Citat:
Det är slumpen som gör att man hamnar på Dumpen. Jag räknade på det. Se tidigare inlägg här (länk)!) och kom fram till att ca 3,3‰ av förövarna som förgriper sig på barn hamnar på Dumpen.
Citat:
Med tanke på hur mycket blåsväder det var sist som Dumpen tog in Impulskollen som underleverantör, så borde de ju ha ett starkt intresse att kunna tvätta sin byk ren genom att börja om på ny kula och visa upp en underleverantör som faktiskt har korrekt tillstånd från IVO.
Problemet här är att de inte utger dig för att själva ge vård utan köpa in tjänsten och betala behandling åt utsatta. Så de påstår sig bara göra 2 saker. Koppla ihop vårdare med vårdsökare. Samt betala notan.
Vilket är i linje med vad man får göra och svårare att kolla.
För då måste du veta vilka de anlitar för att kunna kolla om det finns giltiga tillstånd eller inte. Vilket AB ville göra i samband med sin granskning men fick inte underlag utav Dumpen för detta, vilket jag anser något suspekt. Istället för att ge den organisationen med resurser att granska och objektivt rapportera om hur de följer reglerna i ärendet gick Sara ut i sociala medier med "AB har efterfrågat detta, vilket vi enkelt kan ge dem. Men jag har beslutat att inte ge det till dem utan istället ge det till parter vi litar på" Eller något liknande. Tror jens gangman eller vad han heter nämndes. Vilket mer eller mindre lett till att det fortfarande finns en osäkerhet i det hela. Istället för att låta AB granska om de ändå har vitt mjöl i påsen. Ursäkten va något i stil med att Robert Aschberg var "läskig" och "Jobbig" att prata med i telefon och hon var rädd att de skulle ringa och skrämma läkarna.
Vilket är i linje med vad man får göra och svårare att kolla.
För då måste du veta vilka de anlitar för att kunna kolla om det finns giltiga tillstånd eller inte. Vilket AB ville göra i samband med sin granskning men fick inte underlag utav Dumpen för detta, vilket jag anser något suspekt. Istället för att ge den organisationen med resurser att granska och objektivt rapportera om hur de följer reglerna i ärendet gick Sara ut i sociala medier med "AB har efterfrågat detta, vilket vi enkelt kan ge dem. Men jag har beslutat att inte ge det till dem utan istället ge det till parter vi litar på" Eller något liknande. Tror jens gangman eller vad han heter nämndes. Vilket mer eller mindre lett till att det fortfarande finns en osäkerhet i det hela. Istället för att låta AB granska om de ändå har vitt mjöl i påsen. Ursäkten va något i stil med att Robert Aschberg var "läskig" och "Jobbig" att prata med i telefon och hon var rädd att de skulle ringa och skrämma läkarna.
Att Aschberg skulle skrämma en psykiatriläkare med rent mjöl i påsen tror jag inte på. De blir väl mordhotade varje dag av folk som tror att de är Napoleon och allt möjligt. De lär vara luttrade. Det finns inga ursäkter som håller. Dumpen mörkar och det kan bara bero på att de inte har rent mjöl i påsen.
Citat:
Man behöver ju inte ens köra och träffa någon fysiskt. De kan spela in ett samtal på zoom och lägga ut på nätet.
Det är synd att du inte känner någon fotograf som kan köra till honom och göra ett reportage. Om hans arbete och hur han ser på Dumpen.
Jag känner en bröllopsfotograf men han tyckte att det var lite långt att köra, men är otroligt empatisk för de uthängda och hur jobbigt de har det.
Jag känner en bröllopsfotograf men han tyckte att det var lite långt att köra, men är otroligt empatisk för de uthängda och hur jobbigt de har det.
Ja, vad tror du själv? Allt handlar om underhållningsvärde. Idag ska ju allt vara snuttifierat ned till en nivå som går att lägga ut på Tiktok.