2026-05-14, 19:46
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Tack för utförlig info och väl sagt i slutet där.

Fast ”det där i slutet” är ju bullshit.

Rockefeller-kommissionens experter inom läkarområdet kom fram till att en neuromuskulär reaktion låg bakom bakåtkastet. Bakåtkastet som sker efter framåtkastet.

Att framåtkastet kom först kan bara betyda att presidenten sköts bakifrån. För det är omöjligt för ett huvud att först kastas framåt av ett skott framifrån.

Det finns en anledning till att det här inlägget lämnades obesvarat av ”propellerkepsen” onopono:

(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Inte för att jag betvivlar att han nu kommer snurra ner från sitt tak som Karlsson och lägga nya dimridåer. Men man får vara bra naiv för att gå på dem.
Senast redigerad av Knattarna 2026-05-14 kl. 19:49.
Citera
2026-05-14, 20:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Fast ”det där i slutet” är ju bullshit.
Varför då?

Citat:
Rockefeller-kommissionens experter inom läkarområdet kom fram till att en neuromuskulär reaktion låg bakom bakåtkastet.
Vilken vetenskaplig litteratur refererar Rockefellers "experter inom läkarområdet" till när de drar den slutsatsen?

Vilken känd typ av mänsklig neuromuskulär reaktion?

Citat:
Bakåtkastet som sker efter framåtkastet.
Det sker inget "framåtkastet". Det som ser ut som en ytterst liten rörelse framåt är ett resultat av att Z-313 är suddig = en illusion.

Citat:
Att framåtkastet kom först kan bara betyda att presidenten sköts bakifrån. För det är omöjligt för ett huvud att först kastas framåt av ett skott framifrån.
Du pratar som vanligt i nattmössan.

Citat:
Det finns en anledning till att det här inlägget lämnades obesvarat av ”propellerkepsen” onopono:[indent]Drs. Spitz, Lindenberg and Hodges reported that such a motion could be caused by violent straightening and stiffening of the entire body us a result of a seizure-like neuromuscular reaction to major damage inflicted to nerve centers in the brain.[indent]
Följande:
1. JFKs "entire body" kan inte ses "violent straightening and stiffening" någonstans i Zapruderfilmen.

2. Det finns ingen känd mänsklig reuromuscular reaction som har dessa kännetecken.
Är du säker på att Rockefellers "experter" inte var veterinärer?

Citat:
Dr. Olivier reported that experiments which have been conducted at Edgewood Arsenal disclosed that goats shot through the brain evidenced just such a violent neuromuscular reaction. There was a convulsive stiffening and extension of their legs to front and rear commencing forty milliseconds (1/25 of a second) after the bullet entered the brain. In the past two decades Dr. Olivier and his associates have conducted extensive tests on the effects of high velocity bullets fired into live animals, using high speed photography to record the results.
(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963
Ah, som jag trodde, de var veterinärer. Nej, getter har en helt annan anatomi än människor. Bl.a. så går getter på fyra ben där människan går på endast två = vitt skilda neuromuscular reactions.

Se om du kan hitta ett utlåtande från någon expert på mänskliga neuromuscular reactions istället och återkom gärna om du hittar någon som kan förklara JFKs rörelser i limon synliga i Z-filmen efter Z-312 med en neuromuscular reaction.

Citat:
Inte för att jag betvivlar att han nu kommer snurra ner från sitt tak som Karlsson och lägga nya dimridåer. Men man får vara bra naiv för att gå på dem.
Jättegulligt betvivel.
Senast redigerad av onopono 2026-05-14 kl. 20:52.
Citera
2026-05-14, 21:16
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det sker inget "framåtkastet".

”Inget framåtkastet”? Min herre kanske behöver gå en Komvuxkurs i svenska språket?

Citat:
Det sker inget "framåtkastet".

Till er andra.

Den här jämförelsen mellan bildruta 312 och 313 i Zapruderfilmen bevisar att huvudet kastades framåt först:

https://imgur.com/UAFlDvp

Det är så snabbt huvudet rör sig när det blir träffat av ett skott. Av lätt insedda skäl.

Det är inte som på film när skådespelaren som låtsas bli träffad själv kastar huvudet i skottriktningen. Den typen av medveten neuromuskulär rörelse är mycket långsammare, och påminner mer om presidentens bakåtkast efter framåtkastet. Var och en kan dra sina egna slutsatser av det.

