2026-05-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjouffff
Eg är det nog mer att jag vill ha sex överhuvudtaget och det blir det nog bara om han kan utöva sin sadism. Eg är jag inte så mkt masochist alls så problemet är i grunden - inget sex på flera år mer än enstaka tillfällen

Vi har pratat om det många gånger. Han säger att han vill ha sex/ska ta initiativ men det händer aldrig. Jag föreslår saker, han säger ja, händer inget.

Jag TROR (eftersom man aldrig kan få ekas svar och många "vet ej") att det inte ger så mycket. Vaniljsex för en sadist? Förstår om inget lockar honom....
Tror dina sexuella krav stressar honom och därför sexet inte sker så ofta
Citera
2026-05-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är väldigt normalt att sexlusten förändras över tid och speciellt kanske efter en längre tid. Då är det inte lika spännande längre. För min del blir det fel om man ska forcera fram hur det var för 9 år sedan när det inte är så längre. Kanske är din "kravlista" ett problem i sig? För mig är det så. Jag tycker att det är ganska avtändande när kvinnor ställer krav i sängen. Jag vill hellre att det ska flyta på naturligt, ingen kravspecifikation, tack.

Det är sant, jag förväntar mig dock mer sex än 1 gång var 6e månad i ett förhållande! Förväntar mig verkligen inte ens en gång i veckan.
Det kan ligga något i det med krav. Jag kräver eg inget spec jag vill förutom att få orgasm - oftast - vilket jag fixar själv. Men, jag är ganska känslig/rädd för sexuella saker så ja det finns kanske inte ett naturligt flow där utan ofta blir jag nervös, rädd, fegar ur saker lite. Men det är för att jag blivit skadad mkt förr så jag sätter gränser snabbt. Vilket funkar dåligt med en sadist. Men, jag är över detta! Och vill förändra saker framåt nu - det är det jag inte vet hur man gör :/
Citera
2026-05-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Tror dina sexuella krav stressar honom och därför sexet inte sker så ofta

Vad menar du med krav specifikt? Säga att jag vill ha ett sexliv?
Vi har sex kanske 1 gång var 6e månad på mitt initiativ. Lågkrav tycker ju jag...
Citera
2026-05-13, 11:55
Medlem
Citat:
Det är sant, jag förväntar mig dock mer sex än 1 gång var 6e månad i ett förhållande! Förväntar mig verkligen inte ens en gång i veckan.
Det kan ligga något i det med krav. Jag kräver eg inget spec jag vill förutom att få orgasm - oftast - vilket jag fixar själv. Men, jag är ganska känslig/rädd för sexuella saker så ja det finns kanske inte ett naturligt flow där utan ofta blir jag nervös, rädd, fegar ur saker lite. Men det är för att jag blivit skadad mkt förr så jag sätter gränser snabbt. Vilket funkar dåligt med en sadist. Men, jag är över detta! Och vill förändra saker framåt nu - det är det jag inte vet hur man gör :/
Alla är väl olika men för mig funkar det bäst om man har en charmig harmoni och riktig kärlek. Det inkluderar att man respekterar varandra högt och förstår varandra, inte klagar eller ställer krav. När den harmonin infinner sig brukar sex komma helt naturligt.
Citera
2026-05-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Det är betydligt svårare att förlika sig med sin sadism, än vad det är att förlika sig med sin masochism. Speciellt i dagens klimat. Det mer eller mindre tävlas i masochism. Och så pyser sadismen upp på de mest fega sätt.

Han behöver i så fall släppa fram hatet och sadismen inom sig. Du får nog dock räkna med att det kommer att påverka eran relation i övrigt.

Och frågan är om du vill detta, om du nu inte är masochistisk? Kanske har du en ådra av sadism, som påverkar eran dynamik också?

Kanske behöver ni helt enkelt erkänna åtminstone först för er själva, sedan inför varandra, båda era sidor…

Intressant svar!
Hm, jag vet inte riktigt.
Jag tror jag har svårt med det. Han vill kanske vara sadist/dominant i alla områden?
Han var mer så när vi träffades. Sadist sexuellt, ganska egoistisk på alla områden och hård. Han känner typ väldigt lite empati ens. Han har väl iom vårt förhållande fått ändra på sig en del, han säger han älskar mig och inte vill jag ska fara illa och han vill inte vara dålig.
Och ja jag är lite masochist, kanske mer sexuellt undergiven än direkt masochist, vet ej!

