2026-05-13, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Intressant frågeställning hur försäkringsbolaget ställer sig till omständigheterna här. Bensoylekgonin må klassas som narkotika rent juridiskt, men det är de facto inte en aktiv drog. Man blir inte drogpåverkad av bensoylekgonin. Och alkoholen var laglig.

Min gissning är att försäkringsbolagen inte ställer sig på sin försäkringstagares sida utan, som vanligt, ser sin egen klient som en motpart och säger - Drogpåverkad.

Min personliga gissning är att hon somnade vid ratten.
Otroligt att du bara trummar på. Dina personliga gissningar är helt ointressanta med tanke på hur mycket konstigt du skrivit i tråden och då ofta utan att gissa utan istället skrivit saker som om de vore absoluta sanningar.

Katja har varit med om en singelolycka och blir efter denna av med körkortet. Rätt eller fel, detta påverkar självklart ett försäkringsbolags inställning till sin kunds (klient är inte rätt ord) rätt till ersättning. Nu står hon dessutom åtalad för rattfylleri och skulle hon bli dömd för det brottet är det helt ointressant vad du skriver om besnoylekgonin. Då kommer det finnas en dom som slår fast att hon kört rattfull och då kommer ju försäkringsbolaget givetvis fatta sina beslut utifrån den domen. Det enda intressanta är väl ifall hon skulle frias men det ändrar ju ändå inte på faktumet att hon varit med om en singelolycka samt blivit av med körkortet efter den olyckan.

Och vad menar du med att försäkringsbolagen skulle ställa sig på sin försäkringstagares sida? Man har ett avtal med sitt försäkringsbolag. Man betalar en avgift och får för det ett visst skydd. Försäkringsbolagen betalar dagligen ut enorma summor till oss försäkringstagare. Och det är ju en självklarhet att man då som försäkringsbolag måste titta på vartenda försäkringsärende med kritiska ögon. Har en kund rätt till pengar eller ej? Det är vad det handlar om, försäkringsbolagen är inte vare sig våra motståndare eller bundsförvanter. Om de sedan skulle betala ut större summor än de behöver så skulle det medföra högra premier för alla andra kunder.

Istället för att skriva 17 nya inlägg varje dag där du skriver saker som "som jag skrev direkt" eller "som jag sagt hela tiden" kan du väl titta lite på de inlägg där folk undrar hur du ställer dig till diverse saker som du de facto har skrivit tidigare. T ex om vad som skulle förvaras i förråd i Uppsala och annat trams. Eller bara låta bli att skriva i tråden.
Citera
2026-05-13, 06:44
Medlem
mjolnirrs avatar
Borde väl vara extremt svårt att försöka krångla sig ur hårtesterna? Förstår inte att hon fortsätter neka när det finns svart på vitt att hon brukat eller missbrukat diverse preparat under en lång tid.
Citera
2026-05-13, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjolnirr
Borde väl vara extremt svårt att försöka krångla sig ur hårtesterna? Förstår inte att hon fortsätter neka när det finns svart på vitt att hon brukat eller missbrukat diverse preparat under en lång tid.
Inte svårt o förstå varför hon neka, rättssystemet tar lång tid, undertiden får hon sitta i riksdagshuset o ta in 75500kr i grundlön varje månad, gå tillbaka till polis lär inte fungera med tanke på som hänt, samt hon får runt hälften i lön ifall hon skulle gå tillbaka.

Det är inte svårt o förstå varför vi har rekord många vildar i riksdagen som får sitta bestämma om sveriges framtid fast detta inte representera folkets röster mer.
Får man denna lön o kan fortsätta sitta kvar, varför avgå?

Vi ser övriga partier försvara vildarnas rätt med näbbar o klor.
Senast redigerad av hjorten16 2026-05-13 kl. 07:00.
Citera
2026-05-13, 07:04
Medlem
Citat:

Hon gör en "Ola Lindholm".
Neka, neka, neka,
trots all bevis.
Väl börjat neka, så är det svårt att sluta.
Trasslar in sig mer och mer.
Citera
2026-05-13, 07:13
Medlem
mjolnirrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Inte svårt o förstå varför hon neka, rättssystemet tar lång tid, undertiden får hon sitta i riksdagshuset o ta in 75500kr i grundlön varje månad, gå tillbaka till polis lär inte fungera med tanke på som hänt, samt hon får runt hälften i lön ifall hon skulle gå tillbaka.

Det är inte svårt o förstå varför vi har rekord många vildar i riksdagen som får sitta bestämma om sveriges framtid fast detta inte representera folkets röster mer.
Får man denna lön o kan fortsätta sitta kvar, varför avgå?

Vi ser övriga partier försvara vildarnas rätt med näbbar o klor.

Nu menar jag ju i rättegången.
Citera
2026-05-13, 07:17
Medlem
Citat:
Nu menar jag ju i rättegången.
Finns inget som hindrar regeringen från att sätta en som är i väntan på rättegång för brott i karantän under tiden, (ha full lön o sitta någonannanstans)mer konstigt man låter en misstänkt brottsling få starta ett eget parti under tiden o rösta om sveriges framtid medans man väntar på rättegången.

