2026-05-13, 10:55
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och jag har haft en spökupplevelse - inte tror jag på spöken bara för det...

Förstår att det är jobbigt att du inte kan lita på dig själv och dina upplevelser.
Citera
2026-05-13, 11:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christianseance
Du förstår inte ordet bevis eller hur detta ämnet har hanterats.
Jodå, jag förstår vad bevis är. Och jag förstår att de saknas för det du påstår.

Citat:
Visst har vi redan gått igenom detta? Vi är som repiga skivor som hakat upp sig, otroligt omständigt att läsa om så varför är du ens här och skriver om du är så klar med din uppfattning. Den får du ha. Testa att låt oss andra som vill diskutera detta skriva utan att du ska lägga dig i?
Du pratar strunt - det är uppenbart att du inte alls vill diskutera något eftersom du konstant avfärdar alla som ifrågasätter dig. Du vill möjligtvis ha lite raggmunkar från likatänkande, men kom inte och ljug om att du bill diskutera.

Citat:
Det är en samlad bedömning efter att ha levt nära ämnet och dess personer i olika befattningar, haft upplevelser, med mera. Kan inte ärligt tänka mig en bättre hypotes som passar bättre men du får gärna försöka övertyga mig.
Se nästa inlägg här nedanför angående "haft upplevelser".

Citat:
Att det här bara rör sig om misstag, suddiga bilder och träskgas håller inte.
Varför håller det inte? Det har ju hållit väldigt många gånger tidigare trots att folk varit lika övertygade som du verkar vara.
Citera
2026-05-13, 11:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förstår att det är jobbigt att du inte kan lita på dig själv och dina upplevelser.
Inte ett dugg jobbigt - det handlar om att inse att våra sinnen kan spela oss spratt - precis som man kan få en deja-vu-upplevelse och liknande så kan hjärnan spinna loss på andra sätt, feltolka, missuppfatta och till och med inbilla sig saker.
Citera
2026-05-13, 11:46
Medlem
christianseances avatar
Jag är mycket öppen för andras åsikter och feedback, läs roadmap på min sida uap.solutions t ex, och jag vill visst diskutera vettiga spörsmål, kolla in de senaste trådarna i ufologi subforumet t ex. Så redan där visar du att du inte har koll / skriver goja.

Det jag inte är intresserad av är upprepade invändningar från dig som jag redan svarat på. Men som man säger; man kan bara förklara men inte förstå åt någon annan.
Citera
2026-05-13, 11:50
Medlem
christianseances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inte ett dugg jobbigt - det handlar om att inse att våra sinnen kan spela oss spratt - precis som man kan få en deja-vu-upplevelse och liknande så kan hjärnan spinna loss på andra sätt, feltolka, missuppfatta och till och med inbilla sig saker.

Så kan ske också givetvis, men din logik brister när du drar dig till att allt konstigt är det bara för att det finns vissa konstiga upplevelser som förklaras med prosaiska saker och missförstånd. Jag tyckte du skrev att du haft en spökupplevelse och inte en inbillningsupplevelse först. Men givetvis, nu ändrar du dig och är otydlig som vanligt.
Citera
2026-05-13, 11:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag är mycket öppen för andras åsikter och feedback, läs roadmap på min sida uap.solutions t ex, och jag vill visst diskutera vettiga spörsmål, kolla in de senaste trådarna i ufologi subforumet t ex. Så redan där visar du att du inte har koll / skriver goja.

Det jag inte är intresserad av är upprepade invändningar från dig som jag redan svarat på. Men som man säger; man kan bara förklara men inte förstå åt någon annan.

