2026-05-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld

Citera
2026-05-14, 09:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
CS128: varför i hela friden går du in här när andra har sett kommande avsnitt men inte du. Du måste ju vara mycket väl medveten om att du löper stor risk att bli spoilad?

Jag har varit i denna tråd i många år och reglerna från moderator Dr King är läsbara och enkla för de som går in i denna tråd!

- VARFÖR kan inte trådare läsa, förstå OCH följa så enkla instruktioner som moderatorn skrivit? 🧐🙄😎

Mitt svar till Dig "Morris" är:
Jag vill som alla andra diskutera Robinson+Gränslandet och det gör jag fast jag liksom många andra har INTE - TV4 Play PLUS.
Citera
2026-05-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja

Citera
2026-05-14, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Hoppas verkligen inte att Jonas vinner, det hade varit för jävla förutsägbart och tråkigt. Precis samma som i Farmen i år, där den tråkigaste deltagaren vann.

Jag kände så tidigare men med anledning av hur alla beter sig så stiger han i värde för mig. Börjat bli trött på vuxna människor som skriker och gapar. Amadeus får gärna vinna för min del, verkar som en skön typ som tar livet med en nypa salt.
Citera
2026-05-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Jag kände så tidigare men med anledning av hur alla beter sig så stiger han i värde för mig. Börjat bli trött på vuxna människor som skriker och gapar. Amadeus får gärna vinna för min del, verkar som en skön typ som tar livet med en nypa salt.

Vi har problemet med ADHD i en allt stigande grad i samhället, och de har svårt att kontrollera sina känslor (Aza). Så de kommer också finnas i Robinson och skapa drama.

Sen har vi de högfunktionella autisterna med sina problem och som har svårt att tyda känslor och som behöver rutiner för att må bra. Så de kommer också finnas med i Robinson och skapa drama på sitt sätt. De kan också få starka känsloutbrott och de kommer också finnas i allt större utsträckning i vårt samhälle.

Och så finns de stackarna som har både ADHD och autism. Kan inte vara lätt.

Och sen har vi narcissisterna/de med narcissistiska drag som utgör en betydande andel av oss numera då vi lever i ett narcissistiskt samhälle där grandiositet och "att ta för sig" är ledorden idag. Och som understöds av de rådande värderingarna.

Allt vad samhället består av avspeglar sig i Robinson.
Senast redigerad av notlostintheworld 2026-05-14 kl. 09:58.
Citera
2026-05-14, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Nej, jag tänkte när de är tillbaka och hon ska återberätta för lägret så säger hon flera gånger (kanske även i torsdagens avsnitt?) att ”jag hade tyckte det vore bäst att vi tog den”, istället för att säga att ”jag var beredd att ta det då jag inte ville ge nån i min pakt den”.

Jag gillar Carro för det mesta men har flera gånger vänt lite på saker. Även det där om att Lasse var hotad, (tyckte väl inte ens han att han var) eller hur lag nord var sååå osportsliga när de petade Mensur.
nej hotad är nog ett starkt ord det var han inte men satt i ultimatum var han och caroline avslöjade det så örådet blev ju ändå ingen jätte överraskning.

Hur som helst gjorde de anra två tjejerna sonja och marie bort sig och ljög betydligt mera än henne oavsett, sa hon inte på förhandlingen i en synk hon hellre tar den själv än ger till någon i sin pakt?

Att de petade menssur verkar ju varit ett fel val om han nu fått lämna ändå
Citera
2026-05-14, 10:13
Medlem
Äcklas av hur vidrig och äcklig Aza är. Han är inte ens en halv man. Möjligtvis ett litet barn. Hans agerandet och uttalanden, korkad som få. Och sedan lyssnar han direkt på pappa Ola. Jäkla smuts.
Citera
2026-05-14, 10:33
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Källa på att Aza fick kicken från sitt jobb? Länk?
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aza-altonchi-fick-lamna-jobbet-hos-malmo-ff-efter-robinson/
Citera
2026-05-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Äcklas av hur vidrig och äcklig Aza är. Han är inte ens en halv man. Möjligtvis ett litet barn. Hans agerandet och uttalanden, korkad som få. Och sedan lyssnar han direkt på pappa Ola. Jäkla smuts.
Big up av ola att lösa biffen. Azas råttbeteende kommer straffar sig hårt snart
Citera
2026-05-14, 10:39
Medlem
Jävlar vad Ola fuska i balanstävlingen!!

Sen Aza, vilket vider till horunge han är
Citera
2026-05-14, 11:00
Medlem
Abelssuns avatar
Så trött på detta paktande hit och dit och "jag tillhör inte din pakt". Bullfittan Sonja har sjunkit rejält i mina ögon. Även Carro börjar gå mig på nerverna. Jag gillar Aza faktiskt, han står åtminstone för vad han tycker och vågar säga det rakt ut. Inget hycklande där!
Citera
2026-05-14, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Jag har inte sett amadeus vinna en enda individuell tävling än dock mycket snack och liten verkstad där, jag menar tom lasse har ju vunnit en individuell tävling och de skryter ungefär likadant.

Jonas får absolut inte vinna, hade du verkligen viljat se deltagare som är som honom och marie istället för bråk och drama menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in