2026-05-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hon borde veta många saker mycket bättre än hon verkar. jag gissar att hon mår jävligt dåligt och pga det använder narkotika, samt tar en massa dumma beslut. Viss manipuleringsförmåga till trots går det ju inte bra för henne.

Hon har egentligen nått sin berömda botten, men verkar oförmögen att bromsa. Vad händer efter mandatperioden? Tidig pension där hon snortar sönder snoken om dagarna?
Citera
2026-05-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Tror inte heller att hon har så många faktiskt, osäkert om hon ens har någon, men att just bara öppna truten och svara ärligt på frågor hade uppfattats något sympatiskt, mer ön att ljuga eller inte svara alls iaf. Fast att just göra det-öppna truten alltså, kanske kräver visst mått av någon sympatisk sida..så då föll den möjligheten kanske bort.

Hon hade kunnat välja att erkänna sitt missbruk direkt och kanske fått lite sympatier och förhoppningsvis hjälp att bli av med missbruket. Men hon väljer att ljuga och dessutom sitta kvar på sin riksdagsplats och sen rösta ihop med MP. Totalt förkastligt beteende.
Citera
2026-05-13, 16:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
I FUP:en framkommer att de gjorde först gjorde två utandningstester för att mäta eventuell alkoholpåverkan, som dock inte kunde användas på grund av alkohol i munnen. Därför togs ett blodprov istället, som visade precis under gränsen.

Man får intrycket av att hon på något sätt kan ha jäklats med apparaturen för att vinna tid och hinna bränna lite mer. Är detta något som är känt? Hur gör folk då detta - tar ett par droppar handsprit i munnen innan de blåser?
Nu kanske någon redan svarat på detta. Men för att göra ett blåstest krävs att du blåser en viss mängd luft i drägerb. Kvinnor med liten lungvolym har ofta svårt att lyckas. Detta lär sig alkisar fort att härma. Alla alkisar har alltid väldigt liten lungvolym. De puffar till en sekund och det är allt de orkar med säger de. Detta för att många lata poliser inte orkar ta med personen till stationen. Och orkar polisen då hinner du åtminstone nyjtra till lite under färden...
Citera
2026-05-13, 16:09
Medlem
Jag har otroligt svårt att ta in att hon är 55 år ?!
Hon ser för fan ut som typ 29 !
Citera
2026-05-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Har hon åkt fast tidigare menar du?

Helt klart. Runt kollegor och chefer som märkt av hennes beteende. Det är otroligt svårt att bruka kokain och hålla det dolt. Det går.. men är uppenbarligen något Katja inte klarar av med tanke på hennes gränslösa beteende.

Om vi antar att hon knarkat sedan 90-talet så snackar vi 30 år av drogbruk. Klart som fan att folk har märkt av hennes beteende. Men hon har knappast behandlats på samma sätt som oss vanliga knegare.
Citera
Medlem
Citat:
Hon hade kunnat välja att erkänna sitt missbruk direkt och kanske fått lite sympatier och förhoppningsvis hjälp att bli av med missbruket. Men hon väljer att ljuga och dessutom sitta kvar på sin riksdagsplats och sen rösta ihop med MP. Totalt förkastligt beteende.

Hon röstade ihop med sitt nya parti, Sverige Sverige eller va det heter. kan SD värva en pundare kan dom, tänkte dom kanske.

Lustigt att SD stöttade henne hela vägen ut och fortsatte låter henne ljuga ut i sina medier.

Men verkligen konstigt att hon fortsätter ljuga. Hade hon bara knipit käften hade hon antagligen vunnit sympati bara på det. För att inte tala om att rakryggat erkänna.
Citera
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Det "nya partiet" består av två personer som kommit in på SD-mandat, inte MP-mandat.
Här är politikerna i Katjas nya parti:
https://ambitionsverige.se/politiker/
Citera
2026-05-13, 16:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjolnirr
Borde väl vara extremt svårt att försöka krångla sig ur hårtesterna? Förstår inte att hon fortsätter neka när det finns svart på vitt att hon brukat eller missbrukat diverse preparat under en lång tid.
"Hårtest" är ett ord som plötsligt fick en helt ny innebörd.

Tänk att Katja får sitta i riksdagen med sitt knarkbalsamerade hår utan åtgärd.
Citera
2026-05-13, 16:14
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
"Hårtest" är ett ord som plötsligt fick en helt ny innebörd.

Tänk att Katja får sitta i riksdagen med sitt knarkbalsamerade hår utan åtgärd.
Nu glömmer du ju att hon inte är misstänkt än!
Tills våran kunniga trådexpert förkunnar att hon blivit misstänkt så får vi se henne som oskyldig!
Citera
2026-05-13, 16:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Jag avstår från att kommentera bilderna på "politikerna" då det lätt skulle kunna bli lyteskomik.

Varför saknas Katja på hemsidan?

"Katja Nyberg, fokusområde: Narkotikalagstiftning och mediareglering."
Citera
2026-05-13, 16:17
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har du såklart rätt i men det är också det som är problemet. Det finns inget annat land i världen där det är så stigmatiserande att ertappas med att ha knarkat. Denna oförlåtliga dödssynd att som vuxen inta ett ämne som staten bestämt är olagligt. Rattfyllan, som jag anser är där fokus ska ligga, blir sekundär och överskuggas helt av ”missbrukar-Katja” som intagit både ladd, E och amfetamin senaste året.

Jag förstår att det är lockande att driva med en gammal rejvsnut som nu trampat i klaveret men grundproblemet är fortfarande Sveriges lagar kring vissa substanser som är helt bisarra. Jag klandrar inte Katja för att hon spelar dum och kommer med dåliga bortförklaringar. Att låtsas ångra sig och ”gråta ut” i media har vi sett kändisar göra hundra gånger och det är lika patetiskt varje gång.

Jag längtar efter den dagen då nån kändis bara kan stå för sitt festknarkande fullt ut och vägrar spela med i cirkusen. Men det får man väl inte säga i det här jävla landet.

Jag håller med dig, har man trampat där en gång så glömmer folk aldrig. Eller, "de normala" glömmer aldrig. Tycker dock det är skillnad på det här smutset, för det är inte hennes knarkande som är värst det är hur hon har sett ner på, behandlat och lagstiftat emot just det som hon i smyg själv hållit på med. "Jag är bättre än alla andra" och det där hycklandet är det som är så jävla motbjudande.
Att stå och lipa och dra snyfthistorier om barndom osv hade hon inte behövt göra, ingen annan heller, för precis som du säger tycker jag också det är motbjudande och löjligt. Det hade räckt att bara stått för det, rent och rakt. inget mer.
Citera
2026-05-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred

Oj, det var värst. Elsa har tydligen fått ihop lite folk, det visste jag inte. De har dock inga invalda mandat i riksdagen och därmed ingen legitimitet att manipulera majoritetsförhållandena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in