2026-05-13, 19:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Nej, hon är väl bara rätt dålig på att förhandla och låser sig helt när inte deras förslag på ”rösta” var godkänt.

Tycker isåfall Carro spelar lika fult som tillbaka i lägret ”jag hade helst tagit den själv”. För nej, hon hade hellre tagit den än gett till Aza och Ola men helst ville hon ju att Jonas skulle ha den.
Hon menade väl av dem tre som var där, att hon inte var rädd för få den vilket är helt sant
Citera
2026-05-13, 19:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Carro börjar visa sitt rätta jag nu.
Springer och smyglyssnar i skogen och skvallrar vidare vad hon hörde dom andra säga.
Vid förhandlingen var hon fan iskall. Bättre än dom andra två tjejerna på det absolut. Men där såg jag den gamla pundaren komma fram... Streetsmart med stenhård blick. Medans dom andra bara kollade på timglaset orutinerad av dom andra två kan man tycka.
Marie är äldre än henne med satt tyst som en grönsak, sonja och marie är följare inte ledare
Citera
2026-05-13, 20:33
Medlem
F.d lag Syd beter sig som en kult och ska hela tiden förklara hur moraliskt överlägsna de är. De är alla tre riktigt obehagliga, speciellt Carro. Hon kom in som glad och trevlig, men den fasaden rök rätt fort.

Sonja tabbade sig rejält, men jag gissar på att hon drabbades av panik och dessutom inte är särskilt duktig på att förhandla. Hon verkar vara en go tjej. Carro var ju inte så medgörlig. Hon var väldigt snabb med att peka ut Sonja och sedan göra grimaser och himla med ögonen. Hon verkar gilla att bete sig som en tonåring..
Citera
2026-05-13, 20:38
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkasnass
F.d lag Syd beter sig som en kult och ska hela tiden förklara hur moraliskt överlägsna de är. De är alla tre riktigt obehagliga, speciellt Carro. Hon kom in som glad och trevlig, men den fasaden rök rätt fort.

Sonja tabbade sig rejält, men jag gissar på att hon drabbades av panik och dessutom inte är särskilt duktig på att förhandla. Hon verkar vara en go tjej. Carro var ju inte så medgörlig. Hon var väldigt snabb med att peka ut Sonja och sedan göra grimaser och himla med ögonen. Hon verkar gilla att bete sig som en tonåring..

Du påstår att Caroline skulle gjort saker som hon inte ens gjort samtidigt som du "missar" hur din goa Sonja betedde sig under och efter förhandlingen. Du kan aldrig ha hört talas om saklighet.
Citera
2026-05-13, 21:17
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkasnass

Varför i hela friden skulle Carro, som tillhör minoritet, vara medgörlig och gå med på att ge någon av de sina en nackdel?
Skulle agerat precis likadant.
Det enda rimliga hade varit att ge Jonas, som är det största hotet MOT ALLA och dessutom vunnit de senaste tävlingarna, nackdelen.

Hoppas verkligen inte att Jonas vinner, det hade varit för jävla förutsägbart och tråkigt. Precis samma som i Farmen i år, där den tråkigaste deltagaren vann.
Senast redigerad av farling 2026-05-13 kl. 21:20.
Citera
2026-05-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Instämmer 👌

Varför har du lagt detta under Spoilertagg??? 🤔😎

Dagens avsnitt har funnits sedan strax efter Midnatt kl 00:01 idag: på TV4 Play Onsdag 1e Maj.

Lite spoiler om torsdagen är det kanske ändå…

Jag gissar vi med plus har sett Robinsontävling också? Den som ni får imorgon. Då får vi ö-rådsavsnitt som ni får på söndag?
Citera
2026-05-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Hon menade väl av dem tre som var där, att hon inte var rädd för få den vilket är helt sant

Nej, jag tänkte när de är tillbaka och hon ska återberätta för lägret så säger hon flera gånger (kanske även i torsdagens avsnitt?) att ”jag hade tyckte det vore bäst att vi tog den”, istället för att säga att ”jag var beredd att ta det då jag inte ville ge nån i min pakt den”.

Jag gillar Carro för det mesta men har flera gånger vänt lite på saker. Även det där om att Lasse var hotad, (tyckte väl inte ens han att han var) eller hur lag nord var sååå osportsliga när de petade Mensur.
Citera
2026-05-13, 22:27
Medlem
Är det någon som vet var man kan hitta en sån keps som Iki har?
Citera
2026-05-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Du påstår att Caroline skulle gjort saker som hon inte ens gjort samtidigt som du "missar" hur din goa Sonja betedde sig under och efter förhandlingen. Du kan aldrig ha hört talas om saklighet.

Håller med dig. Sonja försökte ju skylla ifrån sig helt typ att dom 3 var överrens om att ta Lasse öhhh det var ju bara Sonja som sa hans namn. Feg och lömsk är hon en riktig orm sen blev hon rädd när Lasse blev förbannad och att dom skulle förlora hans röst .Om blickar kunnat döda hade Carro varit död som Sonja stirrade, såg helt psyko ut ju.
Citera
2026-05-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Är det någon som vet var man kan hitta en sån keps som Iki har?
Hahaha!
Citera
2026-05-13, 23:40
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det är inte säkert att Mensurs ryggproblem hade förvärrats om han stannat i Robinson. Det berodde mycket på liggunderlag etc. som fanns i Gränslandet så som jag förstod, vilket gjorde att en gammal skada förvärrades.

Det känns som att det var mycket bättre liggplats när t.ex. Ola byggde sådant.
Mensur hade kunnat hämtat något mjuk att ligga på, exempel många stora blad. Då hade det varit möjligt för hans rygg återhämta sig.

Om Mensur varit kvar och skulle lyckas ta sig in i Robinson, då kanske han skulle kunna spöa Jonas i tävlingar.
Citera
2026-05-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Chansningen? Det är ingen chansning att arbetsvägra. Det gör att man blir av med jobbet.

Huruvida Mensur inte fått ryggproblem om han fått fortsätta ligga sked med Ola, det får vi aldrig veta. Vänd på det, han kanske inte skulle sökt till Robinson med den ryggen.

Mensurs rygg var ju uppenbarligen bra när han kom. Melina däremot är ju helt oduglig även i toppform, hon borde verkligen inte ha sökt och skämt ut sig totalt samt förstört alla andra i hennes lags upplevelse.
Senast redigerad av torkskap1 2026-05-14 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in