Skulle beskriva det som att jag gillar det han gillar och vill göra det för honom även om det gör ont. Är det masochism? 😊 Vill mer än allt att han ska njuta och på min bekostnad är det ännu bättre helt enkelt.
Kanske en sadistisk ådra då jag skulle tända på att skada någon tjej för hans njutnings skull?
Citera
2026-05-13, 12:10
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Intressant svar!
Hm, jag vet inte riktigt.
Jag tror jag har svårt med det. Han vill kanske vara sadist/dominant i alla områden?
Han var mer så när vi träffades. Sadist sexuellt, ganska egoistisk på alla områden och hård. Han känner typ väldigt lite empati ens. Han har väl iom vårt förhållande fått ändra på sig en del, han säger han älskar mig och inte vill jag ska fara illa och han vill inte vara dålig.
Och ja jag är lite masochist, kanske mer sexuellt undergiven än direkt masochist, vet ej!

Skulle beskriva det som att jag gillar det han gillar och vill göra det för honom även om det gör ont. Är det masochism? 😊 Vill mer än allt att han ska njuta och på min bekostnad är det ännu bättre helt enkelt.
Kanske en sadistisk ådra då jag skulle tända på att skada någon tjej för hans njutnings skull?
Ja, det kan vara så. Det är också troligt att han kommer i kontakt med en undergiven/masochistisk sida också.

Jag tror däremot att jag kan förstå honom mera nu. Du verkar inte vara undergiven/masochistisk, så sett att DU gillar det, utan du gör det för någon annan, för honom, även om du inte gillar det själv. Det är något annat det.

Det är självutplåning.

Och det är väldigt sällan upphetsande, och det bör du nog vara glad för att din man inte tycker heller.

Jag är frank med dig, men jag vill inte hymla. Jag känner med dig. Önskar dig och din man lycka till.
Citera
2026-05-13, 12:24
Medlem
Belters avatar
Citat:

Har försökt prata med honom om sexet men han vill knappt erkänna han är sadist. Men han har sagt han är det och i början var han det mkt men tror pga mina gränser så blev det tråkigt för honom.

Om vi rör varandra ens lite får han stånd men tar inte vidare initiativ! Hjälp!
Madonna-hora komplex?
Citera
2026-05-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ja, det kan vara så. Det är också troligt att han kommer i kontakt med en undergiven/masochistisk sida också.

Jag tror däremot att jag kan förstå honom mera nu. Du verkar inte vara undergiven/masochistisk, så sett att DU gillar det, utan du gör det för någon annan, för honom, även om du inte gillar det själv. Det är något annat det.

Det är självutplåning.

Och det är väldigt sällan upphetsande, och det bör du nog vara glad för att din man inte tycker heller.

Jag är frank med dig, men jag vill inte hymla. Jag känner med dig. Önskar dig och din man lycka till.

Uppskattar ärliga svar!
Dock så tänder jag ju på det så då är det väl inte självutplåning? 🙃
Citera
2026-05-13, 12:51
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Uppskattar ärliga svar!
Dock så tänder jag ju på det så då är det väl inte självutplåning? 🙃
Förlåt, då missförstod jag dig. Ber om ursäkt. Kanske är det så att du är villig att gå längre i det, än vad han är. Kanske han är rädd för att han inte vet var han har dig?

Jag bara gissar nu, jag kan nog tyvärr inte vara mycket mer hjälpsam. Men om det nu skulle vara så, så kanske du kan fråga honom? Och diskutera gränser, sexuella gränser, men utanför ett sexuellt sammanhang.
Citera
2026-05-13, 12:55
Medlem
Han har inget intresse
Citera
2026-05-13, 13:12
Medlem
Citat:
Förlåt, då missförstod jag dig. Ber om ursäkt. Kanske är det så att du är villig att gå längre i det, än vad han är. Kanske han är rädd för att han inte vet var han har dig?

Jag bara gissar nu, jag kan nog tyvärr inte vara mycket mer hjälpsam. Men om det nu skulle vara så, så kanske du kan fråga honom? Och diskutera gränser, sexuella gränser, men utanför ett sexuellt sammanhang.

Bra poäng, han har faktiskt sagt att han är orolig för att det ska bli problem typ att han ska skada mig eller jag ska bli ledsen eller vi ska bli ovänner osv. Som han nämnt ibland. Kanske är så att det, även om det känns tydligt för mig, inte är det för båda.
Får fundera på det och hur man kan prata om det!
Citera
2026-05-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Han har inget intresse

Utveckla gärna varför du tänker så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto