2026-04-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Trams och uppenbart fake.

Jag fick ställa mina egna frågor till Stevie Grieve när han mötte supportrarna i torsdags. Jag har stort förtroende för honom.
Vad ställde du för frågor?
Citera
2026-04-03, 08:02
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingbolger15
Vad ställde du för frågor?
Rent konkret frågade jag om hur Stevie Grieve arbetade med ett lag som vunnit stora framgångar förr i tiden, så att inte allting jämfördes med de stora europamatcherna, titlarna osv. Han svarade att vi hade ett nytt lag sedan dess och spelarna var handplockade för att både vara hungriga och klara pressen i en storklubb. Sen frågade jag hur han ser på polisen osv. Den gav han inga kommentarer på.

Däremot såg han att jag hade Rangers-tröja på mig så han kom fram och snackade och hälsade nästan direkt när han kom in i lokalen. När jag skulle få ordet började han t.o.m. sjunga på "The cry was no surrender" och det blev starten på en hel del RFC-sånger.
Citera
2026-04-03, 09:49
Medlem
Spoiler:

1. Öster
2. Falkenberg

3. Norrköping
4. Helsingborg

5. Örebro
6. Värnamo
7. Landskrona
8. Varberg
9. Östersund
10. Brage
11. Oddevold
12. Nordic United

13. Sandviken
14. Sundsvall

15. Ljungskile
16. Norrby
Citera
2026-04-03, 10:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Rent konkret frågade jag om hur Stevie Grieve arbetade med ett lag som vunnit stora framgångar förr i tiden, så att inte allting jämfördes med de stora europamatcherna, titlarna osv. Han svarade att vi hade ett nytt lag sedan dess och spelarna var handplockade för att både vara hungriga och klara pressen i en storklubb. Sen frågade jag hur han ser på polisen osv. Den gav han inga kommentarer på.

Däremot såg han att jag hade Rangers-tröja på mig så han kom fram och snackade och hälsade nästan direkt när han kom in i lokalen. När jag skulle få ordet började han t.o.m. sjunga på "The cry was no surrender" och det blev starten på en hel del RFC-sånger.
Så Helsingborgssupporter i Rsngers-tröja och Helsingborgs nya tränare börjar sjunga Rangers-sånger med andra supportrar närvarande? De andra då? Hur reagerade dem?
Citera
2026-04-03, 10:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Så Helsingborgssupporter i Rsngers-tröja och Helsingborgs nya tränare börjar sjunga Rangers-sånger med andra supportrar närvarande? De andra då? Hur reagerade dem?
Det var väl ungefär 75% som sjöng med och övriga verkade tycka att det var roligt. Nästan alla på plats där var ju HIF/RFC.

Kanske ska tillägga att Stevie är uppväxt i Perth och hans lokala lag där var St Johnstone. Han håller på dem, men han berättade också att hans föräldrar höll på Rangers. De hade bland annat förlovat sig den 12:e juli, för att hedra lojalisternas årliga firande i Ulster, så för honom var det någonstans självklart att bonda med oss som följer Rangers i Skottland.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2026-04-03 kl. 10:51.
Citera
2026-04-03, 16:42
Medlem
Helsingborg imponerar. Spelar en fin fotboll. Nyförvärven imponerar.
Mittfältet ser fint ut.
Alexander Johansson såg riktigt fin ut i andra halvlek, levererar både mål och assist.

Voelkering Persson var en bjässe i defensiven
Senast redigerad av Soppatorsk90 2026-04-03 kl. 17:08.
Citera
2026-04-03, 17:12
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Mittfältet ser fint ut.
Alexander Johansson såg riktigt fin ut i andra halvlek, levererar både mål och assist.

instämmer.
Var lite fundersam hur man på några få veckors försäsong och 11 nya spelare in plus ny tränare skulle kunna prestera. Men hatten av, Såg samspelt och fint ut hela vägen.
Ska bli kul att se kommande matcher om det håller i sig.
Citera
2026-04-03, 17:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Mittfältet ser fint ut.

Benägen att hålla med. Var ändå ett förmodat topplag de mötte. Får se om Ranger-Jörgen Jönsson är rätt tränare för dem.
Citera
2026-04-03, 17:53
Medlem
baggebo1s avatar
Bara att gratulera HIF till Allsvenskan 2027. Det syntes direkt att man fått träff på tränaren och de nya spelarna där.
Citera
2026-04-03, 18:08
Medlem
Kul match, men planen var katastrofal. I klass med TV4. Jag saknar redan hbomax.
Citera
2026-04-03, 18:57
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bara att gratulera HIF till Allsvenskan 2027. Det syntes direkt att man fått träff på tränaren och de nya spelarna där.

Skoj för Brandy såklart!

Hur går det för William Loeper i Rumänien? Följer du hans framfart?
Citera
2026-04-03, 18:59
Medlem
Citat:
Det var väl ungefär 75% som sjöng med och övriga verkade tycka att det var roligt. Nästan alla på plats där var ju HIF/RFC.

Kanske ska tillägga att Stevie är uppväxt i Perth och hans lokala lag där var St Johnstone. Han håller på dem, men han berättade också att hans föräldrar höll på Rangers. De hade bland annat förlovat sig den 12:e juli, för att hedra lojalisternas årliga firande i Ulster, så för honom var det någonstans självklart att bonda med oss som följer Rangers i Skottland.
Sjukt märkligt att han är speratist då och verkar hata brittiska kungafamilje, men tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in