Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Men vad yrar du om?
Ifall jag får beviljad ledighet i typ 5 veckor, då får jag det. Företaget får då ”acceptera” att jag senare dyker upp med namn och titel i TV4. Detta kan man inte göra ett skit åt.
Om de å andra sidan inte beviljar ledigheten (ingen har rätt till 5 veckor sammanhängande semester) så får jag såklart sparken om jag skiter i deras avslag och drar ändå. Det kallas arbetsvägran.
Man får inte sparka någon för att den fånar sig på TV.
Och igen då för tusende gången.
- Vad går Robinson ut på?
- Vilka har tvingats lämna pga Melina?
Det är ju det jag menade, att företaget inte alltid måste bevilja ledigheten.
Robinson går ut på att vinna, och ha så mycket energi som möjligt till slutet så att man orkar att vinna. Det går ju givetvis inte med en sådan som förstörde så många veckor som Melina.
Att Melina var så usel i tävlingar ledde väl t.ex. till att det andra laget fick möjlighet att skicka Mensur till Gränslandet?
Och indirekt att behöva dras med Melina så länge ledde ju till att laget blev slutkört och haft slut på energi, aldrig några matvinster etc. som gjort att snöbollen bara rullat sig större och större medans det andra laget fick mer och mer kraft och därmed vann mer och mer eftersom de inte hade någon handikappad kärring att behöva gå ut på kissrast med.