2026-05-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
nej för fan

menar att hon har psykiska besvär och pundar med män som knullar henne för gratis kola

aha, förstår. Men tror någon att risken / teknisk möjlighet finns till att så kan vara fallet, alltså
citat mig själv
"att risken finns att hon fått i sig de olika knarkpreparaten från andra. Exempelvis män, och att det så att säga "kommit" från dem och "överförts" in i hennes kropp?"
Citera
2026-05-12, 17:19
Medlem
Men nu verkar hon inte vara kvar i varken Polisens eller säkerhetspolisens insynråd längre? Hur gick de uteslutningarna till och vem beslutade om det?
Citera
2026-05-12, 17:20
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djehklfl
aha, förstår. Men tror någon att risken / teknisk möjlighet finns till att så kan vara fallet, alltså
citat mig själv
"att risken finns att hon fått i sig de olika knarkpreparaten från andra. Exempelvis män, och att det så att säga "kommit" från dem och "överförts" in i hennes kropp?"
nej du får inte in det i blodet eller i hårstråna genom att spruta sarre i elr på ngn
Citera
2026-05-12, 17:21
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
Bruk av cannabis i Holland är inte lagligt. Man har bara någon sorts suspekt policy att inte åtala folk för bruk. Bättre att i sådana fall säga Danmark eller Tyskland. Dock får du ju aldrig på något sätt uttrycka det som att du haft rådighet över preparatet. Då blir det innehav istället.

Jo viss typ av cannabis är lagligt i Holland.
Men skit i det, det var inte det viktiga i hypotesen. Om man intagit en substans som är laglig i landet man intar det i och sen efter ett hårtest kan bevisa att man under aktuell period varit i x land så ska det hålla.
Citera
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Värd en riksdagsplats?

Du kommer är ej i närheten
vem fan bryr sig vad du tkr en riksdagsplats är värd? uppenbarligen tkr en hel del politiska vildar o annat löst folk att det är värt att chansa.

din personliga åsikt pissar ju Nyberg på bokstavligen
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Men sluta tjata om den där jävla "råttan".Katja har aldrig nämnt nån råtta, det var åklagaren som raljerade om det i pressen.

Sen vet väl varenda kotte att hamnar du i diket av nån anledning ska man ALLTID hävda att man väjt för någonting, förslagsvis en hund, då ingen vill köra över en hund.

Då undanröjer man att lagföras för vårdlöshet eller somnat vid ratten t.ex
Nu nämner Katja ordagrannt "räv eller råtta" i förhöret som finns i FUPen, det är bara att läsa innantill för att övertyga dig om att hon verkligen säger det.

Saxat ur förhöret med Katjas egna ord:
Förstår du misstanken?
Ja.
Inställning till brottet?
Förnekar.
Egen berättelse.
Jag kom körandes där, det sprang ut, någon räv eller råtta, så jag tvärnitar, men vägen kröker
sig där så jag hann inte väja. Jag hann väja lite men inte fullt.
Mt-förhör 1 Nyberg, Katja Maria Elisabeth , 2025-12-28 21:35
För den vakna återfinns just ordet "råtta" i Katjas egen berättelse.

Åklagaren har inte hittat på något när det gäller råttan utan den uppgiften återger han från Katjas egen berättelse.
Citera
2026-05-12, 17:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Bensoylekgonin är dock narkotiaklassat i sig och lagen är tydlig på den punkten. Finns dokument i fup där man kan följa hänvisningarna från lagtext.

Bensoylekgonin är väl "narkotikaklassat i sig", då Läkemedelsverkets har narkotikaklassat substansen.

Citat:
Man kan dock tycka det är fel och konstigt eftersom Bensoylekgonin inte är rusgivande.

Tycker det är rätt märkligt, då Läkemedelsverket skriver:

"Narkotika och narkotikaprekursorer

Narkotika är ämnen med beroendeframkallande egenskaper eller euforiserande effekter, eller varor som lätt kan omvandlas till sådana ämnen."

https://www.lakemedelsverket.se/sv/narkotika

Det ser ut som att Läkemedelsverket bara har bestämt sig att s.a.s. för enkelhetens skull klassa Bensoylekgonin som narkotika. Så.. det blir imo intressant hur rätten kommer att bemöta advokat Orlers synpunkter - om han gör verklighet av att ta upp den juridiska klassifikationen av bensoylekgonin i rättegången.
Citera
2026-05-12, 17:25
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu nämner Katja ordagrannt "räv eller råtta" i förhöret som finns i FUPen, det är bara att läsa innantill för att övertyga dig om att hon verkligen säger det.

Saxat ur förhöret med Katjas egna ord:
Förstår du misstanken?
Ja.
Inställning till brottet?
Förnekar.
Egen berättelse.
Jag kom körandes där, det sprang ut, någon räv eller råtta, så jag tvärnitar, men vägen kröker
sig där så jag hann inte väja. Jag hann väja lite men inte fullt.
Mt-förhör 1 Nyberg, Katja Maria Elisabeth , 2025-12-28 21:35
För den vakna återfinns just ordet "råtta" i Katjas egen berättelse.

Åklagaren har inte hittat på något när det gäller råttan utan den uppgiften återger han från Katjas egen berättelse.

No knarkare i mina valår! Är du helt tappad? Skit i att svara.
Citera
2026-05-12, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av djehklfl
Menar du att risken finns att hon fått i sig de olika knarkpreparaten från andra. Exempelvis män, och att det så att säga "kommit" från dem och "överförts" in i hennes kropp?

Hon verkar ha varit någon slags vandringspokal inom SD så inte omöjligt.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ytterligare en rätt kul sak.

Katja gick tidigt ut och dementerade ”råtta” .

Hon backades sedan av sin ideellt arbetande försvarare i tråden (Veridictores).

Sedan visar det sig mycket riktigt att kärringen de facto har sagt att hon väjade för en råtta
Katja kan ha så sönderknarkad hjärna att hon har svårt att hålla reda på alla lögner hon häver ur sig.

Bra att Veridictores håller reda på vad Katja har sagt och inte då hon själv inte verkar kunna göra just det.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Hon var fortfarande rattfull då hon var positiv på blåstestet.

Det är väl en definitionsfråga, då blodprovet visade 0.12 promille.
Citera
2026-05-12, 17:33
Medlem
En sak jag reagerade på i FUPen var hennes deklarationsuppgifter. Underskott av kapital ökat från år till år. Dvs hon lånar mer pengar. Hur fan kan det behövas när hon har den lönen hon har? Vanligtvis brukar man amortera på hus och skulden minska.

Kan det vara så att hon har haft ett omfattande missbruk och väldigt mycket pengar har gått till droger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in