2026-05-13, 01:30
Medlem
Wyrdkins avatar
När jag var 20 var jag ihop med en 14 åring var jag pedofil då?
Citera
2026-05-13, 01:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
När jag var 20 var jag ihop med en 14 åring var jag pedofil då?

Japp.
Erkänn och få din själ helad
Citera
2026-05-13, 07:14
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Tråkig händelse, borde man kanske ägnat sig åt "skjut, tig och gräv" istället?

Män som attraheras det minsta till 17-åringar är vidriga pedofiler!

Så du vill döda folk för att de gör något som är lagligt?

Det är en minoritet som skulle tycka det är ok, men en rätt stor sån. Så många du ska gräva ned.

I den här finska studien var medlet på den lägsta ålder heterosexuella män kunde tänka sig på en partner 21. Medlet. Hälften tycker lägre. Och tänker du dig en normalfördelningskurva så är det skapligt många som tycker 17 är ok (varför 15-årsgränsen finns).

Ska du kräkas så är det på homosexuella män. Där var MEDLET 18 på den yngsta de kunde tänka sig. Tydligen flyttas inte den gränsen med att de blir äldre.

Läsvärt:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10367477/#fig3-1474704917690401
Citera
2026-05-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Så du vill döda folk för att de gör något som är lagligt?

Det är en minoritet som skulle tycka det är ok, men en rätt stor sån. Så många du ska gräva ned.

I den här finska studien var medlet på den lägsta ålder heterosexuella män kunde tänka sig på en partner 21. Medlet. Hälften tycker lägre. Och tänker du dig en normalfördelningskurva så är det skapligt många som tycker 17 är ok (varför 15-årsgränsen finns).

Ska du kräkas så är det på homosexuella män. Där var MEDLET 18 på den yngsta de kunde tänka sig. Tydligen flyttas inte den gränsen med att de blir äldre.

Läsvärt:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10367477/#fig3-1474704917690401

Intressant studie, men du misstolkar ju resultaten något grovt. Det är direkt fel att säga att "hälften kan tänka sig yngre". Det redovisas inga centralmått som styrker detta. Allt vi kan utläsa, är att exempelvis genomsnittet för yngsta tänkbara sexuella partner för homosexuella män är 18,61 år. Det skulle alltså kunna vara så att 99/100 homosexuella män har 18 år som lägsta gräns, men sen finns det en gerontofil med 79 år som lägsta gräns. Då får vi ett snittvärde på 18,61.

Det blir problematiskt i någon mer meningsfull tolkning av studien när viktiga centralmått inte redovisas, särskilt när åldrar under 18 inte heller explicit redovisas i resultaten; men det är kanske heller inte studiens syfte att tolkas mer meningsfullt än vad författarna redan gjort.

I alla fall, jag vill bara att du ska veta hur jävla fel du har i din tolkning och ber dig vara lite försiktigare nästa gång du försöker tänka på egen hand
Senast redigerad av Zeebbee 2026-05-13 kl. 07:57.
Citera
2026-05-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Varför varför varför ska alltid till synes bra initiativ alltid, och jag säger alltid,, dra till sig clowner som totalt skämmer ut och sänker allt totalt?
Att glida runt och straffa främlingar på lösa grunder kanske helt enkelt inte är ett bra initiativ?
Citera
2026-05-13, 08:46
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Att glida runt och straffa främlingar på lösa grunder kanske helt enkelt inte är ett bra initiativ?

Nej det är ju dumt, om det är något på riktigt illa.
Däremot, folk som avtjänat sitt "straff" är legitima mål tycker jag, eftersom straffen är så kolossalt låga jämfört med brottets skada.
Citera
2026-05-13, 08:46
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.mitti.se/nyheter/dejt-var-falla-man-misshandlades-och-filmades-6.3.363636.a9c440d14e

Att en 23 åring vill dejta en 17 åring är enligt mig inte pedofili. Vad är peddo hunting Sweden för någon grupp? Ge sig på oskyldiga sådär?

Har ni någon insyn i det här fallet? Vad vet ni? Vad tycker ni för övrigt?

Pedofili är fortfarande när man tänder på förpubertala. Det betyder alltså inte "barnvåldtäktsman" eller "person som gillar åldersskillnader". Och vad fan är det för kontroversiellt med åldersskillnaden mellan 17 och 23? Pedofili upprör med rätta många människor men hysteri är aldrig bra.

