2026-05-13, 10:54
Medlem
Hej!

Jag är en kvinna som levt ihop med en man i typ 10 år.
Han är sadist sexuellt, vilket är tydligt, men han verkar inte gilla det och känner väl att det känns fel. Jag är masochist men varit instabil kring sex så det har knappast hjälpt. Det är dock längesen och jag vill verkligen vi ska kunna leva ut detta ihop.

Hur ska jag få "igång" honom?
Ibland har vi sex en gång sen tar han inte initiativ igen... inbillar mig för att sexet är tråkigt, men han vill inte leva ut det heller?

Försöker vara undergiven, föreslå saker diskret, provat ta initiativ direkt - jag vet inte vad som kan funka/trigga honom?
Jag är sexuell masochist (ej extremt alls, undergiven och lite rädd generellt också).

Har försökt prata med honom om sexet men han vill knappt erkänna han är sadist. Men han har sagt han är det och i början var han det mkt men tror pga mina gränser så blev det tråkigt för honom.

Om vi rör varandra ens lite får han stånd men tar inte vidare initiativ! Hjälp!
Citera
2026-05-13, 10:59
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Jag kommer osökt att tänka på den gamla historien:
Masochisten: – Slå mig!
Sadisten: – Nä!
Med det sagt har jag egentligen inget annat råd än att du talar rent ut med honom om saken. Du kanske är rädd att det dödar spänningen er emellan men vad har du för val?
Citera
2026-05-13, 11:08
Medlem
Eg är det nog mer att jag vill ha sex överhuvudtaget och det blir det nog bara om han kan utöva sin sadism. Eg är jag inte så mkt masochist alls så problemet är i grunden - inget sex på flera år mer än enstaka tillfällen

Vi har pratat om det många gånger. Han säger att han vill ha sex/ska ta initiativ men det händer aldrig. Jag föreslår saker, han säger ja, händer inget.

Jag TROR (eftersom man aldrig kan få ekas svar och många "vet ej") att det inte ger så mycket. Vaniljsex för en sadist? Förstår om inget lockar honom....
Citera
2026-05-13, 11:08
Avstängd
Sadist? Vill du att han boxar dig? Isåfall slå till honom först med en örfil så vaknar djävulen o honom.
Citera
2026-05-13, 11:16
Moderator
evilhoneys avatar
Prata med honom rakt ut, undvik hintar och hoppas att han ska nappa. Kan du inte prata så skriv till honom och börja kommunikationen så.
Citera
2026-05-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Prata med honom rakt ut, undvik hintar och hoppas att han ska nappa. Kan du inte prata så skriv till honom och börja kommunikationen så.

Vi har pratat om det i flera år dessvärre! Han säger han vill ha sex men sen händer inget, han har svårt att medge att han är sadist - säger det ibland och ibland inte.
Tror inte han kan/vågar släppa loss = tråkigt sex = blir inget initiativ till sex alls!
Vi är väldigt nära på alla sätt men sex har han svårt att prata om/förstå sig själv/verkligen berätta vad han vill etc.
Det är totalt stopp när man försöker
Citera
2026-05-13, 11:30
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjouffff
Vi har pratat om det i flera år dessvärre! Han säger han vill ha sex men sen händer inget, han har svårt att medge att han är sadist - säger det ibland och ibland inte.
Tror inte han kan/vågar släppa loss = tråkigt sex = blir inget initiativ till sex alls!
Vi är väldigt nära på alla sätt men sex har han svårt att prata om/förstå sig själv/verkligen berätta vad han vill etc.
Det är totalt stopp när man försöker
Sjukt tråkigt sits. Själv tror jag ju att det är svårt att tvinga fram sex och lust om det inte finns där naturligt eller inte blir nån förändring även efter att ha försökt så länge.
Citera
2026-05-13, 11:34
Medlem
Tänkte faktiskt föreslå samma sak.
En örfil och hon kommer att bli straffklullad så det står härliga till!

Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Sadist? Vill du att han boxar dig? Isåfall slå till honom först med en örfil så vaknar djävulen o honom.
Citera
2026-05-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Sjukt tråkigt sits. Själv tror jag ju att det är svårt att tvinga fram sex och lust om det inte finns där naturligt eller inte blir nån förändring även efter att ha försökt så länge.

Vad gör man då?

Lust verkar finnas. Om jag rör vid honom lite sexuellt typ får han stånd omgående så lust finns väl?
Därför tror jag något hindrar?

Har föreslagit att jag kan suga av honom när han vill, behöver inte ha fokus på mig alls. Han säger han vill, vi gör det typ en gång kanske sen tar han inte upp det igen? Och innan du säger något - jag är absolut inte dålig på det 😂 han får köra på som han vill.

Frågade igår varför han inte sagt han vill igen, hans svar "det är väl egoistiskt" och liknande. Jag sa "nej såklart inte, jag vill ju?". Sen hände inget mer... förstår inte!
Citera
2026-05-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Tänkte faktiskt föreslå samma sak.
En örfil och hon kommer att bli straffklullad så det står härliga till!

Det vågar jag fan inte 🥲
Citera
2026-05-13, 11:39
Medlem
jcockers avatar
Det är betydligt svårare att förlika sig med sin sadism, än vad det är att förlika sig med sin masochism. Speciellt i dagens klimat. Det mer eller mindre tävlas i masochism. Och så pyser sadismen upp på de mest fega sätt.

Han behöver i så fall släppa fram hatet och sadismen inom sig. Du får nog dock räkna med att det kommer att påverka eran relation i övrigt.

Och frågan är om du vill detta, om du nu inte är masochistisk? Kanske har du en ådra av sadism, som påverkar eran dynamik också?

Kanske behöver ni helt enkelt erkänna åtminstone först för er själva, sedan inför varandra, båda era sidor…
Citera
2026-05-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjouffff
Hej!

Jag är en kvinna som levt ihop med en man i typ 10 år.
Han är sadist sexuellt, vilket är tydligt, men han verkar inte gilla det och känner väl att det känns fel. Jag är masochist men varit instabil kring sex så det har knappast hjälpt. Det är dock längesen och jag vill verkligen vi ska kunna leva ut detta ihop.

Hur ska jag få "igång" honom?
Ibland har vi sex en gång sen tar han inte initiativ igen... inbillar mig för att sexet är tråkigt, men han vill inte leva ut det heller?

Försöker vara undergiven, föreslå saker diskret, provat ta initiativ direkt - jag vet inte vad som kan funka/trigga honom?
Jag är sexuell masochist (ej extremt alls, undergiven och lite rädd generellt också).

Har försökt prata med honom om sexet men han vill knappt erkänna han är sadist. Men han har sagt han är det och i början var han det mkt men tror pga mina gränser så blev det tråkigt för honom.

Om vi rör varandra ens lite får han stånd men tar inte vidare initiativ! Hjälp!
Det är väldigt normalt att sexlusten förändras över tid och speciellt kanske efter en längre tid. Då är det inte lika spännande längre. För min del blir det fel om man ska forcera fram hur det var för 9 år sedan när det inte är så längre. Kanske är din "kravlista" ett problem i sig? För mig är det så. Jag tycker att det är ganska avtändande när kvinnor ställer krav i sängen. Jag vill hellre att det ska flyta på naturligt, ingen kravspecifikation, tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in