2026-05-13, 08:04
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Varför finns "Pride Kinky" ifall Pride inte har med sex att göra? Finns det ett kinky-område på 1 maj?

Varför är Pride nedlusat av sexteman?

"Mångfald, respekt och allas lika värde" är det många som påstår sig stå för, men det är ingen annanstans som ungdomsavdelningen - där barn ner till 13 deltar - ropar ut på X att man ska komma och spela kubb med dildos. https://x.com/PrideUng/status/494483383980797952

2015 höll "Fittglitter", tydligen det anonyma namnet på en BDSM-utövare, en "introduktion till shibari för Pride UNG". Alltså undervisning i japanskt repsex för barn ner till 13. https://diversia.social/?event=14628

Men Pride har inget med sex att göra? Det finns ingen sexuell laddning alls i att Fittglitter undervisar barn i avancerad BDSM?

Detta var alltså tre år efter att det uppmärksammats att den öppne pedofilförespråkaren (och en legend i HBTQ-rörelsen) Kjell Rindar invigningstalade vid Pride året innan (2011).

Satan i gatan, vad intellektuellt ohederlig du är. Sådant retar mig.

Läsvärt inlägg ovan.

Dildos, japanskt repsex, fittglitter, pride kinky är alltså saker som är rimliga att förknippa med barn.

Sjukt att folk försvarar det här.
Citera
2026-05-13, 09:14
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Läsvärt inlägg ovan.

Dildos, japanskt repsex, fittglitter, pride kinky är alltså saker som är rimliga att förknippa med barn.

Sjukt att folk försvarar det här.

Tack. För att vara tydlig är det 18-årsgräns på "Pride Kinky", men det spiller uppenbarligen över även till andra områden, inklusive Pride Ung där man alltså låtit "Fittglitter" undervisa barn ner till 13 i avancerade sexlekar.

Förhoppningsvis förstår alla som inte är totalt utvecklingsstörda hur reaktionerna hade blivit om man på en festival för heterosex - eller i exakt vilket sammanhang som helst utanför HBTQ-världen - hade undervisat 13-åriga flickor i avancerade sexlekar, tillsammans med män upp till 29. (13-29 är målgruppen för "Pride Ung"; hur hårda man är på att hålla dessa åldersgränser är mig obekant.) Men på Pride är det okej, innan man går ut och spelar kubb med dildos tillsammans med 13-åringarna.

Absolut ingen grooming här inte, finns ingenting att se gott folk. Hur skulle det kunna gå fel att 13-åringar undervisas i avancerade sexlekar tillsammans med 29-åringar och sedan går ut och spelar dildokubb tillsammans? Detta dessutom i en miljö där det alltid varit populärt att vuxna män "undervisar" yngre pojkar.

Detta är vad GB stöder, tillsammans med kirurgiska könsbyten för barn ner till 15, utan föräldrars medgivande. Att pedofiler och urspårade homofiler stöder det är precis vad man kan förvänta sig. Att vissa relativt normala debattörer på Flashback gör det är obegripligt.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-05-13 kl. 09:29.
Citera
2026-05-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
"Det sjuka är att associera glass med analsex" var vad som stod i inlägget jag svarade på.

Glassen ifråga --> Pride --> Sex

Är det en för lång associationskedja för dig? Ifall glassen associeras med Pride så associeras den självklart även med sex - som du precis medgett, ifall du inte vill hävda att en associering i två led är för lång för dig att hantera.

Sedan var det inte jag som "associerat glass med analsex" till att börja med - för min del förknippar jag HBTQ-rörelsen med avsevärt värre saker än så - men jag svarade på någon som svarat till någon som gjort det. Och ja, självklart är glassen ifråga nu associerad med all skit som HBTQ-rörelsen håller på med. Ifall GB gjort en glass till stöd för Al-Qaeda hade den varit förknippad med terrordåd, ifall de gjort en glass till stöd för handikappade hade den varit förknippad med rullstolar. Nu har de gjort en glass till stöd för HBTQ-lobbyn och Pride, och då är den självfallet starkt förknippad med sex.

Jävla tramsinvändningar.
Nej, det är inte en lång kedja. Men den är dum.