Trådens egen propellerkeps blev själv golvad av giffen när han fick se den första gången:

Citat:
Ja, den giffen ser ju onekligen övertygande ut men...

Nu försöker han inte låtsas om det där, men alla kan se att han bara slingrar sig.

Vidare konstaterade Rockefeller-kommissionen att ett skott i huvudet inte kan få hela överkroppen att röra sig så kraftigt som Kennedys överkropp gör, oavsett var skottet kom ifrån.

En kula i huvudet kan inte via halsen få hela överkroppen att slänga sig på det sättet. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med energi för det. Särskilt inte när kulan passerar genom skallen och bara överför delar av sin energi till JFK.

Alltså måste energin komma någon annanstans ifrån. Den hetaste kandidaten är presidentens centrala nervsystem.

Citat:
Du pratar som vanligt i nattmössan.

Det är inget fel med mitt påstående. Ett skott framifrån kan inte få huvudet att kastas framåt först. Det förstår ett litet barn.

Om du inte ens når upp till ett litet barns kognitiva kapacitet kan du bara säga det på en gång. Då ska vi vara lite snällare mot dig.

”Nattmössan” som begrepp var det jag som introducerade i tråden, och jag satte den på ditt huvud.

Citat:
Jättegulligt betvivel.

Hur går det med Komvuxkursen? För nu visar du återigen att du inte behärskar svenska språket.

Jag skrev just att jag inte betvivlade att du skulle göra bort dig igen. Inte att jag betvivlade det. Viktig skillnad.
Senast redigerad av Knattarna 2026-05-14 kl. 21:24.
Citera
2026-05-14, 22:34
Avstängd
Citat:
”Inget framåtkastet”? Min herre kanske behöver gå en Komvuxkurs i svenska språket?
Jag skrev, "Inget 'framåtkastet'". Lär dig för f*n att citera korrekt.

Citat:
Till er andra.

Den här jämförelsen mellan bildruta 312 och 313 i Zapruderfilmen bevisar att huvudet kastades framåt först:

https://imgur.com/UAFlDvp

Det är så snabbt huvudet rör sig när det blir träffat av ett skott. Av lätt insedda skäl.
Ah, du ser inte hur Z-313 är så suddig att allt 'smetar ut' i bilden? Om du istället i lugn och ro tittar på bilderna en i taget så kanske det lossnar (dream on)?
Z-312: https://assassinationresearch.com/zfilm/z312.jpg

Z-313: https://assassinationresearch.com/zfilm/z313.jpg
Du ser ingen skillnad i de två stillbildernas klarhet? Inget 'utsmetat' i Z-313?

Kanske dags att skaffa glasögon?

Citat:
Det är inte som på film när skådespelaren som låtsas bli träffad själv kastar huvudet i skottriktningen. Den typen av medveten neuromuskulär rörelse är mycket långsammare, och påminner mer om presidentens bakåtkast efter framåtkastet. Var och en kan dra sina egna slutsatser av det.
Va?? Hade du någon känd mänsklig neuromuscular reaction som du menar kan förklara det våldsamma huvudkastet bakåt från Z-313 och framåt?

Ingen veterinär.

Citat:
Trådens egen propellerkeps blev själv golvad av giffen när han fick se den första gången:
Ja, den giffen ser ju onekligen övertygande ut men...
Lol. Jag har sett den giffen x antal ggr tidigare, och du missade mitt, "men..." där på slutet?

Citat:
Nu försöker han inte låtsas om det där, men alla kan se att han bara slingrar sig.
Eller så ser alla att du inte vet ett smack om mordet på JFK mer än vad du har skummat blixtsnabbt och lågiskt på Wikipedia och vad din kompis PekkariP1 har tutat vi dig.

Imponerande.

Citat:
Vidare konstaterade Rockefeller-kommissionen att ett skott i huvudet inte kan få hela överkroppen att röra sig så kraftigt som Kennedys överkropp gör, oavsett var skottet kom ifrån.
JFK sitter upp när huvudet träffas av en kula avlossad snett till höger framifrån ---> huvudet kastas våldsamt snett till vänster bakåt ---> överkroppen dras med/välter över snett till vänster bakåt av gravitationen.

Citat:
En kula i huvudet kan inte via halsen få hela överkroppen att slänga sig på det sättet.
Se ovan. Överkroppen 'slänger sig' ingalunda.

Citat:
Det finns helt enkelt inte tillräckligt med energi för det.
Det behövs ytterst lite energi för att få en sittande medvetslös kropp att välta över snett bakåt. Det räcker med att peta på den lite.

