2026-05-10, 16:23
Medlem
IceEyess avatar
GIF åker nog ur. Både spelarna, tränaren och sportchefen är alldeles för dåliga för att det ska gå att få rätsida på situationen.
Citera
2026-05-10, 16:53
Medlem
5:e plats trots en så pass dålig start på säsongen. Hemmamatch mot Nordic i nästa omgång. Vid vinst där ligger vi trots allt med i toppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja vi hoppas ni får harva därnere i flera år.

Mycket möjligt att vi möts här nere snart i så fall. AIK känns ovanligt tråkigt och profillöst och det skulle inte alls förvåna mig om ni får kämpa för att hålla er ifrån nedflyttningsregionerna redan i år. Hoppas du är nöjd med förlusten idag. Ni är ganska tydligt efter både Djurgården och Hammarby och har varit i många år. Din kommentar gjorde dock att jag njöt över er förlust idag.
Citera
2026-05-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
GIF åker nog ur. Både spelarna, tränaren och sportchefen är alldeles för dåliga för att det ska gå att få rätsida på situationen.
Tränare Erol lyckades mirakulöst rädda kvar laget 2024. Toksist på våren sedan kom Erol och man var fyra på hösten och klarade sig kvar via kval. Ifjol ett lag på övre halvan ändå tills sista omgången då man efter kryss tappade fyra placeringar i sluttabellen .
Det är rätt goda resultat , tror inte att Erol plötsligt blivit en dålig tränare.

Spelarmaterialet är gott nog för att ligga , åtminstone i mitten .
Sedan finns sju mittbackar i truppen , bara tre ytterbackar och två yttermittfältare och tre innermittfältare. Truppen är felbyggd och baktung.
Man har en otydlig spelide och ett obalanserat lag. Man är uselt organiserade på tex fasta situationer vilket iofs är tränarens ansvar.
Som han själv säger man kan inte lära fiskar att klättra i träd.
Menade han att han tvingas spela en fotboll han inte vill spela?Från högre ort ?

Kanske . Varför inte låta fisksrna göra nåt fiskar är bra på istället?
Tex simma? Spela ett spelsystem man behärskar och har material för? Låta spelare tänka själva och ta initiativ?

Nu vågar ingen( nästan ) göra något alls. Spelarna verkar nästan rädda på planen.
Så nåt är väldigt fel i klubben och laget och ja inget tyder på att det går att rädda laget iår.
Allt pekar mot div .1 och slut på elitfotboll i Sundsvall på många många år!
Citera
2026-05-12, 21:26
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Jag börjar tro att ÖSK kan gå upp i år. Så jävla uselt som spelet oftast ser ut men poängen tas mest hela tiden.

Spelmässigt kan det ju bara bli bättre men topplacering redan nu trots att spelet är undermåligt, det bådar gott för framtiden när Norling får jobba mer med laget.

Kex och skor finns inte kvar men fotbollen är underbar.
Citera
2026-05-12, 21:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag börjar tro att ÖSK kan gå upp i år. Så jävla uselt som spelet oftast ser ut men poängen tas mest hela tiden.

Spelmässigt kan det ju bara bli bättre men topplacering redan nu trots att spelet är undermåligt, det bådar gott för framtiden när Norling får jobba mer med laget.

ÖSK är mer än välkomna i allsvenskan däremot vill jag absolut inte se tråk peking igen. Att den klubben ens har supporter är ett mirakel.
Citera
2026-05-12, 21:38
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Haha! Ja, bra är de inte, men jävlar vilket flyt de haft i matcherna de vunnit. Inte en chans att de går upp. I slutändan blir de sannolikt ett mittenlag.
Citera
2026-05-12, 22:41
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
ÖSK är mer än välkomna i allsvenskan däremot vill jag absolut inte se tråk peking igen. Att den klubben ens har supporter är ett mirakel.
Årets märkligaste inlägg?

Peking är såklart saknade. De spelar offensiv och rolig fotboll samtidigt som Norrköping är en någorlunda stor stad. Guld i närtid dessutom.
Citera
2026-05-13, 06:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Årets märkligaste inlägg?

Peking är såklart saknade. De spelar offensiv och rolig fotboll samtidigt som Norrköping är en någorlunda stor stad. Guld i närtid dessutom.
Örebro är en riktigt bra bortamatch vilket räcker för mig. De får gärna gå upp igen. Peking får vara kvar där nere, en liten ökenvandring gör dem gott. Sedan är de välkomna tillbaka.
Citera
2026-05-13, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Örebro är en riktigt bra bortamatch vilket räcker för mig. De får gärna gå upp igen. Peking får vara kvar där nere, en liten ökenvandring gör dem gott. Sedan är de välkomna tillbaka.
Är väl olika vad man har för preferenser. Men ökenvandring vill jag inte kalla SE. Då räknas man ändå som elitlag. Men div. 1. Då är det tråkigt på riktigt. Fortfarande ganska långa resor. Svårt med ekonomin. Svagt intresse mm.
Citera
2026-05-13, 06:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Är väl olika vad man har för preferenser. Men ökenvandring vill jag inte kalla SE. Då räknas man ändå som elitlag. Men div. 1. Då är det tråkigt på riktigt. Fortfarande ganska långa resor. Svårt med ekonomin. Svagt intresse mm.
För en så anrik klubb som Peking är flertalet år i superettan att räkna som ökenvandring.
Citera
2026-05-13, 06:26
Medlem
Citat:
För en så anrik klubb som Peking är flertalet år i superettan att räkna som ökenvandring.
Så är det kanske. Som sagt,beror på vad man har för preferenser. Själv var jag ordentligt lycklig när VSK gick upp SE.
Citera
2026-05-13, 07:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Både Örebro och Peking är välkomna tillbaka.

Samtidigt rätt småaktigt att gå och veva mot S1-klubbar från ingenstans. Finns bättre sätta att hantera en derbytorsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in