Pride handlar ju om folks sexualitet, folks personlighet. Om människor. Att som du förknippa HBTQ med sex, knulla och anslsex är så jävla dumt. Det handlar ju om saker som att bögar ska kunna lämna blod t ex. Och historiskt sett att homosexualitet inte ska vara olagligt eller sjukdomsklassat, att folk ska få gifta sig med vem de vill osv.

Så för mig.

Glass -> Pride -> Att folk med annan sexualitet än heterosexualitet inte ska diskrimineras.

Så glassen förknippar jag med folks sexualitet, det är ofrånkomligt. Men jag förknippar den inte med knulla, suga kuk, slicka fitta, ha sex. Gör man det är det ofrånkomligt så att det säger något om en själv. Vad? Det vet jag inte.
Citera
2026-05-13, 18:58
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Nej, det är inte en lång kedja. Men den är dum.

Pride handlar ju om folks sexualitet, folks personlighet. Om människor. Att som du förknippa HBTQ med sex, knulla och anslsex är så jävla dumt. Det handlar ju om saker som att bögar ska kunna lämna blod t ex. Och historiskt sett att homosexualitet inte ska vara olagligt eller sjukdomsklassat, att folk ska få gifta sig med vem de vill osv.

Så för mig.

Glass -> Pride -> Att folk med annan sexualitet än heterosexualitet inte ska diskrimineras.

Så glassen förknippar jag med folks sexualitet, det är ofrånkomligt. Men jag förknippar den inte med knulla, suga kuk, slicka fitta, ha sex. Gör man det är det ofrånkomligt så att det säger något om en själv. Vad? Det vet jag inte.

Vill man inte förknippa Pride med sex så har man varken "Kinkykvarter", undervisning i avancerade sexlekar eller dildokubb.

Och vill man inte bli förknippad med pedofili så låter man bli att låta 13-åringar delta i den avancerade sexundervisningen och dildokubb-spelandet. Man låter bli att förespråka kirurgiska könsbyten för 15-åringar utan föräldrars tillstånd. Man ber offentligt om ursäkt för att en öppen pedofilförespråkare tilläts invigningstala så sent som 2011. Och man ger ut en vitbok om rörelsens nära band till organiserade pedofiler.

Håller du inte med om det?
Citera
2026-05-14, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Pride och sånt här skit är bara trams, det här blir 100% bojkott av alla GB:s produkter för mig
Citera
2026-05-14, 08:42
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Nogger black isf, men den förbjöds väl?

Kommer inte ihåg annat än att det var en bedrövlig uppståndelse kring den delen för att det ansågs rasistiskt.
Citera
2026-05-14, 08:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Kommer inte ihåg annat än att det var en bedrövlig uppståndelse kring den delen för att det ansågs rasistiskt.
Det var centrum mot rasism som uppmärsammade den glassen, de har väl för lite att göra. Jag menar, de skapade ju det själva genom att fantisera ihop Nogger med Nigger.
God glass för övrigt.
Citera
2026-05-14, 09:02
Medlem
bl-gr-ns avatar
Tappat lusten att köpa GB-glass eller bli sedd med deras produkter, precis som med SIA glass vill inte ha något från dessa och deras produkter.

Antar att det är bojkott av SIA och GB men egentligen bara att jag inte vill ha något från dessa företag än mindre mata dem med pengar.
Citera
2026-05-14, 12:07
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Det var centrum mot rasism som uppmärsammade den glassen, de har väl för lite att göra. Jag menar, de skapade ju det själva genom att fantisera ihop Nogger med Nigger.
God glass för övrigt.

Så var det. Fantastiskt att det gick att bygga ett ett så enastående luftslott.
Citera
2026-05-14, 22:46
Avstängd
Citat:
Nigger brown säljs fortfarande. 😄
Dvs den ursprungliga Noggern.
Citera
2026-05-15, 08:46
Medlem
Citat:
Lite som denna tråden på många vis där vissa får vidlyftiga associationer till analsex m.m.
Citera
2026-05-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Läste på glasspapperet i dag. Såg inget ärtprotein men mjölk, mjölkpulver, mjölkfett.

Jag var otydlig, det handlar om Big Pack. "Receptet gjordes om för att ersätta delar av mjölkprodukterna med vatten och ärtprotein, vilket uppmärksammades när glassen röstades fram till Årets Matbluff." Köper inte den varan iaf, det finns bättre, t.ex Avesta Glass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in