Citat:
Särskilt inte när kulan passerar genom skallen och bara överför delar av sin energi till JFK.
Jag har redovisat beräkningar bak i tråden som visar hur en gevärskula som avlossas från det vita staketet snett till höger framför JFK har ca den dubbla mängden energi än vad som krävs för att förklara JFKs rörelser från och med Z-313 och framåt.

Där 80% av energin/rörelsemängden avsätts till huvudet.

Vill du titta på de beräkningarna?

Citat:
Alltså måste energin komma någon annanstans ifrån.
Nej.

Citat:
Den hetaste kandidaten är presidentens centrala nervsystem.
Nej. Det finns ingen känd eller möjlig mänsklig nervreaktion som kan förklara JFKs rörelser från och med Z-313 och framåt.

Jag har med vetenskapliga referenser förklarat det mer än en gång bakåt i tråden.

Vill du titta på det?

Citat:
Det är inget fel med mitt påstående. Ett skott framifrån kan inte få huvudet att kastas framåt först. Det förstår ett litet barn.
Igen. Det faller inte framåt. Det uppstår en illusion av att det faller framåt på grund av att Z-313 är utsmetad.

Citat:
Om du inte ens når upp till ett litet barns kognitiva kapacitet kan du bara säga det på en gång. Då ska vi vara lite snällare mot dig.
Vad gulligt av dig...

Citat:
”Nattmössan” som begrepp var det jag som introducerade i tråden, och jag satte den på ditt huvud.
Nu pratar du i nattmössan igen (2017-07-02, 16:46): (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Citat:
Hur går det med Komvuxkursen? För nu visar du återigen att du inte behärskar svenska språket.
Se ovan. Fint att du bryr dig.

Citat:
Jag skrev just att jag inte betvivlade att du skulle göra bort dig igen. Inte att jag betvivlade det. Viktig skillnad.
Jättegulligt betvivel, som sagt.
Senast redigerad av onopono 2026-05-14 kl. 22:38.
Citera
2026-05-15, 17:46
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Jag skrev, "Inget 'framåtkastet'".

Mamma mia, hundar kan prata. Han prata med dig.

Citat:
Ah, du ser inte hur Z-313 är så suddig att allt 'smetar ut' i bilden?

Lite smet förhindrar inte att man ser att huvudet rör sig. De är inte ”mutually exclusive”.

Citat:
Du ser ingen skillnad i de två stillbildernas klarhet? Inget 'utsmetat' i Z-313?

Du ser inte att presidentens huvud rör sig framåt exakt i samma bildruta som skottet kommer (vilken slump)?

Citat:
Va?? Hade du någon känd mänsklig neuromuscular reaction som du menar kan förklara det våldsamma huvudkastet bakåt från Z-313 och framåt?

Neuromuskulär är inget hokuspokus-ord om du trodde det.

När du pruttar i sömnen är det också en neuromuskulär reaktion.

Citat:
JFK sitter upp när huvudet träffas av en kula avlossad snett till höger framifrån ---> huvudet kastas våldsamt snett till vänster bakåt ---> överkroppen dras med/välter över snett till vänster bakåt av gravitationen.

Inte enligt Rockerfeller-kommissionens experter på läkarområdet. Som menade att överkroppen inte kan röra sig så där av ett skott.

Men det är klart, vad vet väl medicinska experter jämfört med en självutnämnd propellerkeps på internet?

Citat:
Vill du titta på de beräkningarna?

Jag skulle blixtsnabbt kunna avgöra om de är nonsens eller inte. För ditt eget bästa borde du nog inte visa dem.

Citat:
Nu pratar du i nattmössan igen (2017-07-02, 16:46): (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Du har alltså hängt här i ett decennium? Lyteskomik.

PekkariP1 är i alla fall ”the voice of reason” så han har all anledning att hålla upp sanningens fackla i den dunkla grotta du försöker dra ner oss alla i.

Citat:
Jättegulligt betvivel, som sagt.

Hur går det med Komvuxkursen? ”Betvivel” är nämligen inte ett riktigt ord.
Citera
2026-05-15, 20:53
Avstängd
Citat:
Mamma mia, hundar kan prata. Han prata med dig.
Så talar en riktig "VD".

Citat:
Lite smet förhindrar inte att man ser att huvudet rör sig. De är inte ”mutually exclusive”.
Men hur vet "VD"n vad som är utsmetat vs. verklig rörelse?

