Citat:
Ursprungligen postat av
jcocker
Jag är med på vad du menar, men jag var nog inte tillräcklig tydlig i min TS. Jag ställer samma fråga som till en innan; innebär det att du endast relaterar till och är engagerad i dess konsekvenser?
För att vara helt ärligt vet jag nog inte om jag någonsin varit något annat. Jag är uppvuxen i en rätt priviligierad miljö och har i stora drag inte riktigt haft speciellt mycket skit i min direkta närhet, annat än utstickande kusin som tyvärr började med tunga droger i tidig ålder och såhär 20 år senare fortfarande har allvarliga problem. Men det är ändå klart att jag förstod privilegiet. Om frågan gäller om jag någonsin haft empati eller förståndet att förstå att andra människor har trassliga bakgrunder och att detta kan se ut på väldigt olika sätt så är svaret förstås ja. Självklart har jag haft och har fortfarande empati för dem.
Men som sagt var så tror jag har aldrig satt mig in en situation att hjälpa dessa människor, om det är så du menar, förens jag fick det bra ställt ekonomiskt. Annars är min politiska läggning mer eller mindre densamma. Röstade förvisso SD i mitt första val därför att M, S och alla andra partier vägrade ta ansvar för invandring och integration under den syriska flyktingvågen. Skulle inte gjort det under normala omständigheter och skulle absolut inte göra det idag med tanke på hur korrupt SD är. Min röst har efter denna period lutat åt S eller M.
Om du undrar om jag hållt på med välgörenhetsarbete så är svaret nej, och så kommer det med största sannolikhet fortsätta med eventuellt undantag för att vara tränare åt något av mina barns idrottslag eller grejer som kan påverka mitt lokala community.
Det som skiljer sig är som sagt var att jag har möjligheten att rösta med plånboken idag, vilket faktiskt är det som driver på en skillnad.