Vad bra, då förstår du att det inte utgör bevis att en grupp (amerikaner, högt uppsatta, kineser, samhällets bottenskikt, piloter, präster, filosofer - whatever) människor säger att de tror/vet/tycker det finns bevis - eller att ett antal klipp vi inte kan tyda helt säkert heller utgör bevis för något paranormalt/övernaturlligt/utomjordiskt eller ens fantastiskt.
Citera
2026-05-13, 11:58
Medlem
Som jag ser det vore det dåliga nyheter. Om några aliens har rest hit från ett annat solsystem då har de en teknik som är extremt överlägsen oss. Då har vi ingen chans om de vill ta våra resurser och liv. Be careful what you wish for.
Citera
2026-05-13, 12:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så kan ske också givetvis, men din logik brister när du drar dig till att allt konstigt är det bara för att det finns vissa konstiga upplevelser som förklaras med prosaiska saker och missförstånd.
Jag har inte påstått att allt konstigt är missförstånd - det finns så mycket mer som kan få oss på fel väg. Och det finns förstås kanske sådant vi helt enkelt inte förstår än - som utomjordiska besök, andar eller annat liknande - men det betyder ju inte att vi kan säga att det finns bevis, eller att det har en viss procentuell sannolikhet..

Citat:
Jag tyckte du skrev att du haft en spökupplevelse och inte en inbillningsupplevelse först. Men givetvis, nu ändrar du dig och är otydlig som vanligt.
Jag har inte ändrat mig - jag hade en tydlig spökupplevelse i ungdomen. Låg på ett hotellrum och försökte sova när tre barn kom in i rummet utan att dörren öppnades - lätt transparenta och helt ljudlösa var de. Varje gång jag blinkade/blundade och öppnade ögonen igen så upprepades det - de kom in och tog några steg mot mig tills jag blinkade igen. Extremt obehagligt men efter att jag lugnat ner mig lite insåg jag att det sannolikt var en hallucination - jag var utmattad och hjärnan spökade mer än några spöken eller hur man ska uttrycka det. Då försvann de.
Citera
2026-05-13, 12:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Som jag ser det vore det dåliga nyheter. Om några aliens har rest hit från ett annat solsystem då har de en teknik som är extremt överlägsen oss. Då har vi ingen chans om de vill ta våra resurser och liv. Be careful what you wish for.

Å andra sidan - om ens en bråkdel av alla påstådda observationer av sådan teknik stämmer så är de ju uppenbart helt harmlösa - alternativt fredliga. Annars borde de väl ha gjort sina dirty deeds för länge sen..
Citera
2026-05-13, 13:28
Medlem
Citat:
Det där gäller allt. Bevisa vad du åt till frukost igår? Titta här! Hmm ser ut som ett AI-foto det där du nej det tror jag inte på.

Varför har vi så lätt att komma överens om andra saker som hundratusentals personer varit med om (ja, så många UFO-rapporter finns det) men så blir det ett problem just när det gäller tefat, tic tacs osv

Jo pga en 80 årig psykologisk påverkanskampanj från CIA & co
Logiken i att något som besitter teknologin att färdas sinnessjuka avstånd för att besöka oss och sedan krascha i öknen eller bli tillfångatagna av en primitiv art som människan haltar en aning.

Vem som helst får anse sig ha sett dessa UFO's hur mycket denne vill, det gör dock inte UFO-existens till fakta som vissa skrikhalsar vill göra gällande.
Citera
2026-05-13, 13:35
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Det spelar ingen roll hur mycket du skriker, dina egna upplevelser går inte att återskapa och bevisa, lika lite som bibeln bevisar guds existens. Du kan lika gärna påstå att du sett jultomten, fattar du inte det?

Du är förståndshandikappad antar jag. Om tre personer ser samma sak samtidigt är det ingen hallucination.

Jämförelsen mellan bibeln och ufos är bara löjlig och visar vilken tramsnivå du står på.

Om bibeln innehållit mängder med filmer på gud hade jämförelsen varit hållbar. Nu är den inte det.
Citera
2026-05-13, 13:42
Medlem
TwoThousands avatar
Varför står det UFOn det borde stå demoner där istället, vilka amatörer borde rätta dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in