarehäng. Det fanns lite olika häng då vissa körde hiphop hänget med pösiga byxor och en 1cm kalsongkant, andra hade gällivarehäng oftast med skinny-jeans/chinos och väldigt färgglada boxershorts och det tredje hänget som såg ut som häng men gick över naveln (de var helt enkelt överdimensionerade). Bältet är det som håller uppe allt oavsett.

Hänget kunde beskådas bland allt från hiphoppare, emos, punkare, raggare och skatare.

Hursom hade vi en lärarinna av den gamla skolan på 190 cm som hette Kerstin. Grå pagefrisyr, grön kofta och lärare i tyska. Hon såg det som karaktärsdanande att ta tag i hällorna och sedan dra upp byxorna på pojkarna (vilket i vissa lättviktares fall innebar att de lättade från marken).
Citera
2026-05-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag är ju inte kvinna men om jag träffar en man med skitiga, bajsiga, svettiga, nerpissade kalsonger så vill jag ju inte direkt dra av dom oberoende om dom har hängiga byxor eller inte...?

Mitt tips är att du TS inte dejtar, eller har sex med killar som har hängiga byxor så löser sig problemet själv. Du slipper dom och det blir fler av dom till folk som inte bryr sig eller rentav gillar det.

Jag har överhuvudtaget ALDRIG sex med män. Men jag tvingas se dem ute på stan och det förpestar min åsyn.
Citera
2026-05-14, 21:59
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:

Vad menar du med på sistone? Det har ju varit en mode still säkerligen sedna 80 talet
Citera
2026-05-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Sluta vara en sådan sexistisk gris! Du har inget rätt att bestämma över någon annans kropp.

För övrigt börjar dina trolltrådar bli ganska tjatiga vid det här laget, kom på något nytt istället.
(FB) Män/killar/pojkar som går omkring med häng - ett samhällsproblem
(FB) Män/killar/pojkar som går utan tröja offentligt - ett samhällsproblem
(FB) Män som spottar på gatan - ett samhällsproblem
(FB) Män som medvetet låter bli att knyta sina skor
(FB) Ni män i mataffären
(FB) Avskaffa rösträtt för män

Klart du som vit priviligierad cis-man inte gillar mina trådar för du känner dig träffad. Istället för att erkänna att du beter dig sexistiskt och be om ursäkt och försöka bättra dig så kritiserar du den som uppmärksammar problemet. Typiskt män.
Citera
2026-05-14, 22:02
Medlem
franges avatar
Citat:
Klart du som vit priviligierad cis-man inte gillar mina trådar för du känner dig träffad. Istället för att erkänna att du beter dig sexistiskt och be om ursäkt och försöka bättra dig så kritiserar du den som uppmärksammar problemet. Typiskt män.
Och där blev det uppenbart att det enbart handlar om tramstrollande.
Citera
2026-05-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du verkar vara utvecklingsstörd.
Moden kommer och går, vad du fått för dig anledningen med häng är är riktigt konstigt

Det är inte mode. Det är ett otyg!
Citera
2026-05-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Bor du i Haparanda? Har inte många förutom några kids i Göteborg iaf, det kallas Gällivare/bondhäng av en anledning!

Nej, bor i Stockholm.
Citera
2026-05-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Vad menar du med på sistone? Det har ju varit en mode still säkerligen sedna 80 talet

På 80-talet var jag inte född så det vet jag inget om. Men vi ska anpassa oss till 2026. Inte omfamna förlegade sexistiska stilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in