2026-05-14, 09:50
Medlem
SodaFointains avatar
Idag är det 10 år sedan Eurovision var i Sthlm. Då var jag på finalens genrep och Eurovision party!
Citera
2026-05-14, 09:52
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Grekland fick mest röster, man ropade ut de låt som gick vidare efter hur många röster de fick. Finland kom tvåa. Dom bästa låten gick vidare.
Så att dom sa att dom räknades upp utan någon ordning var ren och skär lögn?
Citera
2026-05-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Nu jobbade jag kväll igår, så jag hann tyvärr inte titta på semifinal 1 live. Däremot har jag haft möjlighet att se semifinalen i efterhand idag.

För mig var det solklart att Finland, Grekland, Israel och Sverige skulle gå vidare. Det var ganska väntat. Moldavien, Polen, Litauen och Serbien var också länder som man kunde tippa skulle gå vidare. Belgien och Kroatien, som inte var favorittippade att gå vidare, hade enligt mig ren tur.

Däremot blev jag väldigt besviken över att rocklåten från Estland inte gick vidare. De resterande låtarna som inte gick vidare var helt enkelt för tråkiga och stack inte ut. Det var mest mediokra låtar som man har hört många gånger tidigare.

Stort grattis till Finland och Sverige! Jag hoppas på en finsk seger på lördag och att Sverige får en topp 10-placering i finalen! 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮 🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪

Det blir bäst resultat när man gör något originellt med nytänkande och inte försöker följa någon mall eller apa efter tidigare vinnare. Låt som man hört tusen gånger i sammanhanget låter trötta och mossiga.
Citera
2026-05-14, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Så att dom sa att dom räknades upp utan någon ordning var ren och skär lögn?

Det tror jag när man ser på resultatet.
Citera
2026-05-14, 10:48
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Grekland fick mest röster, man ropade ut de låt som gick vidare efter hur många röster de fick. Finland kom tvåa. Dom bästa låten gick vidare.

Nej det var slumpmässigt hur de presenterades.
Citera
2026-05-14, 12:34
Medlem
Hoppas Serbien vinner. Riktigt bra låt och framförande.
Citera
2026-05-14, 13:07
Medlem
Citat:
Nej, det gör de inte. Sluta sprid dynga.
Citera
2026-05-14, 13:08
Medlem
svenskors avatar
Felicia Eriksson skulle vara "sämst i Europa" .
– Om Felicias röst inte håller.
”Har nästan aldrig hänt att en artist ersatts”

Filip Stiller Borowicz
https://www.tv4.se/artikel/7lIugEGP83eIUbmJ3ZBj5x/felicia-har-tappat-roesten-sa-kan-man-loesa-sangkrisen
Citera
2026-05-14, 14:11
Medlem
Börjar känna mig rätt nöjd med de 3 gånger pengarna jag har på Finland.
Citera
2026-05-14, 15:26
Medlem
Snubchurps avatar
Har bara hört korta utdrag från låtarna ikväll men tycker det överlag verkar vara något mer kvalite på musik och framförallt sånginsats och musikalitet i semifinal 2. Har ingen given favorit dock.
Australien verkar ha en bra sångerska.
Citera
2026-05-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Va det några kvinnor med kuk med i år?

Har inte följt i år men jag skulle bli förvånad om det inte är det. Dom senaste åren har alla vinnande bidrag varit HBTQ-certifierade. Vill man vinna så ska man skicka en transa. Ett bidrag som Finland kan vara högst rankat på listorna, men det är alltid en icke-binär individ som sedan tar hem allt.
Citera
2026-05-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Moldavien 🇲🇩 är en av mina favoriter. Det är ju också lite av ett humor bidrag. Den är rolig till skillnad från Greklands.

Dock tror jag Moldavien kommer vara chanslös men min röst har den

Såg en internationell esc community poll på semin som hade Moldavien etta på 28% före Finland 16% och Grekland 12%. Lika stark som dom två efterföljande tillsammans känns inte direkt "chanslöst" oavsett sammanhang. Men visst borde gymnasiediskot vara chanslöst ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in