Citat:
Du ser inte att presidentens huvud rör sig framåt exakt i samma bildruta som skottet kommer (vilken slump)?

Igen. Hur vet "VD"n vad som är utsmetat vs. verklig rörelse?

Citat:
Neuromuskulär är inget hokuspokus-ord om du trodde det.
Vem har berättat för "VD"n att jag "trodde det"?

Citat:
När du pruttar i sömnen är det också en neuromuskulär reaktion.
"VD"n lägger ut texten så att han själv förstår vad han pladdrar om.

Citat:
Inte enligt Rockerfeller-kommissionens experter på läkarområdet. Som menade att överkroppen inte kan röra sig så där av ett skott.
Varpå denne refererar till testskjutningar mot en, get?

Citat:
Men det är klart, vad vet väl medicinska experter jämfört med en självutnämnd propellerkeps på internet?
Gulligt.

Citat:
Jag skulle blixtsnabbt kunna avgöra om de är nonsens eller inte. För ditt eget bästa borde du nog inte visa dem.

Bra, då tar vi det senaste inlägget där jag nogsamt förklarade det för din idol och ledstjärna, PekkariP1:
Citat:

Jag har tidigare redogjort för Donald Thomas summering av kända nervreaktioner och varför ingen av dem kan förklara JFKs rörelser från och med Z-313 och framåt.

Igen:
Eftersom varken du eller din kompis SnakePlisssken tycks se något värde i att ens försöka argumentera för er "nervreaktion" eller visa något vetenskapligt underlag/beräkningar som stöd, så ska jag försöka lista Donald Thomas invändningar mot en sådan, återigen i boken, Hear No Evil.

(1.) Thomas börjar med de reaktioner som uppvisas av diverse djur, som får, kaniner, höns, mm, och hur dessa påstås utgöra bevis för att så skedde även med JFK:

Neither the erector spinae, or any other muscles in the back are [hos människan] capable of causing a backward lunge of the body by their contraction.
Thomas föreslår därpå att var och en själv kan sätta sig på exempelvis sängkanten och själv testa att blixtsnabbt försöka åstadkomma JFK's huvudrörelser. Det går inte eftersom vi inte har ett fårs anatomi.
The Panel's mention of stiffening of the body suggests that they had confounded the decerebrate rigidity exhibited by the goat in its death throes with the mechanism invoked by Sturdivan, even though Sturdivan explained, correctly, that rigidity is a delayed, not instantaneous, reaction to decerebration.
The rearward movement of the head began at impact without the delay or latency that characterizes the extensor reflex of decerebrate rigidity.

(2.) Thomas diskuterar därpå något som kallas Moro-reflexen som är momentan och naturlig för människor:
the Moro reflex is essentially instantaneous, notable for its extraordinarily short latency. But also unlike decerebrate rigidity the limbs flex inward rather than extend outward, drawing the body into a fetal position including tucking of the head into the shoulders.
Effekten är momentan, men visar ett rörelsemönster som är det omvända än det som JFK visar vid huvudskottet.

(3.) Nästa kända nervreaktion han tar upp kallas på engelska för "myoclonic jerks" och är en typ av ryckningar som ibland kan uppstå bl.a. vid exekutioner, något som Thomas avför med bl.a. det här citatet:
Consequently, there is an inherent delay or latency period before the onset of convulsions. There was no delay in the rearward movement of the President's head.
Reaktioner av den här typen uppstår alltid med en viss fördröjning, vilken inte finns där i fallet med JFK, där huvudet kastas bakåt momentant/omedelbart när kulan träffar.

(4.) Slutligen skriver han så här i mer allmänna ordalag (Grand Mal seizure) om mer eller mindre möjliga/omöjliga nervreaktioner som förklaring till huvudrörelsen:
Slow motion examination of the Zapruder film by the ITEK corporation demonstrated that the head snapped backwards first, with the shoulders following, with the body then toppling over backwards and to the left.42 Had an explosive motor spasm occurred, a sort of Grand Mal seizure, the shoulders and the head would have jerked backwards at the same time. Nothing like that happened.

Slutligen vill jag tillföra den intuitiva perceptionen hos gemene man och som ledde till att Kongressen till slut såg sig tvungen av den allmänna opinionen att genomföra en ny utredning av mordet. Att det ser ut som att JFK träffas av ett (osynligt) baseball-trä snett framifrån och att huvudet kastas snett bakåt som reaktion på en yttre kraft, inget annat.

