2026-05-13, 12:22
Medlem
CS128s avatar
Azas och Olas tramsiga beteende mot Halil är både barnsligt och omoget. Halil har gjort som alla andra deltagare dvs paktat och försökte få Lasse att inte vara så godtrogen - tyvärr förstår fortfarande Lasse vare sig spelet eller att båda lagen/pakterna utnyttjar bara Lasses röst men "alla" vill samtidigt direkt efter att han gett sin röst också bli av med Lasse och likadant med Halil.

Halil är den enda som fattar (bortsett från Jonas) att Var och En -spelar för sig själva egentligen i Sammanslagningen. Alla andra fortsätter i samma gamla Syd- och Nordpakter. Det är det som spökar till det för Alla (utom för Halil & Jonas) i det sociala spelet

Sonja och Marie både ljuger om ö.k. på Spa't (vi har alla både sett och hört det i senaste avsnittet!) och fortsätter med sina korkade ursäkter. Jonas blev riktigt lack på Sonja's val vilket verkar chockera Sonja. Anar vi en spricka i deras Allians kanske? Jonas upphittade immunitet i bushen tror nog Sonja att hon ska få om ngn av S, J eller M kniper "den halva" imm.-halsbandet i tävlingen. Fast OM Sonja hamnar sist i tävlingen och får åka på utslagsduell och OM hon förlorar även där och Jonas vinner "halva imm.-halsbandet: VEM ger han imminiteten till DÅ tro?
Marie eller Lasse eller Halil? 🤔😎

Ola och Aza - sitter fast i hederskodex som t ex "hålla ord" och "ta i hand på". Det fungerar oftast i privatlivet men absolut INTE i en Tävling som Robinson. Det är deras dilemma som gör att de kommer att bli utröstade till slut tror jag
Senast redigerad av CS128 2026-05-13 kl. 12:27.
Citera
2026-05-13, 12:22
Medlem
Får man gissa utfall?

Jag har en känsla att de kommer vända och att Olas gäng får övertaget nu efter utslagskampen. Kanske är så att Sonja förlorar.

Det brukar alltid bli en vändning och sett till sociala medier så har forna lag Syd varit väldigt aktiva på sociala medier och hängt mycket med varandra. Känns som någon i gänget tog hem det. Det är min gissning iaf
Citera
2026-05-13, 13:00
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Att Ola tror att handslag är en magisk genväg som gör att man inte blir lurad är så sjukt fånigt.

Ola, även Lasse är från en tid när ett handslag betydde något, en slags kvittens på att man var eniga.

Förstår att ungomar inte förstår värdet i ett handslag.
Citera
2026-05-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Ola, även Lasse är från en tid när ett handslag betydde något, en slags kvittens på att man var eniga.

Förstår att ungomar inte förstår värdet i ett handslag.

Lova att inte kolla amerikanska eller Australienska survivor.

Men du förstår att spelet går ut på paktande och att man ibland inte kan säga vad man ska göra innan örådet då det finns hemliga immuniteter och annat?

Det låter som mina barn som när de leker kull och helt plötsligt uppfinner fredad plats när de är nära att åka fast
Citera
2026-05-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och gör de inte det så är det ju ens eget beslut att säga upp sig för att vara med i Robinson. Finns väl ingen som inte får ledigt från ett jobb, bara drar och så när de kommer hem har de fått sparken.

Och ja, Mensur hamnade där han hamnade pga att de var usla. Men han hade ju ändå åkt hem även om han inte hade varit i Gränslandet. Det är ju ännu bara två så fått lämna mot sin vilja om jag räknat rätt. Och bara en av dem från ett lag där Melina varit med. Och det var killen från Milano vad han nu hette, och han brände ju sina chanser helt på egen hand.

Det vet jag inte, om det finns någon som hoppas än i det sista att få behålla jobbet och tar den chansningen.

Mensur hamnade där för att Melina var usel, och ett lag är inte bättre än dess svagaste länk. Det är inte säkert att Mensurs ryggproblem hade förvärrats om han stannat i Robinson. Det berodde mycket på liggunderlag etc. som fanns i Gränslandet så som jag förstod, vilket gjorde att en gammal skada förvärrades.

Det känns som att det var mycket bättre liggplats när t.ex. Ola byggde sådant.

Oavsett hur få eller många som fått lämna pga Melina så är det utan tvekan så att hon försämrade och förstörde för laget.
Citera
2026-05-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det vet jag inte, om det finns någon som hoppas än i det sista att få behålla jobbet och tar den chansningen.

Mensur hamnade där för att Melina var usel, och ett lag är inte bättre än dess svagaste länk. Det är inte säkert att Mensurs ryggproblem hade förvärrats om han stannat i Robinson. Det berodde mycket på liggunderlag etc. som fanns i Gränslandet så som jag förstod, vilket gjorde att en gammal skada förvärrades.

Det känns som att det var mycket bättre liggplats när t.ex. Ola byggde sådant.

Oavsett hur få eller många som fått lämna pga Melina så är det utan tvekan så att hon försämrade och förstörde för laget.
Chansningen? Det är ingen chansning att arbetsvägra. Det gör att man blir av med jobbet.

