2026-05-12, 12:21
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst du, man kan välja att kalla dig för kukhuvud, och då ÄR du ett kukhuvud, vad du än vill i saken.
Blir det bra så?
Tack för ditt förra inlägg med alla googlade namn, prova googla på korrupta och och ekonomiska brottslingar som är kvinnor i ledande roller så har du lite att läsa inatt.

Du gör saker onödigt komplicerade för dig.

När du kallar mig för ett kukhuvud så är det din åsikt, inte fakta.
Dessutom är det ett ord som du använder på ett nedsättande sätt för att kränka mig vilket såklart inte biter då man aktivt väljer att bli kränkt, eller inte.

Du väljer att anse att ordet neger är kränkande och pådyvlar mig denna åsikt och skall därför inte användas, men själv kan du försöka kränka mig.
Hur kan det vara att det är ok att kränka vissa men inte andra? Är det någon sorts feminist demokrati för att utjämna gamla orättvisor?

En följdfråga på det, är det eskimåer, zigenare, neger med flera som slagits för att deras art namn skall ändras eller är det woke vänster som talat om för dem och hela världen att det är kränkande?

Sådana som du har bestämt att ord som neger ord är kränkande. Det finns inget utrymme för personliga tolkningar vare sig av den som blir kallad eller kallar någon neger.
Detta innebär att du inte ger individer utrymme att själv bestämma värdet på ord som yttras eller hörs.
Om jag minns rätt så är du av den uppfattning att det är den som anser sig kränkt att bestämma vad en kränkning är oaktat vad vad den som säger vill uttrycka.
Så vart tar denna frihet att själv bestämma vägen när ni vill lagstifta om vad som är kränkande?
Lite som att äta upp kakan och ha den kvar när ni tar bort den personliga rätten ni alla vill ska ha rätt till genom att bestämma saker genom förbud.

Hur kan du veta att alla som är neger blir förolämpade av att kallas neger?

Så för att knyta dagen säck, hur kan det vara att andra ska bestämma vad jag ska se som kränkande medans jag själv som vit, heterosexuell man med god utbildning och ekonomi inte kan bli kränkt och om jag trots allt skulle välja bli kränkt av företeelser och ord så har jag ingen rättsinstans, människorätts organisationer eller vänster, woke, feminist som står på min sida för att kämpa mot det som jag personligen anser kränka mig, borde inte detta vara fallet för grupper och personer som säger sig göra det dom gör i demokratins namn?

Men vi vet ju alla vad det handlar om, det är precis som med alla feministiska agendor, det handlar inte om jämlikhet utan om makt. Makt som några få vill använda till att bestämma över andra. En demokrati har alltid åsikts- och yttrandefrihet, man kan inte ha dessa friheter med undantag, det är antingen eller.

Du vet när jag växte upp så användes ordet neger som en beskrivning för en viss del av människosläktet. Inte som ett okvädes ord.
Det var inte förrän ordet negerboll skulle bytas, Pippas pappa fick inte vara neger kung och jag var dum om jag använde ordet neger som jag insåg att det är inte jag som kränker för jag har aldrig använt ordet som nedsättande, bara beskrivande.
Så det betyder att de som bestämt att detta är kränkande är dom som använt och sett det som kränkande och nu ska dom råda bot för sina synder och vi andra får hjälpa till att dra era kors, känns knappast verklighetsförankrat med kollektiv bestraffning men trots det så är det en verklighet i för detta demokratin Sverige.

Jo förresten om det nu som du påstår inte finns olika människor raser, hur kan det då finnas rasister?

Och sist men inte minst, varför blir det alltid fel när woke, vänster och feminister ska göra något?
N-ordet är ett låne ord från amerikansk engelska och när vi nu lånat ett ord så borde man kunna anta att också betydelsen är den samma, n-ordet står inte för neger så det är inte rätt använt av någon pk, media profiler, feminister och dylikt.
Citera
2026-05-12, 15:53
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag svarade att "det kvittar" på den hypotetiska frågan. Varken du eller den andra källarpojken godkände det svaret. Du kan väl iallafall försöka hänga med i diskussionen.

Men du försökte modifiera det hypotetiska scenariot genom att försöka få svar på vissa frågor, frågor som inte kan besvaras pga. de begränsningar som det hypotetiska scenariot rättmätigen behöver ha.

Så du försökte dig absolut på en fuling och jag tror inte ens du är av åsikten att det kvittar. Det är bara ditt löjliga sätt att provocera på.

Men vi kan spinna vidare på detta. Ifall det kvittar så antar jag det är en antydan om att kvinnliga och manliga poliser är lika kapabla. Hur kan de vara lika kapabla när män har den fysiska fördelen?