Att det inte var ett [osynligt] baseball-trä, vet vi.
Igen. Om du har specifika invändningar, citera det du har invändningar mot och förklara vad du menar.

Försök nu att bemöta uppgifterna i sak och fråga gärna om något är oklart.

Citat:
Du har alltså hängt här i ett decennium? Lyteskomik.
Precis, så talar en riktig "VD".

Citat:
PekkariP1 är i alla fall ”the voice of reason” så han har all anledning att hålla upp sanningens fackla i den dunkla grotta du försöker dra ner oss alla i.
Va? Citera gärna något som du menar att PekkariP1 har skrivit som exempel på denna hans "voice of reason" (Lol).

Citat:
Hur går det med Komvuxkursen? ”Betvivel” är nämligen inte ett riktigt ord.
Ett gulligt litet betvivel från en riktig "VD", som sagt.

Vad säger du, ska vi lista samtliga felaktiga påståenden du redan har hunnit med att posta sedan du nyligen hittade tråden? Så att läsaren kan få en hum om vidden av dina tillkortakommanden?

Vore inte det lovvärt?
Citera
2026-05-15, 21:56
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Men hur vet "VD"n vad som är utsmetat vs. verklig rörelse?

Se Kennedys bakhuvud. Det rör sig uppenbart framåt i förhållande till referenspunkten.

Citat:
Bra, då tar vi det senaste inlägget där jag nogsamt förklarade det för din idol och ledstjärna, PekkariP1:

Du klagar över att jag hänvisar till välrenommerade experter inom läkarområdet, medan du själv hänvisar till en... insektolog?

”Donald B. Thomas is a research entomologist with the USDA Agriculture Research Service. His investigative responsibilities involve control and quarantine programs against the Mexican Fruit Fly.”

Entomologist betyder insektolog. Hahaha.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Entomologi

Citat:
Va? Citera gärna något som du menar att PekkariP1 har skrivit som exempel på denna hans "voice of reason" (Lol).

Till din tjänst:

Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Båda beskrivningarna är, inom sina universum, korrekta.

Jämför med en gammal skattkarta.
"Från den stora stenen på ängen, gå 31 stora steg, mot det vita huset med balkongen."
(Hur stora är stora steg?)
(Husen har målats om, och inget är vitt.)
(Två av husen har balkong.)

En modernare skattkarta anger positionen i latitud och longitud. Självklart en mera exakt beskrivning.

Citat:
Alla i expertpanelen av utbildat folk i HSCA uppger att JFK träffades av två projektiler avfyrade högt och bakom honom.
Samtliga ansåg att det inte fanns några spår av något annat kulvapen, inklusive dr Cyril Wecht, som dock kunde tänka sig något nytt och okänt vapen, som inte lämnade några spår efter sig.
Ett slags fantasivapen helt enkelt.

Citat:
Här kommer en länk till en sida som är lite mera på min egen nivå.
https://en.wikipedia.org/wiki/Physics_of_firearms

Let mb and vb stand for the mass and velocity of the bullet, the latter just before hitting the target, and let mt and vt stand for the mass and velocity of the target after being hit. Conservation of momentum requires

mb*vb = mt*vt.
Lagen om rörelsemängdens bevarande ger följande beräkning.

mb är kulans massa = 0,01 kg (Jag avrundar för att jag är lat och det blir smidigare att räkna.)

vb är kulans hastighet vid anslaget = 600 m/s (återigen avrundar jag av skäl nämnda ovan.)

mt är massa på JFK huvud = 6 kg

Vi kan då lösa vt (hastigheten på JFK:s huvud efter träffen) ur formeln ovan.
vt = mb * vb / mt
vt = 0,01 * 600 / 6
vt = 1 m/s

Enligt Thomas överförs endast 80% av detta till JFK, vilket då ger Kennedys huvud en hastighet om 0,8 m/s i kulans riktning.
Inte orimligt.

Låtsas vi att Kennedy träffas av en projektil avfyrad från höger på Grassy Knoll får vi följande.
Enligt uppgift förflyttas hela torson i en våldsam rörelse bakåt.
Jag uppskattar vikten på torson och huvud till 40 kg. Kulan måste således trycka 40 kg bakåt och till vänster. Hastigheten på torson sätts till 1 m/s.

Vi kan då lösa vikten på projektilen ur formeln ovan, ( mb*vb = mt*vt )
mb = mt * vt / vb
mb = 40 * 1 / 600

Om Grassy Knoll projektilen med 600 m/s ska trycka 40 kg bakåt, måste den väga 67g.
Det är en ganska stöddig kula.