Många av trenderna i samhället skapas av bakomliggande intressen, i det här fallet är det sannolikt Iran/Qatar som ligger bakom. Det är bevisat att de satsat miljardbelopp på att påverka kulturen i västerlandet och bland annat vill de öka sexualrepressionen genom att sätta fokus på negativa former av sex, exempelvis "pedofili" som de tycker sig se i både tid och otid (oftast otid). Dumpen är med på detta tåg. Jag är absolut inte emot deras koncept som sådant (de får gärna avslöja folks hemligheter bäst de vill) men hysterin som hyses bland deras anhängare blir lite äcklig ibland. Jag ser även ett problem i att ledaren Sara vill vara PK och försökte hemlighålla att de fått sitt skadestånd betalt av SD "bara för att SD inte skulle få vatten på sin kvarn", vilket sedan användes av vänstern för att insinuera att "SD sa att de skulle betala Dumpen men sedan gjorde de inte det", så SD fick gå via advokat för att få ut bevis på att de hade betalt. Och varför fokuserar de bara på att hänga ut svenskar när det är arabisktalande (ett språk Sara talar, och som hon därför hade kunnat bistå med) som är det stora pedofilfolket (deras profet, som påstås vara "den perfekta människan", är ju själv pedofil). Nej istället är det av någon anledning bestämt att det narrativ som Dumpen ska sprida är "svenskarna är pedofiler". Tyvärr går det inte att bevisa huruvida Dumpen får pengar av Iran eller Qatar eftersom dessa betalningar kan ske via dollarsedlar kontant på Irans ambassad om så vore (liknande har hänt förr), men om man kan betta på detta vet jag vad jag hade bettat på.
Senast redigerad av Skattebrott 2026-05-13 kl. 08:49.
Citera
2026-05-13, 08:57
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeebbee
Intressant studie, men du misstolkar ju resultaten något grovt. Det är direkt fel att säga att "hälften kan tänka sig yngre". Det redovisas inga centralmått som styrker detta. Allt vi kan utläsa, är att exempelvis genomsnittet för yngsta tänkbara sexuella partner för homosexuella män är 18,61 år. Det skulle alltså kunna vara så att 99/100 homosexuella män har 18 år som lägsta gräns, men sen finns det en gerontofil med 79 år som lägsta gräns. Då får vi ett snittvärde på 18,61.

Det blir problematiskt i någon mer meningsfull tolkning av studien när viktiga centralmått inte redovisas, särskilt när åldrar under 18 inte heller explicit redovisas i resultaten; men det är kanske heller inte studiens syfte att tolkas mer meningsfullt än vad författarna redan gjort.

I alla fall, jag vill bara att du ska veta hur jävla fel du har i din tolkning och ber dig vara lite försiktigare nästa gång du försöker tänka på egen hand

Det kan det vara, om inte standardavvikelsen råkade vara 5,2 år för hetero- resp 2,5 för homosexuella män.
Citera
2026-05-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det kan det vara, om inte standardavvikelsen råkade vara 5,2 år för hetero- resp 2,5 för homosexuella män.

Det var ju inte riktigt poängen, utan snarare att poängtera hur standardavvikelsen inte säger någonting om den faktiska riktningen i spridningen. Om du vill ha ett exempel som förhåller sig till de faktiska standardavvikelserna så skulle det kunna vara att exempelvis:

- 90/100 säger 18 år
- 5/100 säger 20 år
- 3/100 säger 25 år
- 2/100 säger 34 år

Då får man ett medelvärde på 18,63 (jfr. 18,61 i studie) och en standardavvikelse på ~2,53 (jfr. 2,55 i studie), utan att något individuellt värde understiger 18 år.

Är så fallet? Kanske. Vi vet inte. Författarna har inte gjort den informationen tillgänglig. Det kan lika gärna vara så att det finns sprängmånga pedofiler representerade i studien - det kan vi inte uttala oss om på något meningsfullt sätt.

Så när du säger att hälften av respondenter vill knulla folk under 18, så behöver du nu helt enkelt inse att du brister i din förmåga att förstå och tolka det här materialet. Jag tycker det är jättebra att du öppnade för detta så att du (och eventuellt andra) får chansen att kanske lära sig något.
Citera
2026-05-13, 10:19
Medlem
Citat:
Varför varför varför ska alltid till synes bra initiativ alltid, och jag säger alltid,, dra till sig clowner som totalt skämmer ut och sänker allt totalt?

Hade dom letat ut dömda "på riktigt"-pedofiler, så hade dom haft applåder i långa led vid det här laget.
Gå och bre en macka skitungar, kamma er.

Om det drar till sig "clowner som totalt skämmer ut och sänker allt totalt" så kanske det inte är ett så bra initiativ sett ur majoritetens ögon?
Citera
2026-05-13, 12:16
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Om det drar till sig "clowner som totalt skämmer ut och sänker allt totalt" så kanske det inte är ett så bra initiativ sett ur majoritetens ögon?

Majoriteten vill ha slappa straff och dalt med dömda förövare.
Det var så dom röstade, så "majoritetens ögon" ger jag inte särskilt mycket för.
Citera
2026-05-13, 12:24
Medlem
Citat:
Majoriteten vill ha slappa straff och dalt med dömda förövare.
Det var så dom röstade, så "majoritetens ögon" ger jag inte särskilt mycket för.

Nej - majoriteten vill ha hårdare straff för pedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in