Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Det har du såklart rätt i men det är också det som är problemet. Det finns inget annat land i världen där det är så stigmatiserande att ertappas med att ha knarkat. Denna oförlåtliga dödssynd att som vuxen inta ett ämne som staten bestämt är olagligt. Rattfyllan, som jag anser är där fokus ska ligga, blir sekundär och överskuggas helt av ”missbrukar-Katja” som intagit både ladd, E och amfetamin senaste året.
Jag förstår att det är lockande att driva med en gammal rejvsnut som nu trampat i klaveret men grundproblemet är fortfarande Sveriges lagar kring vissa substanser som är helt bisarra. Jag klandrar inte Katja för att hon spelar dum och kommer med dåliga bortförklaringar. Att låtsas ångra sig och ”gråta ut” i media har vi sett kändisar göra hundra gånger och det är lika patetiskt varje gång.
Jag längtar efter den dagen då nån kändis bara kan stå för sitt festknarkande fullt ut och vägrar spela med i cirkusen. Men det får man väl inte säga i det här jävla landet.
Jag håller med dig, har man trampat där en gång så glömmer folk aldrig. Eller, "de normala" glömmer aldrig. Tycker dock det är skillnad på det här smutset, för det är inte hennes knarkande som är värst det är hur hon har sett ner på, behandlat och lagstiftat emot just det som hon i smyg själv hållit på med. "Jag är bättre än alla andra" och det där hycklandet är det som är så jävla motbjudande.
Att stå och lipa och dra snyfthistorier om barndom osv hade hon inte behövt göra, ingen annan heller, för precis som du säger tycker jag också det är motbjudande och löjligt. Det hade räckt att bara stått för det, rent och rakt. inget mer.