Citat:
Vad säger du, ska vi lista samtliga felaktiga påståenden du redan har hunnit med att posta sedan du nyligen hittade tråden?

Inga felaktiga påståenden. Jag har kommit med ett par hypotetiska tankeexperiment som du tagit bokstavligt. Det kanske mest säger något om dig och dina ev. diagnoser.

En som däremot listat många av dina felaktiga påståenden är SnakePlisssken. Nu senast häromdagen:

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vi frågar en av världens kändaste ordböcker istället - Merriam-Websters dicitionary:

suggested; suggesting; suggests

transitive verb
1 a: to mention or imply as a possibility
b: to propose as desirable or fitting
c: to offer for consideration or as a hypothesis
Du hade visst fel, som vanligt.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/suggest
Senast redigerad av Knattarna 2026-05-15 kl. 22:00.
Citera
2026-05-16, 19:51
Avstängd
Citat:
Se Kennedys bakhuvud. Det rör sig uppenbart framåt i förhållande till referenspunkten.
Vilken "referenspunkten" tänker du på här?

Citat:
Du klagar över att jag hänvisar till välrenommerade experter inom läkarområdet, medan du själv hänvisar till en... insektolog?

”Donald B. Thomas is a research entomologist with the USDA Agriculture Research Service. His investigative responsibilities involve control and quarantine programs against the Mexican Fruit Fly.”

Entomologist betyder insektolog. Hahaha.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Entomologi
Jag refererade inte till Don Thomas som varandes "expert" inom relevanta områden. Tvärtom så refererar Thomas i sin bok till berörd expertis och forskning vilken han citerar och tydligt anger källa till. Varpå jag uppmanar dig enligt följande:
Försök nu att bemöta uppgifterna i sak och fråga gärna om något är oklart.
1. Är det något påstått sakförhållande du bestrider?
2. Är det något påstått sakförhållande som du vill se vetenskaplig källa till?

Nå?

Citat:
Till din tjänst:
PekkariP1
Båda beskrivningarna är, inom sina universum, korrekta.

Jämför med en gammal skattkarta.
"Från den stora stenen på ängen, gå 31 stora steg, mot det vita huset med balkongen."
(Hur stora är stora steg?)
(Husen har målats om, och inget är vitt.)
(Två av husen har balkong.)

En modernare skattkarta anger positionen i latitud och longitud. Självklart en mera exakt beskrivning.
Är det här en sanningsenlig beskrivning av var forensisk patologi som disciplin befann sig på allra högsta nivå i USA 1963, menar Du?

Allvar?

Citat:
PekkariP1
Alla i expertpanelen av utbildat folk i HSCA uppger att JFK träffades av två projektiler avfyrade högt och bakom honom.
Samtliga ansåg att det inte fanns några spår av något annat kulvapen, inklusive dr Cyril Wecht, som dock kunde tänka sig något nytt och okänt vapen, som inte lämnade några spår efter sig.
Ett slags fantasivapen helt enkelt.
Utifrån de röntgenbilder de fick studera som varandes de röntgenbilder som togs i samband med JFKs obduktion i Bethesda Naval Hospital, ja.

Problemet är att dessa bilder går helt på tvärs med vad de tre obducenterna observerade i sagda röntgenbilder där och då:
Ingångshålet:
- Obducenterna: Längst ned i höger bakhuvud vid eob ca 4 cm från mittlinjen.
- HSCAs panel: Högst upp i samma bakhuvud på mittlinjen i "the cowlick area".
Det här är två sinsemellan helt oförenliga ingångshål (längst ner till höger vs. högst upp i mitten av samma bakhuvud). Antingen så var de tre obducenterna drogade med LSD eller så är de röntgenbilder som HSCA studerade, förfalskningar.

Vilket av alternativen anser du vara troligast och varför?

Utgångshålet:
- Obducenterna: Främre hjässa till höger om mittlinjen.
- HSCAs panel: Bakre hjässa till höger om mittlinjen.
Det här, däremot, kan med mycket god vilja förklaras med att hela höger hjässa var sönderskjuten och att de två teamen kan ha gjort något olika bedömningar (främre vs bakre höger hjässa).