Sedan undrar jag i sådana fall om du även tycker att även gemene man och gemene kvinna är lika kapabel när det kommer till att hjälpa en kvinna i en nödsituation när hon håller på att bli våldtagen?
Citera
2026-05-13, 11:00
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Nope, de allra flesta feminister vill inte förbjuda ord, åsikter och samtalsämne. Det är bara Wordwarrior som framställt det så eftersom han är forumets största red-pill idiot och hatar jämställdhet, lika rättigheter och möjligheter för kvinnor.

Demokrati är inget felfritt system men det bästa jämfört med de andra.

Fråga de ansvariga för invandringspolitiken de senaste 30 åren.
Men,, vem är det som drivit på kraven om lagen Hets Mot Folkgrupp, gjort det olagligt att tala illa om negern som en del av den civiliserade världen, gjort det socialt svårt att uttrycka sina åsikter om immigration pga av stämpeln rasist?
Vem driver på hbtq vansinnet, vem vill lagstifta om att förbjuda förintelseförnekelse??
Feministerna, hur kan det vara demokrati?
Citera
2026-05-13, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Men,, vem är det som drivit på kraven om lagen Hets Mot Folkgrupp, gjort det olagligt att tala illa om negern som en del av den civiliserade världen, gjort det socialt svårt att uttrycka sina åsikter om immigration pga av stämpeln rasist?
Vem driver på hbtq vansinnet, vem vill lagstifta om att förbjuda förintelseförnekelse??

Normala människor som är lite pålästa om historia osv och som inte har behov av att förneka förintelsen och kalla svarta för "neger" med mera.
Citera
2026-05-13, 12:34
Medlem
Citat:
Normala människor som är lite pålästa om historia osv och som inte har behov av att förneka förintelsen och kalla svarta för "neger" med mera.

Så de allra flesta feminister är inte normala och pålästa människor?
Citera
2026-05-14, 09:57
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Citat:

Jaha där ser man men hur var det nu med Feminism vs Demokrati?
När det imte går att ha åsikts- och yttrande frihet med undantag i en demokrati, det är en antingen eller situation.
Hur kan du då hävda att feminister är för demokrati?
Citera
2026-05-14, 11:51
Avslutad
Citat:
Jaha där ser man men hur var det nu med Feminism vs Demokrati?
När det imte går att ha åsikts- och yttrande frihet med undantag i en demokrati, det är en antingen eller situation.
Hur kan du då hävda att feminister är för demokrati?

Problemet med såna som du är att ni egentligen inte är genuint för åsikts- och yttrandefrihet. Så fort såna som du hade fått makten hade ni inskränkt kvinnors och andras åsikt- och yttrandefrihet och rörelsefrihet och inskränkt deras rättigheter och möjligheter.

Så övriga samhället, iallafall i demokratiska länder, måste hela tiden balansera mellan åsikts- och yttrandefriheten för individen och säkerheten och integriteten för individen.
Citera
2026-05-14, 13:07
Medlem
Citat:
Problemet med såna som du är att ni egentligen inte är genuint för åsikts- och yttrandefrihet. Så fort såna som du hade fått makten hade ni inskränkt kvinnors och andras åsikt- och yttrandefrihet och rörelsefrihet och inskränkt deras rättigheter och möjligheter.

Så övriga samhället, iallafall i demokratiska länder, måste hela tiden balansera mellan åsikts- och yttrandefriheten för individen och säkerheten och integriteten för individen.

Ni feministfjantar tröttnar då aldrig på att sprida era foliehattsteorier.
Citera
2026-05-14, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ni feministfjantar tröttnar då aldrig på att sprida era foliehattsteorier.

Nja, jag träffade nog mitt i prick där tror jag
Citera
2026-05-14, 14:30
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Ska jag tolka det som att du och feminismen alltså är för men vill begränsa dessa rättigheter när det gäller saker dom ni anser bör förbjudas?
Citera
2026-05-14, 14:47
Avslutad
Citat:
Ska jag tolka det som att du och feminismen alltså är för men vill begränsa dessa rättigheter när det gäller saker dom ni anser bör förbjudas?

Jag talar inte för feminismen

Vad är det du syftar på, vad är det du har fått för dig att jag vill förbjuda?
Citera
2026-05-15, 11:05
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Jag talar inte för feminismen

Vad är det du syftar på, vad är det du har fått för dig att jag vill förbjuda?
För några inlägg sedan skrev du att feminismen är demokratisk samtidigt som vi alla vet att det är de som kallar sig feminister som jobbat för jmf lagen som i praktiken gjort saker som tex negerboll om inte olagligt så åtminstone i det närmaste ett tabubelagt ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in