Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Jag satt på bussen här om dagen och såg en ung kille gå med hela kallingarna framme. Tanken på vad straffet vore för att gå fram och dra upp dem passerade genom mitt huvud.
Under vintern såg jag en snubbe (med två andra) flera gånger ute på gångtur utanför ett sjukhus. Hans byxor hängde ned, men det var inte kallingarna han visade, utan hela rövspringan! Han hade ett lite odefinierat asiatiskt utseende, som en del i vissa forna sovjetsstater (ni vet, som till exempel kazaker). Det kändes dock inte lönt att blanda sig i det, då jag misstänker att han redan satt på rättspsyk.
På min tid (
ah jädrar nu har man passerat 30) där jag växte upp kallade vi hänget där byxorna slutade under pungen för
gällivarehäng. Det fanns lite olika häng då vissa körde hiphop hänget med pösiga byxor och en 1cm kalsongkant, andra hade gällivarehäng oftast med skinny-jeans/chinos och väldigt färgglada boxershorts och det tredje hänget som såg ut som häng men gick över naveln (
de var helt enkelt överdimensionerade). Bältet är det som håller uppe allt oavsett.
Hänget kunde beskådas bland allt från hiphoppare, emos, punkare, raggare och skatare.
Hursom hade vi en lärarinna av den gamla skolan på 190 cm som hette Kerstin. Grå pagefrisyr, grön kofta och lärare i tyska. Hon såg det som karaktärsdanande att ta tag i hällorna och sedan dra upp byxorna på pojkarna (
vilket i vissa lättviktares fall innebar att de lättade från marken).