Citat:
Nej, ingen förnekar det nej. Men du har ju föreslagit en hypotes där uppvärmingen kommer ifrån detta. Så hur testar du den? Hur falsifierar du den utifrån observationer?
Egentligen borde jag bara ignorera ditt inlägg eftersom du fått svar. Men nu är du tillbaka på exakt samma punkt som när du störde sönder tråden i månader i början av 2024.
INGEN har ifrågasatt att solaktiviteten har minskat och GCR-effekten därmed borde leda till ökad molnighet och därmed ökad reflektion och kylning. Du sparkar in vidöppna dörrar i hundratals inlägg.
Poängen i den samlade hypotesen är att klimatsystemet är icke-linjärt och att samverkande faktorer, cykliska förlopp och återkopplingar leder till den uppvärmning som observerats. Detta är oerhört mycket mer komplicerat än den enkla linjära kopplingen mellan temperatur och CO2 som IPCC visar, till exempel i AR6 WG1 Figure 7.7.
Kritiken mot IPPC och ”konsensus” handlar om att man har förvanskat ett komplext klimatsystem till ett linjärt beroende av CO2. Därmed har man lämnat vetenskapen bakom sig.
INGEN har ifrågasatt att solaktiviteten har minskat och GCR-effekten därmed borde leda till ökad molnighet och därmed ökad reflektion och kylning. Du sparkar in vidöppna dörrar i hundratals inlägg.
Poängen i den samlade hypotesen är att klimatsystemet är icke-linjärt och att samverkande faktorer, cykliska förlopp och återkopplingar leder till den uppvärmning som observerats. Detta är oerhört mycket mer komplicerat än den enkla linjära kopplingen mellan temperatur och CO2 som IPCC visar, till exempel i AR6 WG1 Figure 7.7.
Kritiken mot IPPC och ”konsensus” handlar om att man har förvanskat ett komplext klimatsystem till ett linjärt beroende av CO2. Därmed har man lämnat vetenskapen bakom sig.
Hur svarar du på inlägget du här citerade?
Du medger själv:
minskad solaktivitet
ökande GCR
vilket enligt mekanismen borde öka molnigheten och motverka uppvärmning
Men när observationerna inte följer den förväntade riktningen introduceras istället:
havströghet
cirkulationsskiften
återkopplingar
ickekinjära effekter
Och just ickelinjära processer var ju dessutom något du inte tog i beaktande, ironiskt nog, när du helt omotiverat skrev att uppvärmningen historiskt motsäger ökningen under ceresperioden där hela ditt snömos förutsatte just en linjäritet.
Men nu vill jag alltså bara veta det jag skrev i inlägget du besvarade här.
Du kommer naturligtvis aldrig att säga "den hypotes jag föreslår som alternativ till vetenskap är ofalsifierbar".
Vi får och kan bara dra den slutsatsen när du låtsats som att du inte ens förstår frågan och börjar adressera annat istället med dina vanliga okunniga attacker.