2026-05-12, 10:36
Medlem
👍
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Verkligen. Ska lära sin mamma hur ett äktenskap ska fungera. Själv är hon singel och barnlös,förmodligen för evigt.
"Född i PWs fälla" schysst av B att uttrycka sig så. Skulle väl vara nått skämt,men är hon 12år?
B skulle vara en vanlig fattig knegare,boendes i nån liten hyreslägenhet,med 8 följare på Instagram hon inte föddes i Ws familj.
Citera
2026-05-12, 10:39
Medlem
Hon vet, alla ggr! Men det är tufft att inse vad man klivit in i, då är det lättare att stoppa huvudet i sanden. I alla fall ett tag tills det har fått ramla på plats. Sedan är det lättare att ta tag i det, och det tror jag hon kommer att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Ja verkligen noll respekt för sin mamma, men i senaste avsnittet såg man att Pernilla sa ifrån på sitt sätt. Pernilla sitter ju i synk och berör det många ser men så kommer förnekelsen och hon försöker vrida på det Bauer sagt till att han nog menade något annat.

Bauer vill alltså att hon ska röra honom mer, för HAN behöver det. Det ska komma spontant och när Pernilla säger att hon tycker att dom har närhet så är det inte på det sätt HAN önskar. För HAN vill verkligen känna att hon vill det lika mycket som han och inte bara gör det för att citat ” pleasa honom”

Pernilla borde fatta att det blir inte bättre än så här, vad hon än gör så kommer han aldrig känna sig nöjd. Det är lätt att sen missa hur han stolt i rösten säger inför Bianca när hon imponeras av att han fortfarande stannat kvar i förhållandet att han varit på väg att lämna 2-3 gånger.

Pernilla lever verkligen i förnekelse, tyvärr. Hur var det nu, sa han inte också i ett program att han är henne trogen. Som om det skulle vara något beundransvärt i ett äktenskap som går in på sitt andra år
Citera
2026-05-12, 15:58
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Håller helt med.

Ann Söderlund och Sanna Lundell gick hårt åt Bauer i deras senaste podd ” Inte din morsa” Blev förvånade att någon så öppet vågade vara så kritisk men är det någon tänker jag som numera kan det här med röda flaggor så är det dom, särskilt Sanna. Även Bianca fick kritik för att hon gång på gång slänger sin mamma under bussen och aldrig tar hennes parti samtidigt som Bianca 30+ verkar ha väldigt svårt för att frigöra sig från sin mamma. Dom påminde också om att Biancas pappa faktiskt en gång i tiden blivit dömd för att ha misshandlat hennes mamma.

Jag tycker också att Bianca borde tagga ned i sin kritik mot hennes egen mamma man hör aldrig Pernillas söner gå på som Bianca gör.

Lyssnade på deras podd nu och de har ju helt rätt. Klart det är ”ett långsamt farväl” PW har helt klart genomskådat vad C är för en figur.
Citera
2026-05-12, 16:15
Medlem
Pernilla har lagt ut detta ”skämtet” på sin Instagram idag….
Börjar hon se mönstret med sitt hm….monster…?

https://www.instagram.com/reel/DX7Knuit0Y3/?utm_source=ig_web_copy_link
Citera
2026-05-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daiwa
Pernilla har lagt ut detta ”skämtet” på sin Instagram idag….
Börjar hon se mönstret med sitt hm….monster…?

https://www.instagram.com/reel/DX7Knuit0Y3/?utm_source=ig_web_copy_link

Pikar i all ära men visst känns det som att hon försöker tysta ner stormen litet nu genom att som vanligt skämta bort det. Detta blåstes upp till orimliga proportioner så ett tag kändes det som att allt spårade ur. Ja CB beter sig illa...Ja PW beter sig också illa. Kaka söker maka.. man får det man förtjänar osv.
Nu tror jag mest att delar av detta är iscensatt av produktionen, kanske pga sjunkande tittarsiffror mm. Säsongsavslut och dom vi ha garanterade tittare till hösten igen, Allsången vill ha publik . Stormen blåste över och lugnet på Lidingö har åter lagt sig med gnäll, surgubbar och tjafs...slutet gott allting gott!
Carpe Diem 😁🤪😜
Citera
2026-05-13, 12:28
Medlem
Katten1227s avatar
Jag undrar allvarligt om Pernilla är korkad eller inte.

När jag hörde att hon skulle sitta i panelen i Masked Singer trodde jag att det var lyteskomik...ungefär som när Janne Josefsson och Cecilia Frode fick vara med i flera säsonger av Alla mot alla bara för att de var så dåliga. De bjöd helt enkelt publiken på ett gott skratt.

Men i Masked Singer har Pernilla varit överlägset bäst, och hon resonerar sig också logiskt fram till svaret genom att analysera ledtrådarna.

I WV däremot verkar hon för det mesta helt borta. Jag tänker t.ex. på en incident i säsong 1 när hon fotade sig när hon satt på toaletten och skulle skicka till en väninna. Sedan hör Benjamin av sig och säger att fotot ligger ute till allmän beskådan på My Story...till råga på eländet hade hon också hållit kameran upp och ner och inte insett det...det känns om en typisk grej som PW gör. Sedan fnittrar hon bara åt det. Så jag får inte riktigt ihop det.

