2026-05-13, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
För att polisen har både utbildning och erfarenhet som de flesta civilister saknar, när det gäller att se tecken på narkotikaanvändande, rimligtvis. För en normal naiv civilist som antagligen själv också hamnat i ett något uppjagat tillstånd efter att vara först till en olycksplats, så blir det rimliga antagandet att personen som krockat kanske beter sig lite märkligt pga chocken - istället för att göra antagandet att det märkliga beteendet är vad som orsakat krocken. Vittnet säger inte att Katja inte luktar alkohol, bara att han inte känt att hon gör det. Vi har ingen aning om hur nära varandra de stod.

Polisernas iakttagelser visade sig sedan vara korrekta. Katja hade alkohol i blodet, hade knarkat i närtid, och hade kokain i väskan. Detta är utrett mer långtgående än vad som är rimligt att begära.

Det fanns ingen råtta, räv eller enhörning. Det fanns ingen kombucha. Åklagaren har gjort ett gediget arbete.

Det hela är en efterhandskonstruktion från polisens sida, det här helt uppenbart. De säger nämligen också själva att de enbart tog in henne på stationen pga alkohol. Det var först när det upptäcktes att de hade glömt frånta henne hennes tillhörigheter och en nytillkommen polis såg henne rota runt i sin väska som de började undersöka vad hon hade rotat efter, och först då de fann narkotikan uppstod misstanke om mer än alkohol och eventuell eftersupning. Allt det där finns i FUPen.
Citera
2026-05-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Hade varit rätt intressant att höra vilka hon dragit en lina med inne på riksdagens toaletter.

Benjamin Doza?

Mest sannolikt är det Amanda Lind & co.
Citera
2026-05-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
En enkel killgissning som stöds av delar av det som jag läst från förundersökningen.

Hon betedde sig jävligt märkligt helt enkelt. Fattar jag det rätt ska hon agerat nervöst och vägrat blåsa bl a. Ett beteende som skriker "jag är skyldig" helt enkelt. Ett beteende som hon sedan fortsatt med hela tiden sedan denna trafikolycka och dess följder kommit allmänheten till känna. Att hon inte luktade alkohol saknar ju helt betydelse om man börjar slingra sig som en metmask när det ska till att blåsas. Vilket ju är en jävla standardgrej vid en singelolycka.

Som polis borde hon veta att poliser är fel folk att bråka med om blåsning, å andra sidan manipulerade hon in handväskan med knark i cellen med motiveringen att hon behövde utföra sin hudvård, så manipulera kan hon uppenbart.
Citera
2026-05-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
2 månaders fängelse för det är väl inte orimligt? Drograttfylleri måste väl vara värre än rattfylla? Ostraffad sedan tidigare tror jag dock förmildrar.
Jag hittar inte på. Kör man med narkotika i blodet och det inte skett någon vårdslös körning eller olycka så döms man enligt praxis till 50 dagsböter. Man får aldrig fängelse för det om det är endast det. Katja hade däremot ett innehav på fängelsenivå.
Citera
2026-05-13, 14:11
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Drevet är löjligt
Som om hon hade haft ihjäl någon

Absolut inte löjligt. Är det någon som suttit i riksdagen som gjort något värre?

Alltså, fd polis, med i SD ordning och reda och hårdare tag mot kriminella. Hon ertappad med snortrör och en påse med vittpulver, kör bil påverkad och istället för att ta sitt straff och erkänna så nekar hon in i det sista. Behåller sin lön i riksdagen som vilde. Som vi skattebetalare betalar för. Vänd på det hade Katja tagit en knegare med snortrör och vitt pulver i bilen, hade hon låtit den bilisten passera vidare när hon var polis.

Dags för SD att komma med förslag att visar man bristande vandel så blir man av med plats och lön i riksdagen.
Citera
2026-05-13, 14:14
Medlem
Citat:
En enkel killgissning som stöds av delar av det som jag läst från förundersökningen.

