2026-05-12, 19:42
Medlem
Järnbrist?
Stress eller "oroliga moment" i luften?
Träna och slappna av.
Trigga endorfinerna och dopaminerna.
Hitta på något nytt utanför den normala ramen av livet...
Citera
2026-05-12, 19:53
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Ja, vissa dagar är man aktiv som en iller på tjack men det kompenseras sedan av 3 dagar som man inte ens orkar klä på sig. Lite ojämnt emellanåt.
Lovar en själv att i morgon, då jävlar stänger jag datorn kl 08:30 och går ut.... Jo tjena. Sitter hela dagen ändå, vilar i soffan... Vädret är ju sådär inte så bra. Kanske det påverkar en aning.
Hög igenkänning.
Citera
2026-05-12, 19:57
Medlem
Vad man ska göra för att bli mer aktiv dagligen vettetusan. Man pysslar ju lite här och där och man får i stort vara nöjd med det.
Träning 3 ggr vecka, sen lite middag på helger emellanåt.
Men just vardagarna känner jag att man nästan slösar bort. Men det kanske bara är bekvämlig lathet som man ska prisa.
Är räkningarna betalda, barn glad, bilen tankad, huset i ordning ja då kan man ju få vila lite eller mycket. Vem ska bestämma?
Citera
2026-05-12, 20:27
Medlem
Träna regelbundet och ta en hög dos vitamin D, minst 50ug.
Citera
2026-05-12, 20:38
Medlem
Havregryn valnötter mjölk grädde blåbär och sötningsmedel
En energiboost prova
Citera
2026-05-12, 21:09
Medlem
dude2ks avatar
Tänd en fet spliff och bara ta det lugnt.
Citera
2026-05-12, 21:56
Medlem
Du vaknar vid en tid andra äter middag. Där har du ett problem. Skaffa ett jobb, så du måste kliva upp på morgnarna. Då kan du sova på nätterna.
Citera
2026-05-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Springer du till läkaren så fort du känner dig lite trött nån dag?
Nu var det ju inte mej frågan handlade om...

Den jag svarade sa han har sådana dagar VARJE DAG, att han var trött varje dag alltså.

Då är det ju något fel, man bör söka läkare, eller?
Citera
2026-05-13, 10:13
Medlem
Kleiners avatar
Hur kommer det sig? Är alla dagar så, eller bara ibland? Har dagen igår varit mental påfrestande? Det är bra om du kan hitta en koppling till orsaken (det finns alltid en orsak till det), så du nästa gång är förbered på det.

Jag tycker du ska vila och tillåta dig själv återhämtning. Ha inte dåligt samvete över det. Varför ska du tvinga dig själv till att ha mer energi när kroppen försöker signalera att den behöver vila?

Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej!
Jag vaknade trött idag och orkar verkligen inte göra något, så jag ligger bara kvar i sängen med laptopen. Sov dåligt i natt och känner mig helt urlakad. Orkar inte gå ut eller göra något annat heller.

Har ni några tips på hur man kan få tillbaka lite energi när man känner sig såhär? Eller är det bara att vila som gäller?

Tacksam för svar!
Citera
2026-05-13, 10:16
Medlem
bomhulls avatar
Ta en snabb promenad och få lite dagsljus i ansiktet och gör det varje dag👌så ska du se att allt blir bättre sakta men säkert
Citera
2026-05-13, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Hur kommer det sig? Är alla dagar så, eller bara ibland? Har dagen igår varit mental påfrestande? Det är bra om du kan hitta en koppling till orsaken (det finns alltid en orsak till det), så du nästa gång är förbered på det.

Jag tycker du ska vila och tillåta dig själv återhämtning. Ha inte dåligt samvete över det. Varför ska du tvinga dig själv till att ha mer energi när kroppen försöker signalera att den behöver vila?
Det är så ibland. Jag vet inte varför det är så.
Citera
2026-05-13, 11:58
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej!
Jag vaknade trött idag och orkar verkligen inte göra något, så jag ligger bara kvar i sängen med laptopen. Sov dåligt i natt och känner mig helt urlakad. Orkar inte gå ut eller göra något annat heller.

Har ni några tips på hur man kan få tillbaka lite energi när man känner sig såhär? Eller är det bara att vila som gäller?

Tacksam för svar!
Nu skrev du detta igår. Men du kanske har en tröttdag idag också ..
Hur som helst. Ta tillvara på chilltiden. Kolla på Förrädarna, eller varför inte Spökjakt via laptopen? Oerhört underhållande. Det senare är faktiskt bra trots att Jockiboi medverkar.

Annars kan du ta en kall dusch och sen gå ut på rask promend. Eller putsa fönstrerna? Det var säkert länge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in