2026-05-11, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är nog snarare så att kvinnliga poliser är mer skadade och utsatta just för att de är så svaga jämfört med manliga poliser.

Fler antaganden
Citera
2026-05-11, 21:00
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fler antaganden

https://polistidningen.se/2009/06/polisjobbet-farligare-for-kvinnor/
Citera
2026-05-11, 21:17
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Ser framemot dina svar. Det är så sällan man får tydliga och raka svar på raka frågor från dig.

Du försöker kringgå den hypotetiska frågeställningen genom att försöka anskaffa dig mer information. Hela poängen, din dönick, är att du ska resonera utifrån det som skrevs.

Du försöker få det att låta som att jag inte förmår att svara på dina frågor men anledningen att jag inte vill svara på det du frågade är för att det förstör hela poängen med den hypotetiska frågeställningen för då får du mer information att resonera utifrån.
Citera
2026-05-11, 21:36
Avslutad
Citat:

https://polistidningen.se/2009/06/polisjobbet-farligare-for-kvinnor/

Det här var intressant, nytt för mig:

Citat:
Den högsta andelen allvarliga skador, som medfört sjukskrivning i 30 dagar eller mer, beror på verbalt eller skriftligt hot mot polisen eller hans/hennes familj. I den gruppen är andelen kvinnor starkt överrepresenterade.

I övrigt och enligt Al:

Citat:
Kvinnliga poliser utsätts inte generellt för fler incidenter än sina manliga kollegor, men de löper högre risk att drabbas av skador och utsätts i högre grad för könsbaserade kränkningar. Män i yttre tjänst är fortfarande oftare utsatta för det grövre fysiska våldet, medan kvinnor oftare möts av en specifik typ av hot och trakasserier.

Statistik och forskning från bland annat Brottsförebyggande rådet (Brå) och Polisförbundet visar följande nyanser:
Skador och förslitning: Försäkringsbolaget Afa Försäkrings årliga rapporter över arbetsskador har visat att kvinnliga poliser löper större risk än män att drabbas av fysiska skador till följd av hot och våld.

Olika typer av utsatthet: Manliga poliser drabbas oftare av det grövre, fysiska våldet. Kvinnliga poliser råkar i större utsträckning ut för verbala kränkningar, sexuella trakasserier samt hot som riktar sig mot dem som kvinnor snarare än som tjänstepersoner

Utsatthet per kön: Undersökningar från Polisförbundet visar att ungefär fyra av tio poliser (oberoende av kön) årligen utsätts för hot och våld. Ser man till ren fysisk utsatthet och otillåten påverkan är dock andelen något lägre bland kvinnor.

Räknas de skriftliga/verbala hoten mot familjen som våld?

Tydligen är speciellt tjänstemän i den offentliga sektorn utsatta, vilken som bekant många kvinnor jobbar inom:

Citat:
Var sjunde tjänsteman har antingen själv utsatts, eller sett en nära kollega utsättas för hot, hat, trakasserier eller våld under de senaste fem åren.

Utsattheten är störst i offentlig sektor där var femte rapporterar att de utsatts för hot eller våld. Det visar TCO:s nya undersökning som är gjord bland drygt 3200 förvärvsarbetande varav 2 100 tjänstemän i åldrarna 18 till 65 år.

Kvinnor är i snitt mer utsatta för hot och våld i samband med arbetet, och fler kvinnor än män har även sett nära kollegor utsättas. Svaren visar även att utsattheten bland kvinnor är som störst bland unga, upp till 24 år.

https://www.polisforbundet.se/om-oss/nyheter/hot-och-vald-mot-tjansteman-stort-problem--poliser-sarskilt-utsatta

Och så sitter de radikaliserade högerpojkarna och gaggar om att unga kvinnor glider fram på ett räkskal.....
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-11 kl. 21:45.
Citera
2026-05-11, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du försöker kringgå den hypotetiska frågeställningen genom att försöka anskaffa dig mer information. Hela poängen, din dönick, är att du ska resonera utifrån det som skrevs.

Du försöker få det att låta som att jag inte förmår att svara på dina frågor men anledningen att jag inte vill svara på det du frågade är för att det förstör hela poängen med den hypotetiska frågeställningen för då får du mer information att resonera utifrån.

Jag har svarat på den hypotetiska frågan, men både du och den andre källarpojken underkände svaret.....
Citera
2026-05-11, 22:05
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Kvinnliga poliser utsätts inte generellt för fler incidenter än sina manliga kollegor, men de löper högre risk att drabbas av skador och utsätts i högre grad för könsbaserade kränkningar. Män i yttre tjänst är fortfarande oftare utsatta för det grövre fysiska våldet, medan kvinnor oftare möts av en specifik typ av hot och trakasserier.

Menar du att det motsäger min tes på något vis?

Män är utsatta för grövre våld, ändå löper kvinnor högre risk att drabbas av skador.

Hur tolkar du det?
Citera
2026-05-11, 22:58
Avslutad
Citat:
Menar du att det motsäger min tes på något vis?

Män är utsatta för grövre våld, ändå löper kvinnor högre risk att drabbas av skador.

Hur tolkar du det?