Bara genom detta gör SD helt rätt, mer sjukt av andra partier o låta detta ske.
Citera
2026-05-13, 07:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Det värsta straffet är inte alltid det som lagen utmäter, det värsta straffet kan vara det som drabbar i form av social exkludering, socialt förakt, statusförlust och annat som för en människa är långt värre än tex inlåsning. Lägg sen till att försöka få ett jobb, partner, öht alla sammanhang där man träffar andra människor-där lär man inte få det lättare för att man hållit käft för att tjäna några månader. I alla ”normala” sammanhang hade hon vunnit på det och setts med andra ögon om hon varit ärlig och följsam i systemet och inte betett sig som en översittare som jävlas och ljuger.
Hon hade tjänat på att öppna truten, visat några sympatiska sidor och kanske fått komma in i värmen igen så småningom.

Det har du såklart rätt i men det är också det som är problemet. Det finns inget annat land i världen där det är så stigmatiserande att ertappas med att ha knarkat. Denna oförlåtliga dödssynd att som vuxen inta ett ämne som staten bestämt är olagligt. Rattfyllan, som jag anser är där fokus ska ligga, blir sekundär och överskuggas helt av ”missbrukar-Katja” som intagit både ladd, E och amfetamin senaste året.

Jag förstår att det är lockande att driva med en gammal rejvsnut som nu trampat i klaveret men grundproblemet är fortfarande Sveriges lagar kring vissa substanser som är helt bisarra. Jag klandrar inte Katja för att hon spelar dum och kommer med dåliga bortförklaringar. Att låtsas ångra sig och ”gråta ut” i media har vi sett kändisar göra hundra gånger och det är lika patetiskt varje gång.

Jag längtar efter den dagen då nån kändis bara kan stå för sitt festknarkande fullt ut och vägrar spela med i cirkusen. Men det får man väl inte säga i det här jävla landet.
Citera
2026-05-13, 07:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det handlar om vad folket har rösta på, känns som även jag får byta o rösta på SD för första gången just att man tar upp såna här saker jag inte visste ens existera, på alla andra arbetsplatser runt om i landet plockas personen bort från beslutande ställning medans man utreds för brott men inte i riksdagen, mycket sjukt system man har.

Jo, men nu är det ju skillnad på att vara anställd respektive att vara folkvald riksdagsledamot.
Citera
2026-05-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Ja, allt tyder på att det omhändertogs på plats, orsaken var "tydliga tecken på påverkan av alkohol eller andra ämnen".

Citat:
Katja har inga person röster för att byta till ett eget parti, folk rösta på SD. att man sedan kan sitta kvar som vilde o stata eget parti är ett hot mot demokratin o dessa bör kastas ut. för uppenbart kan dessa påverka besluten som röstas igenom som påverka folket.

SD gör helt rätt nu, ställer sig på folkets sida, hindrar att vildar från påverka röstningsystemet.

Det är inte olagligt för vildar att rösta som dom vill. Inte heller är det olagligt att rösta mot sitt parti även om man förmodligen blir illa omtyckt av partiledningen. Många i riksdagen har ju sagt att det i praktiken är ledningen som bestämmer.

Att SD inte höll sig till överenskommelsen om kvittning är ju däremot anmärkningsvärt. Har dom nu kastat ut sina medlemmar så får dom väl skylla sig själva när dom saknar majoritet.

Sen får man faktiskt köra bil med under 0.2 promille och någon aktiv substans av narkotika har inte påvisats så varför drog dom lappen från början? Normalt när man blåser i testaren på plats får man negativt om det ligger under 0.2 och då skulle de inte gått vidare. Jag försvarar i sig inte KN, men är man under 0.2 så ska man få behålla körkortet.
Citera
2026-05-13, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag längtar efter den dagen då nån kändis bara kan stå för sitt festknarkande fullt ut och vägrar spela med i cirkusen. Men det får man väl inte säga i det här jävla landet.

Ja, helst någon riktigt folkkär person... Typ Rickard Sjöberg.
Citera
2026-05-13, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har du såklart rätt i men det är också det som är problemet. Det finns inget annat land i världen där det är så stigmatiserande att ertappas med att ha knarkat. Denna oförlåtliga dödssynd att som vuxen inta ett ämne som staten bestämt är olagligt. Rattfyllan, som jag anser är där fokus ska ligga, blir sekundär och överskuggas helt av ”missbrukar-Katja” som intagit både ladd, E och amfetamin senaste året.

Jag förstår att det är lockande att driva med en gammal rejvsnut som nu trampat i klaveret men grundproblemet är fortfarande Sveriges lagar kring vissa substanser som är helt bisarra. Jag klandrar inte Katja för att hon spelar dum och kommer med dåliga bortförklaringar. Att låtsas ångra sig och ”gråta ut” i media har vi sett kändisar göra hundra gånger och det är lika patetiskt varje gång.

Det är väl mer att Katja och hennes parti suttit och klubbat igenom en massa övervakningslagar och använt gängen som förevändning.

När det sen visar sig att Katja själv stöttar gängen och sysslar med allsköns brottslighet så sticker det i ögonen på folk.
Citera
2026-05-13, 07:58
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankamin

Sen får man faktiskt köra bil med under 0.2 promille och någon aktiv substans av narkotika har inte påvisats så varför drog dom lappen från början? Normalt när man blåser i testaren på plats får man negativt om det ligger under 0.2 och då skulle de inte gått vidare. Jag försvarar i sig inte KN, men är man under 0.2 så ska man få behålla körkortet.
Hon blåste positivt på plats, de plockade in henne för blodprov och medan de väntade på läkaren så började hon snorta inne på arresten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in