Fragmentstråket:
- Obducenterna: Ett ca 3 cm brett stråk från sagda ingångshål vidare brant uppåt till sagda utgångshål.
- HSCAs panel: Ett ca 3 cm brett stråk som går från en punkt ca 2 cm ovanför sagda ingångshål vidare i princip parallellt med marken och löper aningen nedåt anatomiskt fram till sagda utgångshål.
Det här är två sinsemellan helt oförenliga fragmentstråk (från längst ned i höger bakhuvud brant uppåt till främre hjässa vs. från högst upp i mitten av samma bakhuvud svagt nedåt till bakre hjässa). Samma här, antingen så var de tre obducenterna drogade med LSD eller så är de röntgenbilder som HSCA studerade, förfalskningar.

Håll dig till sak. Vill du se källa så är det bara att fråga snällt.

Citat:
Inga felaktiga påståenden. Jag har kommit med ett par hypotetiska tankeexperiment som du tagit bokstavligt. Det kanske mest säger något om dig och dina ev. diagnoser.
Bra, då har du inget emot att jag återkommer med en sådan lista så att vi en gång för alla kan klara ut det hela?

Citat:
En som däremot listat många av dina felaktiga påståenden är SnakePlisssken. Nu senast häromdagen:
Vi frågar en av världens kändaste ordböcker istället - Merriam-Websters dicitionary:

suggested; suggesting; suggests

transitive verb
1 a: to mention or imply as a possibility
b: to propose as desirable or fitting
c: to offer for consideration or as a hypothesis
Du hade visst fel, som vanligt.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/suggest
Jisses...

Det går mycket väl att översätta suggested med låta/lät förstå:
Synonymer: antyda, mena, påskina
Hade du något annat?
Senast redigerad av onopono 2026-05-16 kl. 19:58.
Citera
2026-05-22, 05:09
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Vilken "referenspunkten" tänker du på här?

Vilken referenspunkten?

Hur går det med Komvuxkursen? Det är inte så man citerar om man inte vill se ut som en obildad hillbilly som inte behärskar grundläggande grammatik.

Det går utmärkt att anpassa grammatiken när man citerar. Så här: ”vilken 'referenspunkt'”? Men om du vill fortsätta att göra bort dig så varsågod.

Citat:
Antingen så var de tre obducenterna drogade med LSD eller så är de röntgenbilder som HSCA studerade, förfalskningar.

Förfalskade röntgenbilder? Jag låter det påståendet stå för sig självt.

Naturligtvis kan obducenter omedvetet påverka varandra. Det räcker att en drar en felaktig slutsats så kan resten omedvetet påverkas.

Det säger ju sig självt att ingångshålet inte kan vara längst ned i bakhuvudet och utgångshålet uppe på hjässan. Antingen vore en sådan kulbana omöjlig för någon som befinner sig minst några meter från bilen. Eller så böjer sig presidenten tillräckligt mycket framåt för att i teorin möjliggöra det för en skytt rakt bakifrån, men i så fall hade kulan krossat framrutan på vägen ut. Men det gjorde den inte.

Man har mappat kulbanorna baklänges och funnit att de härstammar från näst högsta våningen på TSD.

Citat:
Obducenterna: Ett ca 3 cm brett stråk från sagda ingångshål vidare brant uppåt till sagda utgångshål.

”Brant uppåt”? Tack för underhållningen.

Citat:

Inte alternativet som kräver att Jackie Kennedy halar fram en revolver och skjuter snett nedifrån, eller att en kula kommer rakt bakifrån utan att krossa framrutan. Båda de alternativen faller.

Förresten, varför hoppade du över det tredje inlägget jag citerade av PekkariP1? Var det över din nivå?
Senast redigerad av Knattarna 2026-05-22 kl. 06:06.
Citera
2026-06-23, 12:38
Avstängd
Citat:
Vilken referenspunkten?

Hur går det med Komvuxkursen? Det är inte så man citerar om man inte vill se ut som en obildad hillbilly som inte behärskar grundläggande grammatik.

Det går utmärkt att anpassa grammatiken när man citerar. Så här: ”vilken 'referenspunkt'”? Men om du vill fortsätta att göra bort dig så varsågod.
Jag väljer att citera det du skriver ordagrant.

Igen, vilken "referenspunkten" menar du här?

Citat:
Förfalskade röntgenbilder? Jag låter det påståendet stå för sig självt.
Varför då?

Citat:
Naturligtvis kan obducenter omedvetet påverka varandra. Det räcker att en drar en felaktig slutsats så kan resten omedvetet påverkas.
Inte på sätt som förlägger ett kulhål högst upp på mittlinjen av bakhuvudet till en punkt längst ned (EOB) och 4 cm till höger om mittlinjen i samma bakhuvud, nej.