Christina Schollin är en annan svårtolkad person. Hon kan ju rimligtvis inte vara dum om hon tagit sig igenom Dramatens elevskola och varit en av Sveriges bästa skådespelare i decennier. Å andra sidan framstår hon inte som något geni i WV, snarare som en diva i säsong 1 och en virrig tant i säsong 19 (jag har bara sett de två säsongerna hittills). Bianca antyder också ofta att hennes mormor behöver stå i fokus för uppmärksamheten.

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när Pernilla och Christian hade en romantisk dejt i växthuset på sin tvååriga bröllopsdag och CS ringer. Pernilla säger "Vi har en romantisk dejt här med anledning av vår tvååriga bröllopsdag", men CS bara fortsätter prata och man riktigt ser hur CB blir argare och argare. Det är klart att CS måste känna sig ensam som änka efter 67 års äktenskap, men det känns mest pinsamt när hon ramlar in objuden till Pernillas fest och meddelar att hon ska minsann tillbringa mer tid i Sverige och då bo hos Pernilla...
Senast redigerad av Katten1227 2026-05-13 kl. 12:30.
Citera
2026-05-13, 15:14
Medlem
Bauers kommentar på Ps senaste Instagram inlägg .
Brist på kommunikation eller driver dom ?
Citera
2026-05-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten1227
Jag undrar allvarligt om Pernilla är korkad eller inte.

När jag hörde att hon skulle sitta i panelen i Masked Singer trodde jag att det var lyteskomik...ungefär som när Janne Josefsson och Cecilia Frode fick vara med i flera säsonger av Alla mot alla bara för att de var så dåliga. De bjöd helt enkelt publiken på ett gott skratt.

Men i Masked Singer har Pernilla varit överlägset bäst, och hon resonerar sig också logiskt fram till svaret genom att analysera ledtrådarna.

I WV däremot verkar hon för det mesta helt borta. Jag tänker t.ex. på en incident i säsong 1 när hon fotade sig när hon satt på toaletten och skulle skicka till en väninna. Sedan hör Benjamin av sig och säger att fotot ligger ute till allmän beskådan på My Story...till råga på eländet hade hon också hållit kameran upp och ner och inte insett det...det känns om en typisk grej som PW gör. Sedan fnittrar hon bara åt det. Så jag får inte riktigt ihop det.

Christina Schollin är en annan svårtolkad person. Hon kan ju rimligtvis inte vara dum om hon tagit sig igenom Dramatens elevskola och varit en av Sveriges bästa skådespelare i decennier. Å andra sidan framstår hon inte som något geni i WV, snarare som en diva i säsong 1 och en virrig tant i säsong 19 (jag har bara sett de två säsongerna hittills). Bianca antyder också ofta att hennes mormor behöver stå i fokus för uppmärksamheten.

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när Pernilla och Christian hade en romantisk dejt i växthuset på sin tvååriga bröllopsdag och CS ringer. Pernilla säger "Vi har en romantisk dejt här med anledning av vår tvååriga bröllopsdag", men CS bara fortsätter prata och man riktigt ser hur CB blir argare och argare. Det är klart att CS måste känna sig ensam som änka efter 67 års äktenskap, men det känns mest pinsamt när hon ramlar in objuden till Pernillas fest och meddelar att hon ska minsann tillbringa mer tid i Sverige och då bo hos Pernilla...

Vad pratar du om? Pernilla har ju nyligen köpt en egen lägenhet till Christina på Lidingö där ju också Pernilla bor. Var väl det Christina menade kanske? Att hon såklart skulle bo i den.
Citera
2026-05-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen

Svaret finns nog någonstans där mitt mellan.

kanske något försök dem mellan att vara ”roliga” och pika oss som spekulerar om uppbrott.
Skämtet fallerar dock enormt, då man vet att Bauer är, blir och har varit mycket irriterad över att inte kunna ha koll på Pernilla.
Citera
2026-05-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansandemusen

Vad skriver han?
Citera
2026-05-13, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Han är typiskt narcissist. Manipulation på hög nivå här.

Han har ju fått Pernilla dit han vill, man märker ju i synken att hon till slut försvarar hans beteende. Det är väl så här en narcissist jobbar. Hon ( inte han ) går ut och menar på att allt är bra nu, han är tyst. Sen gör han det IGEN. Tar på sig den där jävla offerkoftan. kolla bara hennes senaste Instagram inlägg där hon lägger ut sitt sommarschema för turnén. Han bara måste vara där och kladda - Jaha vad bra att jag får reda på dessa datum här.

Är man bara lite normalbegåvad så förstår man att trots hans försök till maskning med små hjärtan så är det långt ifrån ett skämt. Offerkoftan är på och återigen ska Pernilla skuldbeläggas.
Citera
2026-05-13, 16:43
Medlem
Citat:
Han har ju fått Pernilla dit han vill, man märker ju i synken att hon till slut försvarar hans beteende. Det är väl så här en narcissist jobbar. Hon ( inte han ) går ut och menar på att allt är bra nu, han är tyst. Sen gör han det IGEN. Tar på sig den där jävla offerkoftan. kolla bara hennes senaste Instagram inlägg där hon lägger ut sitt sommarschema för turnén. Han bara måste vara där och kladda - Jaha vad bra att jag får reda på dessa datum här.

Är man bara lite normalbegåvad så förstår man att trots hans försök till maskning med små hjärtan så är det långt ifrån ett skämt. Offerkoftan är på och återigen ska Pernilla skuldbeläggas.

Det är så gulligt sött Naivt på något vis när " ni " tror att manusstyrd tv produktion är på riktigt. Hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in