Hon betedde sig jävligt märkligt helt enkelt. Fattar jag det rätt ska hon agerat nervöst och vägrat blåsa bl a. Ett beteende som skriker "jag är skyldig" helt enkelt. Ett beteende som hon sedan fortsatt med hela tiden sedan denna trafikolycka och dess följder kommit allmänheten till känna. Att hon inte luktade alkohol saknar ju helt betydelse om man börjar slingra sig som en metmask när det ska till att blåsas. Vilket ju är en jävla standardgrej vid en singelolycka.

Hennes irrationella beteende är också helt förenligt med någon som är chockad, så som man kan bli efter att ha varit med om en trafikolycka, så som så gott som alla blir i större eller mindre utrsträckning efter att ha varit med om en olycka. Precis så som det första vittnet på plats konstaterade.
Det är också märkligt, men det är det ingen i tråden som talar om eftersom alla här bara är helt inställda på att bara hitta fel hos Katja och att ingen annan kan ha gjort något fel, men det är att polisen inte på något enda sätt tar upp eller tycks visa någon som helst föreståelse för eller hänsyn till att en person som precis varit med om en sådan här olycka faktiskt, med stor sannolik, har råkat ut för en chock av någon grad.
Citera
2026-05-13, 14:15
Medlem
Magictrixs avatar
Hon har en son som är 22 och heter... Viking och spelar hockey med Minnesota i NHL. Har hon fler barn?
Citera
2026-05-13, 14:17
Medlem
Citat:
Och så är du ute och cyklar igen.

Det är klart att åklagaren inte uppskattar polisens misstag men dessa kan inte lastas åklagaren.

Så är du ute och cyklar igen. Det är helt otroligt hur sanslöst låg nivå det är på läsförståelsen hos vissa av er här på flashback.

Trots att jag inte någonstans har lastat åklagaren för polisens misstag, så är det det enda du lyckas få för dig att jag har gjort. Missförstår du precis allting till vardags också?
Du får kanske läsa mitt inlägg igen, hela inlägget, och försöka förstå vad det faktiskt står däri!
Citera
2026-05-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Mest sannolikt är det Amanda Lind & co.

En intressant teori, förvisso, men innan vi undersöker saken vidare är det viktigt att notera att det finns offentliga bevis för drogspår i toaletterna på flera politiska partiers kontor, såsom Liberalerna, Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet och analyser har dock avslöjat förekomsten av kokain, såväl som spår av amfetamin och ecstasy, i delar av riksdagshuset, och i fallet med turken Benjamin Doza är hypotesen inte så långsökt.
Citera
2026-05-13, 14:20
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
I Sverige är brottet att vara påtänd i sverige
Nej.

Varför fortsätter du att skylta med din okunskap när svaret bara är en googling bort?
Citera
2026-05-13, 14:37
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja självklart är det skillnad på Katja och Kenta i Vita Bergen men i grunden är det inte Katjas festknarkande som är problemet utan Sveriges bisarra narkotikalagar.

Nej, i detta fallet är felet att Katja knarkat. För oavsett narkotikalagar ska inte en politiker i hennes ställning syssla med det.

Och nu när vi har dessa lagar är fan det minsta vi medborgare kan göra att förvänta oss att lagstiftarna själva följer dom lagar dom stiftar åt oss medborgare.
Citera
2026-05-13, 14:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag är av åsikten att det ska vara strikt förbjudet att drogtesta någon över huvud taget FÖRUTOM om ett eventuellt positivt drogtest gjorde att du äventyrat andra människors liv (tex om du framfört ett fordon full eller beng). Det är en fruktansvärd kränkning av den personliga integriteten och ska inte få göras godtyckligt och lättvindigt.

Folk som vill ha fler drogtester i samhället är fascister och hatar individuell frihet.

Med det sagt var det såklart rätt att drogtesta Katja då snuten misstänkte rattfylla. Däremot var det helt fel att ta hårprov för att kolla eventuellt drogintag för flera månader sen.

Ok - man kan väl ha olika uppfattningar om det där - och vi är redan kontrollerade på många olika sätt.

Vårt utbyte här nu passar bättre i en annan tråd, så det blir bara dumt om jag försöker mig på lite filosofi, som kanske ändå inte är värd något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in