Huruvida Mensur inte fått ryggproblem om han fått fortsätta ligga sked med Ola, det får vi aldrig veta. Vänd på det, han kanske inte skulle sökt till Robinson med den ryggen.
Citera
2026-05-13, 15:46
Medlem
Citera
2026-05-13, 16:51
Avstängd
Citat:
Det kan mycket väl vara så att produktionen blåste upp problemet med Lasse. Just nu verkar det ju iaf vara hyfsat bra mellan Lasse, Jonas och Sonja, trots Sonjas beslut på förhandlingen.

Och att du inte anser att Ola, Aza och Carro är exakt lika tighta som Jonas och Sonja visar väl bara att du har dålig koll.

Och nej, att skriva halal istället för Halil (har du inga versaler på ditt tangentbord?) är helt obegripligt. Är det någon form av skämt och imorgon kommer du skriva öla istället för Ola?
Ja dumma produktion som fixade så det såg ut som sonja valde lassse fick en nackdel, samma dumma produktion som fick din look a like melina se ut som handikappad.

Dumma rasistiska manliga vita heterosexuella män produktion

Nej dina kvinnliga kollegor gjorde det dem är bäst på, sabbade för andra och sig själva, riktiga ynkryggar som inte vågade ta nackdelen själva, ganska lika dig i övrigt med
Senast redigerad av Rumpollon 2026-05-13 kl. 16:55.
Citera
2026-05-13, 16:57
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Azas och Olas tramsiga beteende mot Halil är både barnsligt och omoget. Halil har gjort som alla andra deltagare dvs paktat och försökte få Lasse att inte vara så godtrogen - tyvärr förstår fortfarande Lasse vare sig spelet eller att båda lagen/pakterna utnyttjar bara Lasses röst men "alla" vill samtidigt direkt efter att han gett sin röst också bli av med Lasse och likadant med Halil.

Halil är den enda som fattar (bortsett från Jonas) att Var och En -spelar för sig själva egentligen i Sammanslagningen. Alla andra fortsätter i samma gamla Syd- och Nordpakter. Det är det som spökar till det för Alla (utom för Halil & Jonas) i det sociala spelet

Sonja och Marie både ljuger om ö.k. på Spa't (vi har alla både sett och hört det i senaste avsnittet!) och fortsätter med sina korkade ursäkter. Jonas blev riktigt lack på Sonja's val vilket verkar chockera Sonja. Anar vi en spricka i deras Allians kanske? Jonas upphittade immunitet i bushen tror nog Sonja att hon ska få om ngn av S, J eller M kniper "den halva" imm.-halsbandet i tävlingen. Fast OM Sonja hamnar sist i tävlingen och får åka på utslagsduell och OM hon förlorar även där och Jonas vinner "halva imm.-halsbandet: VEM ger han imminiteten till DÅ tro?
Marie eller Lasse eller Halil? 🤔😎

Ola och Aza - sitter fast i hederskodex som t ex "hålla ord" och "ta i hand på". Det fungerar oftast i privatlivet men absolut INTE i en Tävling som Robinson. Det är deras dilemma som gör att de kommer att bli utröstade till slut tror jag

Aldrig i livet att store egoisten Jonas skulle ge bort en immunitet. Han sa ju själv att han hoppas vinna halsbandet till det ena Örådet och att han skulle använda den hemliga till Örådet därefter så var han i final.
Citera
2026-05-13, 17:00
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Får man gissa utfall?

Jag har en känsla att de kommer vända och att Olas gäng får övertaget nu efter utslagskampen. Kanske är så att Sonja förlorar.

Det brukar alltid bli en vändning och sett till sociala medier så har forna lag Syd varit väldigt aktiva på sociala medier och hängt mycket med varandra. Känns som någon i gänget tog hem det. Det är min gissning iaf

Gud vad kul om någon från Syd vinner, håller tummarna.
Citera
2026-05-13, 17:33
Avstängd
Citat:
Huruvida de tog någon eller några i hand är ointressant. De har givetvis båda två lovat lag nord att rösta på Aza, vilket de ju också gjorde utan att Jonas eller Sonja blev förvånade. Och Ola kan knappast ha någon koll på vilka Lasse och Halil skakat han med.

Så den grundläggande situation du helt missar är att vi har två stycken spelare som lovat två olika pakter att rösta med dem. Utfallet är därför på förhand givet, de har ljugit för det ena laget, frågan är bara vilket. Och jag är helt säker på att Ola hade tyckt att det varit OK att de ljög för Jonas och Sonja, men nu tjurar han för att de blåste honom.

Vad gäller mina kvinnliga favoriter så gissar du rätt mycket fel. Jag gillade Lema bäst av årets kvinnliga deltagare. Sedan har jag gillat Sonja men hon gjorde bort sig på SPA-förhandlingen så hellre Marie än Sonja om det nu ska vara en kvinnlig vinnare i år.
Nej jag vet ni feminister inte är så mycket för hålla löften med tillhörande handslag, men vi övriga dödliga är det.
Citera
2026-05-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Instämmer 👌

Varför har du lagt detta under Spoilertagg??? 🤔😎

Dagens avsnitt har funnits sedan strax efter Midnatt kl 00:01 idag: på TV4 Play Onsdag 1e Maj.

Oj haha har inte koll på när plus blir tillgängligt för andra, körde better safe than sorry...

När fan kommer nya avsnitten då, är det söndag igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in