Omöjligt. Ett sådant misstag gör inte ens ett litet barn.

Citat:
Det säger ju sig självt att ingångshålet inte kan vara längst ned i bakhuvudet och utgångshålet uppe på hjässan.
Det kan däremot förklaras om vi vänder på steken. Att ingångshålet var i höger tinning/gässa och utgångshålet längst ned i bakhuvudet vid EOB, helt riktigt.

Citat:
Antingen vore en sådan kulbana omöjlig för någon som befinner sig minst några meter från bilen. Eller så böjer sig presidenten tillräckligt mycket framåt för att i teorin möjliggöra det för en skytt rakt bakifrån, men i så fall hade kulan krossat framrutan på vägen ut. Men det gjorde den inte.
Se ovan.

Citat:
Man har mappat kulbanorna baklänges och funnit att de härstammar från näst högsta våningen på TSD.
Vilka "man" har gjort det?

Citat:
”Brant uppåt”? Tack för underhållningen.
Anatomiskt brant uppåt, enligt obducenterna i Bethesda, ja.

Citat:
Inte alternativet som kräver att Jackie Kennedy halar fram en revolver och skjuter snett nedifrån, eller att en kula kommer rakt bakifrån utan att krossa framrutan. Båda de alternativen faller.
Och då kvarstår som sagt följande:
- Obducenterna: Ingångshål längst ned (EOB) i bakhuvudet och fyra cm till höger om mittlinjen.

- HSCAs panel: Ingångshål högst upp i samma bakhuvud och på mittlinjen.
Notera att obducenterna hade många timmars tillgång till bakhuvudet i fråga, samt till de röntgenbilder som togs där och då.

Notera att de röntgenbilder som i dag finns arkiverade i NARA är helt oförenliga med obducenternas beskrivningar av sagda bakhuvud.

Citat:
Förresten, varför hoppade du över det tredje inlägget jag citerade av PekkariP1? Var det över din nivå?
Redan besvarat.
Citera
2026-06-25, 14:21
Medlem
Citat:
...
Vilken vetenskaplig litteratur refererar Rockefellers "experter inom läkarområdet" till när de drar den slutsatsen?

Det behövs ingen referens till en neuromuskulär respons på traumat, det är en observation av Zapruder filmen.

Lika lite behövs det en referens till att cirkulationens och koagulationens respons på traumat är blödning.

Citat:
...
Vilken känd typ av mänsklig neuromuskulär reaktion?
...
Den har fortfarande inget särskilt namn. Förutsättningarna att upprepa just exakt denna respons är begränsade, av (för mig) uppenbara orsaker.
Citera
2026-06-25, 16:08
Avstängd
Citat:
Det behövs ingen referens till en neuromuskulär respons på traumat, det är en observation av Zapruder filmen.
Igen, JFKs rörelser från och med Zapruder-313 och framåt går ej att förena med någon känd typ av mänsklig neuromuskulär respons.

Citat:
Lika lite behövs det en referens till att cirkulationens och koagulationens respons på traumat är blödning.
Att blod cirkulerar i människokroppen och som koagulerar (utom hos blödarsjuka) när det kommer i kontakt med luft, har förmodligen varit känt under hela homo sapiens historia.

Citat:
Den har fortfarande inget särskilt namn. Förutsättningarna att upprepa just exakt denna respons är begränsade, av (för mig) uppenbara orsaker.
Det handlar ingalunda om att vara "exakt". Det handlar...
1. ...om huruvida reaktionstiden går att förena med någon känd reaktionstid OCH...

2. ...om rörelsemönstret går att förena med vad som är känt/möjligt för en människa i anslutning till dödligt våld mot huvudet/hjärnan.
Igen, det finns endast EN känd typ av mänsklig neuromuskulär respons som likt JFKs huvud i Z-filmen uppstår momentant i samband med huvudtrauma och det är den s.k. Moro-reflexen. Problemet med den är att den kännetecknas av att individens kropp drar ihop sig i fosterställning, tvärtom vad som händer med JFKs kropp i sagda film.

Och det finns exakt NOLL typer av mänskliga neuromuskulära responser vars rörelsemönster går att förena med JFKs rörelser i sagda Z-film.

Om du har andra uppgifter så presenterar du dessa, citerar relevant text, samt anger källa.
Senast redigerad av onopono 2026-06-25 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in