Nej

Jag vet faktiskt inte. De verkar räkna in verbala och skriftliga hot mot vederbörande själv/familjen/barnen som lett till 30 dagars eller mer sjukskrivning som våld/allvarlig skada.

Men i övrigt tolkar jag det så som det står att manliga poliser utsätts för mer grovt våld och kvinnliga poliser utsätts för mer hot och trakasserier och för skador när någon river, biter, sparkar eller slår.

Samt också att yngre poliser, mellan 18 och 35 år, också är överrepresenterade när det gäller risken att drabbas av en skada som beror på hot eller våld. De skadas mellan två och tre gånger oftare än sina äldre kollegor.

Tolkar det som att de räknar in både psykisk skada pga hot och trakasserier och skada pga fysiskt våld.

Tolkar det som att äldre manliga poliser riskerar minst skada.
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-11 kl. 23:01.
Citera
2026-05-12, 05:55
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Jag har svarat på den hypotetiska frågan, men både du och den andre källarpojken underkände svaret.....

Jag pratar om varför jag avböjer att svara på de här frågorna din feministiska virrpanna:

Citat:
Hur ingriper en ensam polis, oavsett kön, som råkar stöta på ett pågående våldtäktsförsök?

1. Hoppar denne på våldtäktsmannen och brottar ner denne? Och hoppas på att våldtäktsmannen inte är starkare och mer tränad än hen själv?

2. Har de tagit fram sitt vapen och får kontroll över våldtäktsmannen på det sättet tills förstärkning kommer?

Vilka manliga soldater eller män kom till de tyska, vietnamesiska, koreanska, kinesiska, israeliska, ryska, osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv flickornas och kvinnornas hjälp? Men fråga du dem gärna om vilka de hellre hade sett komma, manliga eller kvinnliga soldater......

Svara bara på min fråga. Jag svarar ju på dina frågor

Tex, vilka män kom till de vietnamesiska kvinnornas hjälp som massvåldtogs av de amerikanska soldaterna i byarna?
Citera
2026-05-12, 08:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag pratar om varför jag avböjer att svara på de här frågorna din feministiska virrpanna:

Jag svarade att "det kvittar" på den hypotetiska frågan. Varken du eller den andra källarpojken godkände det svaret. Du kan väl iallafall försöka hänga med i diskussionen.
Citera
2026-05-12, 10:06
Medlem
Citat:
Det har jag svarat på

Det var Pellefjanten som drog manliga soldater med mera i kompotten. Försök hänga med.

Och du ligger på ungefär samma idiot-nivå som Pelle

Jag ville bara ge dig en chans att revidera ditt svar och rädda ansiktet.

Men du väljer alltså att stå fast vid din idioti.

Eller ja, väljer och väljer. Du kan väl inte rå för din dumhet.
Citera
2026-05-12, 11:44
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Finns betydligt mer balans och logik i den feministiska ideologin än i stort sett alla andra ideologier förutom den demokratiska, som går hand i hand med den feministiska.

Finns rätt få människor i Sverige idag som välkomnar alla som vill komma till Sverige och leva på bidrag.

Men du, enligt mig får man ha vilka åsikter man vill. Men när människor låter sina åsikter och känslor förblinda dem - det är då jag idiotförklarar dem.

Verkar du glömt bort vad dem här tråden handlade om, läs första inlägget innan vi fortsätter.

En av demokratins hörnpelare är är åsikts- och yttrandefrihet.
Antingen har man det eller så har man det inte. Det går inte ha åsikts- och yttrandefrihet med undantag.

Så när du säger att feminismen är demokratisk så är det felaktigt redan från start då de allra flesta feminister vill förbjuda ord, åsikter och samtalsämne.

Om du tror vi lever i en demokrati, hur kan det då vara att vi låter , mest araber, tillresta få möjlighet att komma hit och leva bidragsliv fastän vi båda är överens om att det är tämligen få som gillar detta.

Får säga vad man vill?? Men det gäller inte feminismen så vad är lockelse]
Citera
2026-05-12, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Verkar du glömt bort vad dem här tråden handlade om, läs första inlägget innan vi fortsätter.

En av demokratins hörnpelare är är åsikts- och yttrandefrihet.
Antingen har man det eller så har man det inte. Det går inte ha åsikts- och yttrandefrihet med undantag.

Så när du säger att feminismen är demokratisk så är det felaktigt redan från start då de allra flesta feminister vill förbjuda ord, åsikter och samtalsämne.

Om du tror vi lever i en demokrati, hur kan det då vara att vi låter , mest araber, tillresta få möjlighet att komma hit och leva bidragsliv fastän vi båda är överens om att det är tämligen få som gillar detta.

Får säga vad man vill?? Men det gäller inte feminismen så vad är lockelse]

Nope, de allra flesta feminister vill inte förbjuda ord, åsikter och samtalsämne. Det är bara Wordwarrior som framställt det så eftersom han är forumets största red-pill idiot och hatar jämställdhet, lika rättigheter och möjligheter för kvinnor.

Demokrati är inget felfritt system men det bästa jämfört med de andra.

Fråga de ansvariga för invandringspolitiken de senaste 30 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in