Citat:
Ursprungligen postat av
xShafty
Det stämmer att min vän bestämt plats & tid men summa diskuterades aldrig inte heller vilken tjänst som ska utföras. Det nämndes inget om sex bortsätt från att det fanns i annonsen.
Kontaktar man nån som t ex kallar sig Knulla-Gulla via hennes hemsida eller på det sätt som hon som hon föreslår, och det på hemsidan står att hon säljer sex, är det tydligt vad det hela handlar om. Inget som behöver nämnas. Precis som att när du kontaktar en bilverkstad inte behöver fråga de om de reparerar bilar mot betalning.
Vi som säljer erbjuder nämligen inte gratis sex bara för att nån klarar av att börja en mening med stor bokstav eller skickar hjärtan.
Det är det inte helt ovanligt att man inte behöver diskutera pris etc om det redan står i en prislista. Många brukar säga att de inte säkert vet hur länge de vill ses eller vad de vill göra. Så det är nåt vi tar när vi ses.
Jag tror därför domstolen tar för givet att orsaken till att man kontaktar en prostituerad är för att man vill köpa sex. Inte för att man vill ha en vanlig dejt utan betalning. Det finns andra sajter och appar för det. Men sen är frågan som sagt var om domstolen tror att det faktiskt blev ett sexköp vid en eventuell rättegång. På hur trovärdig din kompis låter. Och vad han sagt i förhör. Jag hoppas att han inte sagt ”inga kommentarer” som en härdad yrkeskriminell. Eller sagt att det var en dejt utan betalning.
Men det hela hänger på om åklagaren driver det till rättegång om din kompis inte går med på ett strafföreläggande.