Citat:
Ursprungligen postat av
LKKINGEN
Nu tar du till din special igen, trams och personangrepp såfort dina argument inte räcker till.
Så du anser alltså att feminismen är en demokratisk rörelse?
Jag har svårt för att ta dig på allvar. Det går inte att ta en man på allvar som sitter och gnäller över att han inte får säga "negerboll"
Ja, jag anser att feminismen och den tidigare kvinnosakskampen går hand i hand med den demokratiska ideologin.
Citat:
Ursprungligen postat av
LKKINGEN
Bla användning av ordet neger och diskussioner om att förintelsens storlek är väldigt överdriven, varför måste vissa saker förbjudas?
Du har uppenbarligen själv fördommar och använder kränkande språkbruk hur kan det komma sig att det är ok?
Hur vet man vilka fördommar och kränkningar som är ok?
Framför allt vem ska bestämma över detta i en demokrati?
Får du inte lov att säga att 250 000 människor gasades under 2a världskriget? Det uppstår troligen diskussioner beroende på i vilket sammanhang du säger det, men jag är 100% säker på att du får lov att säga det.
Vem har sagt att det är ok att jag har fördomar?
För någon som inte kan nån historia så förstår jag att det kan vara snårigt. Börja med att fråga din chef vad man får lov och inte får lov att kalla sina kollegor på ditt jobb tex. Det skulle kunna vara en bra fingervisning. Utöver detta är yttrandefriheten väldigt generös, iallafall här i Sverige. Du får lov att kritisera politiker, kungahuset, poliskåren, med mera med mera hur mycket du vill. Sålänge du inte mordhotar dem och börjar bygga bomber därhemma.