2026-05-14, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Australien verkar ha en bra sångerska.

Delta Goodrem är en stor stjärna i hemlandet sen flera år. Vacker är hon också.

Dansken låter som om han har en dildo i rumpan. Tror inte det kommer att funka live.

Annars mycket skit som vanligt. Östländerna borde ha en egen melodifestival.
Citera
2026-05-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Tveksamt. Han backar när han blir pressad. Ses som förrädare?
Parkkonen was born into a musical family,[18] and his brother Ville Eetvartti [fi] is also a singer.[19] His paternal grandfather was Pierre Rassin, a black French musician from Martinique, who met Parkkonen's paternal grandmother in Äänekoski in 1953 when he worked for the traveling carnival Suomen Tivoli.[20] Parkkonen has spoken openly about the childhood bullying he had experienced because of his dark skin color that he inherited from his father, Kari.[21][22][23]

Parkkonen has a son (born in 2015) with singer Johanna von Hertzen, a second cousin of the Von Hertzen Brothers.[24][25] Parkkonen has stated that his statement in an interview that he easily falls in love with people regardless of gender was incorrectly interpreted as him being bisexual. He clarified that he did not mean love in a sexual attraction sense
Men svarta röster kan han säkert få.

Där ser man.

https://eurosong-contest.fandom.com/wiki/LGBT_visibility

Men likväl ... Oavsett fakta ... Så är det många i juryn som kommer tro att han är bisexuell. Majoriteten har nog inte tagit del av att han backat från sitt uttalande.

För övrigt intressant hur juryn hanterar Israel. Kan de på ett trovärdigt sätt fälla låten? Det är trots allt helt objektivt topp 5 låt i tävlingen. För telefonrösten kommer de ju att få.

Sen flaggar jag för Kroatien. Den blir trea. Bulgarien hamnar högt med.
Citera
2026-05-14, 18:29
Medlem
Addhocs avatar
Har ingen koll på bidragen alls utöver Sverige (som jag för övrigt tycker har en medelmåttig låt). Men jag har uppfattat att finnarna är starka i år så jag beslöt mig för att lyssna på deras bidrag och fattar INGENTING!?
Det finns ju inget ”hittigt” med den låten över huvud taget?
Citera
2026-05-14, 18:31
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Delta Goodrem är en stor stjärna i hemlandet sen flera år. Vacker är hon också.

Annars mycket skit som vanligt. Östländerna borde ha en egen melodifestival.
Hon och 17åriga fransyskan är de jag ser fram mest emot att höra ikväll.

Det f d östblocksland som får minst poäng skickas till Putins återuppväcka Intervision i två år innan de får skicka bidrag till ESC igen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Intervision_Song_Contest?wprov=sfla1

Serberna testade i fjol.
Citera
2026-05-14, 18:41
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Har inte följt i år men jag skulle bli förvånad om det inte är det. Dom senaste åren har alla vinnande bidrag varit HBTQ-certifierade. Vill man vinna så ska man skicka en transa. Ett bidrag som Finland kan vara högst rankat på listorna, men det är alltid en icke-binär individ som sedan tar hem allt.
Det var inte så tydligt med plåt-Nicklas sminkade sångaren i dramalåten från Litauen men han lär vara lokalt känd dragqueen sedan tidigare.

https://www.instagram.com/p/DG76NbeNJ-O/
Det verkar dock vara främst på internationella kvinnodagen det blir klassisk dragstil.
Citera
2026-05-14, 18:46
Medlem
benzoprinsessans avatar
Tjeckiens bidrag... asså wow!!! Vilka pipor han har
Citera
2026-05-14, 19:04
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Har ingen koll på bidragen alls utöver Sverige (som jag för övrigt tycker har en medelmåttig låt). Men jag har uppfattat att finnarna är starka i år så jag beslöt mig för att lyssna på deras bidrag och fattar INGENTING!?
Det finns ju inget ”hittigt” med den låten över huvud taget?

Rätt maffigt med solo-fiol. Eld och relativt snyggt nummer funkar. Den välsjungande killen där är väl nått för kvinnorna och Linda nått för medelålders män. Skulle tro att det är många åldersgrupper och typer av människor som skulle kunna rösta på detta.
Citera
2026-05-14, 19:06
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Börjar känna mig rätt nöjd med de 3 gånger pengarna jag har på Finland.
Var det inte förra året de hade en låt som superfavorit att vinna till oddset 1.3 som typ kom 4:a?
Citera
2026-05-14, 19:11
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Hoppas Moldavien eller Grekland vinner. För då kan man lägga ner Eurovision efter det. Helt obegripliga 'låtar'. Kaffe Macchiato förra året var i alla fall underhållande.

Halva SVT's budget går åt till Eurovision och man avskedar hellre hundratals människor än att dra ner på detta spektakel. Kan väl inte vara många länder i Europa som har massvis av delfinaler flera månader före ett bidrag ska utses?
Citera
2026-05-14, 19:12
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Var det inte förra året de hade en låt som superfavorit att vinna till oddset 1.3 som typ kom 4:a?

Eurovisionworld Poll har varit väldigt träffsäkert väldigt många år i rad och tippat rätt vinnare men de senaste 2-3 åren har det varit 2:an i pollen som vunnit ESC. Kanske blir det så i år också men jag tror det är mer troligt att det återigen är 1:an i pollen som vinner (Finland).
Citera
2026-05-14, 19:20
Medlem
SodaFointains avatar
Sverige med sin laser show och mask borde kunna va med i striden om segern.
Citera
2026-05-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Mig veterligen är detta första gången nånsin Finland är oddsfavoriter inför finalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in